6. B 

Vyrovnání platby za zájmové kroužky - 2. pololetí, školní rok 2019/2020

V důsledku opatření MZ ČR (uzavření škol) nebylo možno zrealizovat průběh zájmových kroužků v plném rozsahu (únor - červen 2020). Žáci absolvovali do 10. 3. 2020 1/3 docházky do zájmových kroužků. Částka za neuskutečněné schůzky činí 130 Kč.

Varianty pro využití částky 130 Kč:

1. Pokud žák bude navštěvovat kroužek od 1. 9. 2020, doplatí pouze 70 Kč.

2. Pokud žák nebude navštěvovat kroužek od 1. 9. 2020, bude částka 130 Kč vrácena v průběhu září 2020 vedoucím kroužku.

3. Pokud žák ukončí školní docházku na naší škole, bude mu částka 130 Kč vyplacena při předání vysvědčení.

ČESKÝ JAZYK

Drazí šesťáci, toto je poslední zadání úkolů, moc děkuji všem, kteří se v této složité době zapojovali a snažili se úkoly plnit- jste šikovní!!!

1) Vyplňte přiložený pracovní list- podmět

2) Nakreslete jednoduchou ilustraci k ukázce Vařinožci na straně 198-199 v čítance

3) Vyplňte kvíz:https://forms.gle/WSXgKSV9ZhxRTzcE8
Úkol 1) a 2) vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz
Přeji pohodové prázdniny :-) . Pichlíková

OBČANSKÁ VÝCHOVAMilí šesťáci, popište státní symboly České republiky a úkol zašlete na jitka.pichlikova@email.cz.

MATEMATIKA

Pracovní list.

ANGLICKÝ JAZYK

1. Přečti si texty v učebnici na straně 76. Použij slovník. Pošli mi do mailu odpovědi na otázky ve cvičení 3.

2. Video s doplňováním: https://en.islcollective.com/video-lessons/wallace-and-gromit-inventions-past-simple

3. Stále se uč slovesa v pracovním sešitě str. 79 a jejich tvary minulého času prostého.


FYZIKA

Zdravím zodpovědné žáky šestých tříd s posledním zadáním procvičování fyziky. Chci poděkovat všem, kteří vydrželi a pravidelně se snažili plnit kvízy a zasílat převody. Opět mám pro Vás opakovací kvíz s převody fyzikálních veličin. Odkaz na kvíz naleznete zde:

https://docs.google.com/forms/d/1THI8iNmkby1dJ_yNhOUivu5NRHDxrNYKgCV342Vs5qY/edit


V druhé části zasílám převody. Řešení opět zaslat na e-mail. Děkuji. Všem přeji pohodové prázdniny a nezapomeňte převody, které si většina z Vás pěkně procvičila. V září je budeme potřebovat.

Převeďte:
1. část4 000 000mm3 (l)=              750 000cm (km)=
8 litrů 80cm3 (ml)=                            500cm (m)=
0,45dm3 (cm3)=                               640 kg (q)=
4hl 50dm3 (litry)=                             2km 2000mm (m)=
2dm3 (ml)=                                     8q 80 kg (kg)=
2000 litrů (m3)=                        700dkg (g)=

2. objem kapaliny: 0,25 litru
objem kapaliny s ponořeným tělesem: 1200ml
zjistěte objem pevného tělesa:

2. část

65m (cm) =              5m 50cm (mm) =
0,9t(kg) =                      80 000mg (dkg)=
3,5h (min) =                900min (h) =
5,5hl (dm3)=             14 400s (h)=
1500min (h)=                3000dkg (q)=
13min (s)=                    4h 36min (h)=

2. Určete aritmetický průměr: 45litrů; 46000ml; 48000cm3; 47dm3

DĚJEPISMilí šesťáci, tento týden Vás čeká poslední várka úkolů :-). Děkuji všem, kteří byli pilní, svědomitě a pravidelně úkoly plnili i odesílali. Máte obrovskou pochvalu! Přeji Vám všem krásné a pohodové prázdniny, PR.

15. 6. - 19. 6. Zpracujte referát o řeckém hrdinovi Oidipovi

PŘÍRODOPIS

Opět zdravím všechny šikovné šesťáky. Tento týden se v rámci opakování budeme věnovat lupě. Co je lupa už všichni víte a k čemu se používá taky :). Má ale každý z vás doma lupu? Pokud ne, vůbec nic se neděje, protože tento týden si každý z vás lupu vyrobí! :) Ještě předtím než se pustíte do výroby lupy si nasbírejte nějaký materiál, který byste chtěli pozorovat. Můžou to být například květy, listy, kamínky, kůra stromů apod.

CO BUDEME POTŘEBOVAT: chuť objevovat, (nejlépe průhledný) kelímek/malou zavařovací sklenici, kousek igelitu (igelitový pytlík. potravinářskou fólii), gumičku, vodu

VÝROBA KELÍMEKU + LUPY
Na detailnější pozorování hmyzáků, květin či jiných pokladů se hodí přibalit ven lupu. Tu si vyrobíte tak, že vezmete kelímek nebo malou zavařovací sklenici a přetáhnete přes ni například průhledný igelitový sáček. Aby tam sáček držel, přetáhnete přes okraj sklenice gumičku a pokud se igelit "pomuchlal" tak jej vypněte. Zatím je to pouze takový pozorovací kelímek. Jakmile ale na ten igelitový sáček dáte kapku vody, promění se "obyčejný" pozorovací kelímek v lupu. Pozorovaný objekt je důležité do sklenice nebo kelímku dát ještě předtím, že přes její okraj přetáhnete igelitový sáček :).

Fotky vašich vyrobených lup a fotky toho, jak pozorujete mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz. Těším se na vaše výrobky! :)ZEMĚPIS Zdravím všechny šikovné šesťáky :). Tento týden se ještě budeme věnovat určování zeměpisných souřadnice. Už víte, jak vyhledáte zeměpisnou polohu v Google Maps. Nyní si ukážeme, jak ji vyhledáme jinde. Vyhledejte, prosím, u následujících měst zeměpisné souřadnice. Stačí, když hledané město napíšete na Google do vyhledávače, kliknete na Wikipedii a tam v kolonce poloha naleznete zeměpisné souřadnice daného místa. Souřadnice opište a vždy, prosím, napište jestli je to severní nebo jižní šířka a východní nebo západní délka. Zároveň ještě připište, v jakém státě se dané město nachází.
Seznam měst: New York, Kapské město, Canberra, Moskva, Los Angeles, Oslo, Lima, Řím, Mexico City a Anchorage.
Vypracované domácí úkoly mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované domácí úkoly :). 

RODINNÁ VÝCHOVA, TĚLESNÁ VÝCHOVAMilí šesťáci, jsme na konci tohoto podivného školního roku. Jste velmi šikovní a pracovití. A za zvládnutí těch těžkých chvil, se kterými jsme se potýkali, na sebe můžete být náležitě pyšní! Vám všem, kteří jste se alespoň částečně zapojili do práce z rodinné výchovy děkuji;)
Na odkazech, které najdete níže, vyplňte krátké testy, které shrnují vše probrané během výuky na dálku. Hodně štěstí ;)

https://forms.gle/A8MW4wyyJCsn6WoV9   

od 8.6.2020

MATEMATIKA

Pracovní list.

ČESKÝ JAZYK

Milí šesťáci, tento týden vás čekají 3 úkoly (vypracují pouze ti, se kterými se neuvidím ve škole):

1) Vyplňte přiložený pracovní list- PŘÍSUDEK

2) Vypracujte cvičení 2 na straně 115 v učebnici. Převeďte do minulého času: Planoucí ohně ozářily/i tábořiště libeňské tlupy...

3) Přečtěte si básně Jelikož a Tudíž, Osel, Kráva od Emanuela Frynty (čítanka- 177-178) a odpovězte na otázky v rámečku na straně 178.

Úkoly vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz. Mějte se krásně:-)

ANGLICKÝ JAZYK

V tomto týdnu pokračujeme v opakovaní minulého času prostého.

1. Pusť si písničku na https://www.youtube.com/watch?v=t-y9Y9kvUxk

2. Pro sebe si vyplň kvíz: https://www.englishclub.com/grammar/verb-tenses_past_quiz.htm

3. Přečti si text v učebnici na straně 70. Použij slovník. Seřaď obrázky a-g podle příběhu. Ke každému obrázku napiš větu, co se stalo (tedy v minulém čase). Věty mi pošli do mailu. Děkuju

FYZIKA

Zdravím vytrvalé žáky šestých tříd. Pokračujeme v dalším procvičování. První část opakování je ve formě kvízu na zopakování fyzikálních veličin. Chci pochválit všechny, kteří kvízy zkoušíte, ale je Vás menšina. Nejde o perfektní výsledky, ale zkusit si to. Věřím, že se přidají i ostatní. Odkaz na kvíz najdete zde: https://docs.google.com/forms/d/1n3Y9lBqY3KKVPY7aXcOg0PBiC79Zc8Ha9Xp6C61684c/viewform?edit_requested=true 

Druhá část jsou převody a úkol na aritmetický průměr a objem pevného tělesa. Řešení, prosím, zaslat na e-mail - marketasoukupova.zs@seznam.cz. Děkuji.

Převeďte:

1. část

8500 cm3 (l)=               45 000dm (km)=
6,4 litrů (ml)=              350cm (m)=
65dm3 (cm3)=            8000 kg (t)=
35hl (litry)=                  70dm 7000mm (m)=
60 dm3 (hl)=                5t 750 kg (q)=
0,4 litrů (cm3)=           25dkg (g)=

2. objem kapaliny: 0,4 litru
objem kapaliny s ponořeným tělesem: 950cm3
zjistěte objem pevného tělesa:

2. část

8,3m (dm) =               40dm 800mm (cm) =
7,5t(kg) =                   600g (kg)=
7,3h (min) =                 36min (h) =
900 hl (dm3)=             850litrů (hl)=
6q 6kg (dkg)=           360dkg (g)=
9min (s)=                  3h 15min (h)=

2. Určete aritmetický průměr: 74m; 760dm; 7800cm; 80000mm

DĚJEPIS

Milí šikovní šesťáci, určitě Vás někdy zajímalo, co Vás čeká v budoucnosti. Staří Řekové se také o tohle zajímali, a proto navštěvovali různé věštírny. Jednou z nejznámějších byla věštírna v Delfách, a proto si o ní zpracujte referát. Budu se těšit na Vaše práce :-) na petra.rosic@seznam.cz.

8. 6. - 14. 6. Zhlédněte video na https://edu.ceskatelevize.cz/predmet/dejepis?stupen=2-stupen-zs&tema=starovek Delfská věštírna a zapište do sešitu, jakou měla tradici, význam a účel, případně další zajímavosti.

ZEMĚPIS Zdravím všechny šikovné šesťáky :). Tento týden si procvičíte vaše dovednosti o zeměpisných souřadnicích. K tomu nám budou sloužit Google Maps. Postup úkolu je následující :
Zjištění souřadnic konkrétního místa

  1. Spusťte na počítači Mapy Google. Do vyhledávacího okénka napište hledané místo a nechejte ho vyhledat.
  2. Klikněte pravým tlačítkem myši na místo nebo oblast na mapě, kde se objevil červený špendlík.
  3. Klikněte na možnost Co je tady?
  4. V dolní části se zobrazí karta se souřadnicemi - př: 49.857086, 13.768138
  5. Přejeďte kurzorem myši na tyto souřadnice a klikněte na ně.
  6. V levém horním rohu se objeví souřadnice zapsané například v tomto formátu : 49°51'25.0"N 13°46'05.3"
  7. Na papír zapište název místa a jeho souřadnice.

Seznam míst: ZŠ Zbiroh, zámek Zbiroh, Kařez nádraží, Plzeň Katedrála svatého Bartoloměje, ZOO Plzeň, ZOO Praha, hrad Karlštejn, zřícenina hradu Radyně, kostel v Neratově a zámek Lednice.
Vypracované domácí úkoly mi zašlete, prosím, na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované domácí úkoly! :) 


PŘÍRODOPIS

Zdravím všechny šikovné šesťáky :). V minulém týdnu jste si zopakovali rostlinnou buňku, a proto tento týden si zopakujete živočišnou buňku. Váš úkol je následující. Pokuste se z čehokoliv, co vás napadne, vyrobit model živočišné buňky s jejími organelami. Fantazii se meze nekladou, takže model buňky se pokuste vyrobit opravdu z čehokoliv - můžete použít například různé luštěniny, květy, listy, papír, lego kostky ... . Buňku zároveň, prosím, i popište. Fotku hotového úkolu mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Moc se těším na vaše nejrůznější výtvory! :)

RODINNÁ VÝCHOVA

Láska a přátelství

Dospívání je období, kdy dívky a chlapci objevují také svojí sexualitu a začínají snít o své/m budoucím partnerovi/ce a o lásce k němu/ní.

1. Vlastními slovy vysvětli slovo láska.

2. Vysvětli pojmy:

-> rodičovská láska

-> platonická láska

-> láska až za hrob

-> přátelská láska

3. Napiš alespoň 3 překážky, které se mohou objevit na cestě ke vztahu (partnerském i přátelském) k dívce/chlapci.

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

OBČANSKÁ VÝCHOVA

Milí šesťáci, tento týden se podívejte na legendu o počátcích naší země a stručně popište její děj: https://youtu.be/6IH9Ct8oRSE

Vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Tabata

Vážení, jako jednu z posledních inspirací na pohyb pro vás mám jedno krásné krátké video. Nejde v něm o žádné krkolomnosti, ale jsou v něm jen základní jednoduché cviky nebo cvičební polohy, ovšem ve vysoké intenzitě! Doporučuji napřed shlédnout, pak se psychicky připravit a pak teprve se do toho pustit. ;)

Mimochodem ta frajerka, co to cvičí, je neskutečná! Pro ty, kteří vůbec neuvažují o tom, že by cvičili, doporučuji se na to alespoň podívat, TA ŽENSKÁ JE ROBOT :D (o místě, kde cvičí, radši ani nemluvím :-/)

Video zde: https://www.youtube.com/watch?v=iGZUw_fn0X0 

MATEMATIKA

Ahoj milý šesťáku.

Tento týden si zopakujeme dělení desetinného čísla číslem desetinným,

nejdřív musíš dělence i dělitele vynásobit 10 nebo 100, aby jsi se v děliteli zbavil desetinné čárky, pak teprve můžeš dělit.

Neposílej mi jen výsledky, pošli celé řešení !

Dělení desetinných čísel číslem desetinným

1. Vyděl beze zbytku. Proveď zkoušku. a) 14,504 : 5,6 = b) 0,2701 : 0,37 = d) 45,828 : 6,03 = e) 0,2618 : 0,85 =
2. Vyděl na 1 desetinné místo, uveď zbytek a proveď zkoušku. a) 4,472 : 0,78 = b) 151,36 : 6,2 =
3. Vyděl na 2 desetinná místa, uveď zbytek a proveď zkoušku. a) 7,568 : 0,29 = b) 65,38 : 7,3 =

vše pošli na email alice.mejl @seznam.cz

nebo WhatsApp 703 474 181 do 8. 6. 2020

ČESKÝ JAZYK

Milí šesťáci, tento týden vás čekají 3 úkoly:

1) Napište pravopisné cvičení z učebnice 43/2

2) Vyplňte kvíz:  

https://forms.gle/PHEeJoht9cJj4cWu6

3) Vytvořte krátký reklamní text na téma CHAMELEON. Text by měl přesvědčit ostatní, že chovat chameleona je pro ně nezbytná a výhodná záležitost. Těším se na vaše vtipné odpovědi:-)

Cvičení 1) a 3) vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz.KRÁSNÝ DEN DĚTÍ:-)

ANGLICKÝ JAZYK

1. Zopakuj si, jak se tvoří minulý čas u pravidelných sloves (většinou přidáme -ed) - učebnice str.34 + zápis v sešitě.

2. Přečti si znovu článek v učebnici str. 34.

3. Podívej se na video: https://www.youtube.com/watch?v=QlZXd-m6Pdw

4. Zopakuj si tvary minulého času u nepravidelných sloves viz str. 79 v pracovním sešitě.

5. Z prvního sloupce si vyber 10 sloves a utvoř s nimi věty v minulém čase. Věty mi pošli do mailu. Děkuju!

6. Dobrovolný úkol: podívej se na video a doplňuj minulé časy https://en.islcollective.com/video-lessons/simple-past-irregular-verbs-carl-ellie

FYZIKA

Zdravím všechny vytrvalé žáky šestých tříd a posílám další úkoly k procvičení. Kvízem si procvičíte svoje znalosti převodů, které už máte bohatě natrénované. Odkaz na kvíz najdete zde: https://docs.google.com/forms/d/1Ib9b-LtoymJurAZzED5SF6oceLWUblrq60wPH-YETy4/edit

V další části převeďte následující hodnoty. Děkuji.

Převeďte:
1. část

0,02 m3 (l)=                   8600m (km)=
0,25 litrů (ml)=               15dm (m)=
50 dm3 (m3)=                450 kg (t)=
9hl 90litrů (litry)=          30dm 30mm (cm)=
80 dm3 (litry)=              7 q 750 kg (q)=
9,5 litrů (cm3)=              1,2 kg (dkg)=

2. objem kapaliny: 1,5 litru
objem kapaliny s ponořeným tělesem: 2700cm3
zjistěte objem pevného tělesa:

2. část

40cm (dm) =                900mm (cm) =
4,7t (kg) =                       50g (kg)=
2,5h (min) =                 24min (h) =
70 hl (dm3)=               250 litrů (hl)=
0,5q (dkg)=                 40dkg (g)=
20min (s)=                  2h 48min (h)=

2. Určete aritmetický průměr: 35dkg; 370g; 0,34kg; 360 000mg


ZEMĚPIS

Zdravím všechny šikovné šesťáky. Tento týden se při opakování budeme zabývat zeměpisnou sítí - konkrétně rovnoběžkami :) Prosím tedy, aby každý z vás nakreslil model Země (stačí kružnice) a na ní, abyste vyznačili rovník. Rovník zakreslete do modelu Země a napište, odkud kam vede (z jaké světové strany na jakou). Dále do modelu zakreslete a popište dvě polokoule, které tento poledník odděluje a napište, kolik rovnoběžek celkem máme. Hotové úkoly mi prosím zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vypracované úkoly :)


PŘÍRODOPIS

Zdravím všechny šikovné šesťáky :) Tento týden se v rámci opakování budeme věnovat rostlinné buňce. Prosím tedy, aby každý z vás nakreslil a popsal rostlinnou buňku. Její obrázek byste měli mít v sešitě. Pokud jej tam nemáte, stačí do vyhledávače napsal rostlinná buňka a najdete k tomu spoustu informací. Úkoly mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlasklaova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované domácí úkoly :). 


DĚJEPIS

Vypracujte projekt na téma Hérakles, kdo to byl a jaké vykonal činy. Můžete mě potěšit i nějakým hezkým obrázkem :-).


OBČANSKÁ VÝCHOVA

Milí šesťáci, odpovězte na tyto otázky, vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz:

1) Označujeme slovem kraj část území státu, která má společné znaky (ráz krajiny, nářečí, zvyky)?

2) Do kolika krajů je rozděleno území České republiky?

3) Kdo stojí v čele krajského úřadu?

4) Kolik obyvatel (přibližně) má kraj, ve kterém bydlíš?

5) Jaké zajímavosti z kraje, ve kterém bydlíš, doporučíš k návštěvě?

RODINNÁ VÝCHOVA

Dospívání

Moc vás chválím za minulý úkol. Tento týden zůstaneme u tělesných změn během dospívání.

1. Z nabízených možností rozděl projevy na ženské a mužské nebo oboje.

-> ztopoření pyje (erekce)

-> výron semene (ejakulace)

-> výron semene při snění (noční poluce)

-> akné

-> pravidelné měsíční krvácení (menstruace)

-> ochlupení v podpaží

-> změna barvy hlasu

-> zvětšování prsů

-> zaoblování boků

-> zvětšování pohlavních orgánů

-> růst vousů

2. Nakresli dvě postavy podle svého pohlaví, tak aby na nich byly zjevné tělesné změny po dospívání. To znamená, že jedna bude před a druhá po dospívání.

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Dřep

Zamysli se nad tím, kolik dřepů v životě už jsi udělal/a? A umíš dělat dřepy? Neničíš si jejich cvičením nějak klouby? Posiluješ při jejich cvičení správné svaly? U každého cvičení je důležité znát správnou techniku. A dřep je král všech základních cvičení. Proto tento týden bude vaším úkolem nastudovat správnou techniku dřepu. A každý den odcvičit alespoň 15 kráááásných dřepů. V následujícím videu vám jeden týpek, který přesně ví o čem je řeč, krásně vysvětlí jak na to. Pro naši potřebu stačí dokoukat do času 5:15, ale samozřejmě klidně dokoukejte až do konce. https://www.youtube.com/watch?v=EXP6ciGhLoA&t=177s


OD 25.5.2020

MATEMATIKA

Milý šesťáku, tento týden tě čekají odčítací pyramidy. Vyplněné pyramidy mi pošli na email alice.mejl @seznam.cz nebo WhatsApp 703 474 181 do 1.6. 2020 :-)

ČESKÝ JAZYK

Milý šesťáci, moc chválím ty, kteří pravidelně posílají svoji práci. Tento týden vás čekají 4 úkoly:

1) Podívejte se na video o podmiňovacím způsobu:https://youtu.be/40cAzFD-p5Q

2) Vyplňte kvíz a klikněte na "zobrazit přesnost": https://forms.gle/DWoQe6JDA3TVdCxe6


3) Vypracujte shrnutí sloves (co vyjadřují, mluvnické významy...)

4) Přečtěte si ukázku Proč se lidé bojí zajíců na straně 165 v čítance a stručně odpovězte na otázky ze strany 166.

Úkoly 3) a 4) vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz. Děkuji. Mějte se hezky:-)

ANGLICKÝ JAZYK

1. Přečti si v učebnici str. 32 - sloveso být v minulém čase, pak také tabulky v pracovním sešitě str. 68 (3.1,3.2,3.3,3.4)

2. Zopakuj si s videem: https://www.youtube.com/watch?v=O3FdGPehN-E , https://www.youtube.com/watch?v=KAsacxmPh1Q

3. Vyplň test: https://www.liveworksheets.com/mh195615vs (Než test pošleš, zkontroluj si své odpovědi klikem na Check my answers - u cv. 2 a 3 se ti ukáže správné řešení, když na políčko najedeš myší. Test zkus poslat bez chyby!)

4. Napiš 10 vět se slovesem být v minulém čase - kladné, záporné věty i otázky. Věty mi pošli do mailu. Děkuju!

ZEMĚPIS 

Zdravím všechny šikovné šesťáky. Tento týden se při opakování budeme zabývat zeměpisnou sítí - konkrétně poledníky :) Prosím tedy, aby každý z vás nakreslil model Země (stačí kružnice) a na ní, abyste vyznačili: takzvaný nultý poledník. K nultému poledníku napište, prosím, jak se mu říká ještě jinak, zakreslete jej do modelu Země a napište, odkud kam vede (z jaké světové strany na jakou). Dále do modelu zakreslete a popište dvě polokoule, které tento poledník odděluje a napište, kolik poledníků celkem máme. Hotové úkoly mi prosím zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . 

Těším se na vypracované úkoly :)


PŘÍRODOPIS

Zdravím všechny šikovné šesťáky. Tento týden se v rámci opakování z přírodopisu budeme věnovat třídění organismů :) Prosím tedy, aby každý z vás nakreslil vaše oblíbení zvíře, rostlinu či houbu. Následně vyhledejte takzvaný klasifikační systém - tedy: do jaké patří říše, kmenu, třídy atd. tento organismus patří a napište to k vašemu obrázku. Klasifikační systém naleznete buď v knížce nebo na internetu, když do vyhledávače zadané název vašeho oblíbeného organismu. Hotové úkoly mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše hotové úkoly:)

DĚJEPIS

Milí šesťáci, děkuji za úkoly, které mi posíláte, pravda, mohlo by vás být víc. Těm, kteří stále a vytrvale spolupracují, uděluji obrovskou pochvalu. Úkol na tento týden bude o našem písmu. Jistě víte, že se jmenuje latinka, a proto vypracujte projekt o vzniku latinky.

Odpovědi mi zasílejte na petra.rosic@seznam.cz. Mějte příjemný týden :-).


FYZIKA

Zdravím všechny fungující žáky šestých tříd a posílám další úkoly k procvičování. První úkol je stále kvíz na opakování převodů fyzikálních veličin. Odkaz na kvíz najdete zde: https://docs.google.com/forms/d/1e3MCAOLTXYScXc7ZQDvlqqfmgMCFzYCuzD2ra-lqjAM/viewform?edit_requested=true

V další části převeďte následující hodnoty a zašlete na e-mail, děkuji.
Převeďte:
1. část
45m (dm) =                      80mm (cm) =
4t 0,3q (kg) =                   850g (kg)=
0,5h (min) =                      36min (h) =
8hl 80l(dm3)=                 650 litrů (hl)=
3kg 500g (dkg)=            25dkg (g)=
24min (h)=                      45min (s)=


2. Vyhledej v tabulkách hustotu těchto látek: železo, olovo, helium, led, mosaz
2. část
9,5km (m) =                 400dm (m)=
70q (t) =                      7500mg (g) =
420s (min)=               54min (h) =
40q 400kg (t)=          1200s (min)=
800cm (m)=                5000mm (dm)=

5 m3 3000ml (dm3)=           7 hl 70 litrů (dm3)=


2. objem kapaliny: 3000cm3
objem kapaliny s ponořeným tělesem: 1,7 litru

zjistěte objem pevného tělesa: 

OBČANSKÁ VÝCHOVA

Milí šesťáci, tento týden se budeme zabývat životem v obci. 

1) Doplňte do mezer slova ze závorky:(rada, obcích, obyvatel, města, samospráva, starostou, zastupitelstvo, městyse, vesnice, samosprávu)

Lidé žijí v ....... Ty dělíme podle počtu na .........., ......... a .......... V obcích je zřízena tzv. obecní ........, která rozhoduje o důležitých záležitostech týkajících se ........ obce. Obecní ........ vykonává obecní ........ a obecní ........ v čele se ........

2) Doplňte informace o ZBIROZE:

Jméno pana starosty .............................

Jméno pana místostarosty ...............................

Jméno pana tajemníka ...................................................

Kolik členů tvoří radu města ...............................

Kolik členů tvoří zastupitelstvo města .............................Úkoly vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz. Děkuji:-)

RODINNÁ VÝCHOVA

Tělesné a psychické změny v dospívání

V minulém týdnu jste se zamýšleli nad tím, jak se liší dospívání hochů a dívek. Posílali jste mi spoooustu správných odpovědí. V tomto týdnu vaše odpovědi rozdělíme podle toho, jestli jsou tělesné nebo psychické.

1. Z nabízených možností rozděl změny v pubertě na tělesné a psychické.

Přecitlivělost

Dozrávání pohlavních žláz

Hledání vlastního já

Zájem o druhé pohlaví

Úvahy o sobě samém

Produkce pohlavních hormonů

Akné

Změna zájmů

Maštění vlasů

Vzdor rodičům (odmlouvání)

Zvětšení pohlavních orgánů

Touha být více s kamarády

Změny v prožívání

Vysoká plačtivost

Tvorba pohlavních buněk (vajíčka a spermie)

Ochlupení

Růst

Zvětšení hmotnosti

Vysoká výbušnost

Tělesné změny kladou vyšší nároky na osobní hygienu.

2. Vymysli a napiš 3 zvýšené hygienické zásady pro své pohlaví.

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Martina Sáblíková (* 27. 5. 1987)

Ve středu oslaví 33. narozeniny další sportovní hvězda naší země. Žena, která kraluje ve sportu, který do jejího nástupu "na trůn" v České republice neměl téměř žádnou minulost, vhodné podmínky ani členskou základnu. Řeč je o rychlobruslařce Martině Sáblíkové, několikanásobné mistryni světa a Evropy, několikanásobné olympijské vítězce a medailistce, a držitelce několika světových rekordů. Kolik čeho vyhrála, neprozradím, to zjistíte sami.

"Popřejme jí" virtuálně k narozeninám, zhlédnutím videa: https://www.youtube.com/watch?v=cmhIjddsQ4s.


zadání od 18.5.

MATEMATIKA

Vypočítejte přiložený pracovní list.


ČESKÝ JAZYK

Milí šesťáci, moc chválím ty, kteří pravidelně posílají úkoly- snaha je důležitá, děkuji:). Tento týden si zopakujeme slovesa, pravopis a popis:

1) Vyplňte kvíz a klikněte na "zobrazit přesnost", váš výsledek uvidím. https://forms.gle/jyTCpJUJA3qXUcGd6

2) Podle obrázku na straně 158 v učebnici krátce popište výrobu malého větrníku, pokud větrník zkusíte i vytvořit, budu ráda za fotku:-)

3) Přečtěte si ukázku Pepánek vychovatelem na straně 152- 154 v čítance a stručně popište postavu Vojtíška= Fiždíka a pravidla hry na prasátko (byl za ni Pepánek pochválen?).

Úkol 2) a 3) vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.czDalší procvičování sloves najdete zde:https://www.umimecesky.cz/cviceni-mluvnicke-kategorie-slovesMějte se hezky:-) J.P.


ANGLICKÝ JAZYK

Chválím všechny, kteří mi posílají online testy a úkoly. Tento týden si zopakujeme používání času přítomného prostého a průběhového.

1. Najdi si v sešitě zápis, v učebnici si přečti o Benovi na str.24.

2. Podívej se na video: https://www.youtube.com/watch?v=1ShOoOd3FAo

3. Vyplň 2 testy (klikni na Finish, pak na Email my answers to my teacher, do okénka Enter your full name: tvé jméno a příjmení, Level/group: pouze číslo 6, Subject: English, Enter your teacher´s email: jandova.skola1@seznam.cz). (Testy se dají udělat nejdříve "nanečisto" - po kliknutí na Finish, klikni na Check my answers.)

https://www.liveworksheets.com/bv1700jq
https://www.liveworksheets.com/oj27338qg


FYZIKA

Zdravím spolupracující žáky šestých tříd. Chci pochválit všechny, kteří pravidelně plní kvízy a zasílají řešení. Někteří elektronicky, někteří přes třídní učitelku. Jste šikovní, snaha je důležitá. Mám pro Vás opět připravený opakovací kvíz a nové převody. Kvíz najdete v odkazu zde: https://docs.google.com/forms/d/1rgw-kO3JaziWSBzf4QI22DAzF-MKanl1aiBvChNA3DY/edit

Další sérii převodů opět, prosím, zašlete mailem. Děkuji.

Převeďte:
2,3 km (m)=              5t (q)=
5 dm (mm)=           500 dkg (kg)=
75 cm (m)=             800 g (dkg)=
9m 95cm (m)=       3t 50kg (kg)=
60 cm3 (ml)=          2,5 m3 (litry)=
4,5 hl (dm3)=          4 dm3 25 cm3 (litry)=
Určete aritmetický průměr: 3,5 m; 340cm; 3900mm, 36dm

Převeďte:
8000 m (km)=          6 hl (dm3)=
85 cm (m)=               350 litrů (hl)=
5m 550cm (m)=       650 ml (dm3)=
9,5 t (q)=                  3m3 300 dm3 (litry)=
25 dkg (g)=                0,5 m3 (hl)=

900 mg (g)=               6dm3 6000ml (litry)=


2. objem kapaliny: 650cm3
objem kapaliny s ponořeným tělesem: 0,9 litru
zjistěte objem pevného tělesa:

DĚJEPIS

Zdravím všechny pilné šesťáky :-). Děkuji za Vaše práce. Na tento týden jsem pro Vás připravila další zajímavý úkol. Jeho zpracování mi zašlete na e-mail: petra.rosic@seznam.cz.

18. 5. - 24.5. Zpracujte projekt o keltském náboženství a keltských svátcích.

OBČANSKÁ VÝCHOVA

Zamyslete se nad ne/výhodami života na vesnici a ve městě, zapište ke každému alespoň 4 a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz


ZEMĚPIS 

Prosím, aby se každý žák pokusil prověřit své znalosti v přiloženém testíku. V něm si zopakujete vaše znalosti o mapě :) Může se stát, že některou odpověď na zadanou otázku nebudete znát. Proto při vypracování můžete používat například internet. Výsledek vašeho testu si buď vyfoťte nebo udělejte screenshot obrazovky. Fotografii výsledku mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .
-ODKAZ: https://www.skolasnadhledem.cz/game/2158


PŘÍRODOPIS 

Prosím, aby se každý žák pokusil nakreslit, namalovat nebo z čehokoliv vyrobit model bakteriofága - tedy viru, který napadá a infikuje bakterie. Obrázek bakteriofága byste měli mít z hodin přírodopisu nakreslený nebo vlepený v sešitě :) Pokud ho náhodou v sešitě nemáte, tak jděte například na Google a zadejte do vyhledávače slovíčko bakteriofág. Dejte vyhledat a v obrázcích vám vyjede spoustu obrázků a modelů bakteriofágů :) Fotografii vypracovaného úkolu mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Moc se těším na vaše výtvory! :)

RODINNÁ VÝCHOVA

Dospívání

Moji milí, v následujících týdnech se podíváme na dospívání. Možná, že někteří z vás budou radši, že nejsme ve škole, ale pamatujte: tohle téma není důvod k tomu se stydět. Všichni si tím projdou nebo už prošli. Takový je život ;)

Dospívání je jedno z nejproměnlivějších období života. Zanechává v nás trvalý otisk při utváření naší jedinečné osobnosti. Nejvíce změn, které přináší, souvisí s pohlavím.

1. Zjisti alespoň 2 synonyma slova dospívání.

2. Pokus se popsat jak se liší dospívání u chlapců a dívek.

3. Zjisti, jak se jmenují pohlavní žlázy u dívek a jak u chlapců.

4. Pokus se vysvětlit, proč se u dětí v dospívání často používá slovní spojení "samá ruka, samá noha."

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Cvičení na písničku

Zdravím všechny hýbající se školáky ;)

Tento týden, nechám veškerou aktivitu na vás, ale bude v tom háček ;)

Každý den si pusť nějakou oblíbenou písničku a zatancuj si na ni, jak sám/sama uznáš za vhodné. Můžeš kopírovat pohyby k videoklipu, pokud je to reálné.

Jako motivaci, přikládám jeden citát:

"Tancuj, jako kdyby tě nikdo neviděl.

Zpívej, jako kdyby tě nikdo neslyšel.

Miluj, jako kdyby to nemělo bolet.

Žij, jako kdyby nebylo zítřka."

Ashley Purdy, americký hudebník 1984

Od odvážných přijímám videa s tancem ;) Musíme si současnou situaci zpříjemnit ;)

Email: vaclavahrubcova@seznam.cz


zadání od 11.5.

ČESKÝ JAZYK

Milí šesťáci, tento týden jsem pro vás připravila 3 úkoly.

1) Vypracujte stručné shrnutí zájmen a číslovek (co označují, druhy).

2) Přečtěte si ukázku z knihy Hoši od Bobří řeky od Jaroslava Foglara (ČÍTANKA- str.101) a krátce popište, jaký byl Roy.

Úkoly 1) a 2) vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz

3) Vyplňte kvíz: https://forms.gle/pRwP9xRKMcT6j8Vp6

Nezapomeňte číst, na konci května nás čeká vyplnění čtenářského listu.Mějte se hezky:-).
MATEMATIKA

Pracovní list v příloze.

ANGLICKÝ JAZYK

V tomto týdnu si zopakujeme přítomný čas průběhový (Present continuous)

1. Přečti si znovu o Dominicovi na str. 20 a komiks na str. 22 v učebnici. Přehled této gramatiky najdeš v pracovním sešitě str. 67 (2.1.-2.4.).

2. Podívej na video (zatím jsme se učili jen 1.druh použití, ostatní dva si tedy jen poslechni) https://www.youtube.com/watch?v=h8V6YPJ8ido.

3. Zkus vyplnit test (můžeš použít pomůcky) na https://app.wizer.me/learn/Z46AJO (po kliknutí na Confirm Hand in work se ukáže, kde jsi udělal/a chybu)

4. Podívej se na video Peppa Pig a napiš alespoň 5 vět, co se v příběhu děje v přítomném čase průběhovém (Např. They are going shopping. Peppa Pig is counting tomatoes.) https://www.youtube.com/watch?v=EL6rvG9qVAc Věty mi pošli do mailu.


ZEMĚPIS Prosím, aby každý žák určil, jaký je čas v jednotlivých státech světa. K vypracování úkolu vám pomůže mapa, kterou naleznete v odkazu :) Hotové úkoly mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .

 - 1. úkol: Určete časové pásmo (př. +1 hodina, - 3 hodiny, +5 hodin, -10 hodin, ...)

a) v Grónsku (Greenland)

b) v Číně (China)

c) ve Finsku (Finland)

d) v Egyptě (Egypt)

e) v Argentině (Argentina) 

f) na Islandu (Iceland)


-2. úkol: V České republice je 12:00, kolik hodin je:

a) v Grónsku (Greenland)

b) v Číně (China)

c) ve Finsku (Finland)

d) v Egyptě (Egypt)

e) v Argentině (Argentina)

 f) na Islandu (Iceland)
ODKAZ: https://www.casovac.cz/images/timezone2.png


PŘÍRODOPIS

Prosím, aby každý žák prověřil své znalosti v přiloženém testíku. V něm si zopakujete viry, bakterie a sinice :) Stejně jako minule možná některou odpověď na zadanou otázku nebudete znát. Proto při vypracování můžete používat internet. Výsledek vašeho testu si buď vyfoťte nebo udělejte screenshot obrazovky. Fotografii výsledku mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .
- ODKAZ: https://www.skolasnadhledem.cz/game/1921

OBČANSKÁ VÝCHOVAMilí šesťáci, tento týden se zamyslíme nad tím, jak řešit konflikt. Konflikty jsou přirozenou součástí života a musíme se naučit s nimi zacházet. Nejčastější způsoby chování při konfliktu jsou: únik, konfrontace, dohoda a kompromis.

Úkol: Jaké by podle vás bylo nejlepší řešení této situace?Starší bratr se ve společném pokoji učí na test z angličtiny, ale mladší chce poslouchat hlasitou hudbu.Řešení krátce zapište, vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz.

DĚJEPIS

Milí šesťáci, po týdnu vás opět zdravím a na tento týden jsem si pro vás připravila tak trochu badatelský úkol. Věřím, že si s ním lehce poradíte a své práce mi zašlete na mail: petra.rosic@seznam.cz:-). Hezký týden, PR.

11. 5. - 17.5. Zjistěte, co jsou megality. Pomoci vám může učebnice na straně 31, případně informace naleznete na internetu. Jsou některé i v našem okolí? Zaznamenejte, na kterých místech je můžeme nalézt, a stručně napište, jaká se k nim váže pověst.


FYZIKA

Zdravím vytrvalé žáky šestých tříd v dalším procvičovacím týdnu. Mám pro Vás opět kvíz na zopakování fyzikálních veličin a několika pojmů ze šesté třídy, projděte sešit a zkuste vyplnit. Děkuji.
Odkaz na kvíz najdete zde: https://docs.google.com/forms/d/1ov80AR8QeugAYPfB595kxrPDpNaV9oKevDN3HnnIYxY/editV druhé části opět procvičujeme převody:

Převeďte:
1. část
21cm (dm) =                         28mm (cm) =
0,3t (kg) =                             650g (kg)=
1,5h (min) =                            12min (h) =
5 hl (dm3)=                         
75 litrů (hl)=
0,5kg (dkg)=                          15dkg (g)=
20min (h)=                              15min (s)=

2. Objem kapaliny je 800ml, objem kapaliny s ponořeným tělesem je 1,2dm3. Zjistěte objem pevného tělesa?

2. část
15,5km (m) =                          65dm (m)=
60q (kg) =                          7500mg (g) =
420s (min)=                             48min (h) =
450kg (t)=                                8,5q (kg)=
60cm (m)=                              400mm (dm)=
3 m3 300litrů (dm3)=      8 hl 80 litrů (litry)=

RODINNÁ VÝCHOVA

Milí šesťáci, chválím ty, kteří pravidelně posílají práci.

Rizika užívání návykových látek

V tomto týdnu se zamyslíme celkově o všem špatném, co nám přinášejí návykové látky neboli drogy.

1. Po tom, co vše už o kouření či alkoholismu víš, pokus se sám/sama určit největší rizika užívání různých návykových látek, nejen zdravotní.

2. Napiš, co bys řekl/a někomu, kdo užívá návykové látky, abys ho přesvědčil/a aby přestal.

3. Znáš ještě jiné návykové látky než cigarety a alkohol?

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Kruhový trénink

Pro aktivní dříče jsem na tento týden připravila inspiraci na cvičení ve videu na následujícím odkazu.

Začněte krátkým rozehřátím, třeba výklusem. Zbytek pak zvládnete klidně v obýváku, ale venku by to bylo supeeer ;)

Přeji hodně sil ;)

https://www.youtube.com/watch?v=42ENvfbSf_w


Úkoly od 3.5.

ČESKÝ JAZYK

Milí šesťáci, moc chválím za zasílání úkolů, vážím si vaší snahy:-).Tento týden si připomeneme zájmena a popis osoby.
1) Přiřaďte zájmena k jednotlivým druhům: jaký, já, leckterý, váš, my, cosi, nijaký, ten, onen, jenž, kdo, on, jejich, čí, nic, sám, svůj, nikdo, co, který, někdo

OSOBNÍ:

PŘIVLASTŇOVACÍ:

UKAZOVACÍ:

TÁZACÍ:

VZTAŽNÁ:

NEURČITÁ:

ZÁPORNÁ:
2) Napište cvičení z učebnice- 92/2 (stačí doplnit vždy jen jeden tvar)
3) Při popisu osoby často používáme přirovnání. Vysvětlete, co tato přirovnání a přísloví vyjadřují:

a) Dělá z komára velblouda.

b) Má srdce na dlani.

c) Co na srdci, to na jazyku.

d) Je to lišák.

e) Je jako slon v porcelánu.

f) Děvče jako lusk.

g) Jako pytel blech.

h) Nosík jako knoflík.

Vše vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.czAť se daří;-).

OBČANSKÁ VÝCHOVA 

Milí šesťáci, tento týden si připomeneme lidská práva. Doplňte, kterého ze základních práv dítěte se týká vysvětlení:

1) Právo na ž.................- zaručuje dětem zachování života a uspokojování jejich základních potřeb

2) Právo na r...................- dítě má právo na rozvoj své osobnosti (právo na vzdělání, volný čas...)

3) Právo na o...................- chrání dítě před násilím, zneužíváním a zanedbáváním

4) Právo na ú....................- dítě má možnost vyjádřit svůj názor ve všech záležitostech, které se ho týkají Napište názvy dokumentů, kde jsou základní práva sepsána:VŠE_ _ _ _ _ _ DE_ _ _ _ _ _ E LID_ _ _ _ P_ _ VÚM_ _ _ A O P_ _ _ _ _ D_ _ _ _ E

Vše vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz

MATEMATIKA

Vyplňte pracovní list

ANGLICKÝ JAZYK

Děkuju všem za vyplnění online testu na wizer.me.

1. Zopakuj si slovní zásobu 1D Daily life, přečti si stranu 14 v učebnici.

2. Podívej se na video https://www.youtube.com/watch?v=SesCepncmJ8&t=178s a napiš alespoň 10 vět o činnostech, které postavy ve videu doma obvykle dělají (např. Joey makes his bed and feeds the dog.). Věty mi pošli do mailu.

3. Zopakuj si tvoření otázek v přítomném čase prostém na https://www.english-4u.de/en/grammar/present-questions.htm (přečti si, jak se otázky tvoří)

4. Zkus si test na https://www.english-4u.de/en/grammar-quizzes/questions-do-does.htm

5. Vyplň online test https://forms.gle/nGtoc3PwjFxrSEkM9 a klikni na odeslat.


PŘÍRODOPIS

Prosím, aby se každý pokusil vypracovat křížovku, kterou přikládám v odkazu. Je možné, že vše vědět nebudete. Vůbec nic se neděje. Odpověď na zadanou otázku můžete zkusit najít na internetu nebo třeba v učebnici. Po vyplnění křížovky se vám objeví graf, který znázorňuje vaše skóre. Udělejte, prosím, buď screenshot nebo fotku obrazovky, která ukazuje vaše skóre. Snímek mi zašlete, prosím, na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . -ODKAZ: https://www.skolasnadhledem.cz/game/1940

ZEMĚPIS

Prosím, aby se každý žák pokusil vypracovat následující cvičení. V odkazu naleznete mapu časových pásem. Vaším úkolem je vybrat státy podle zadání v odkazu. Celkem se jedná o tři úkoly. Na konci se opět objeví vaše skóre. Udělejte, prosím, screenshot nebo fotku obrazovky, na které budete vaše skóre. Snímek mi zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . -ODKAZ: https://www.skolasnadhledem.cz/game/4004

RODINNÁ VÝCHOVA


Alkoholismus


Zjisti, jaká zdravotní rizika přináší člověku alkoholismus.


Napiš alespoň 3 a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Věra Čáslavská (*3. 5. 1942)

Olympijské hry, ke sportu neodmyslitelně patří a proto jsou olympijské příběhy a jejich osobnosti tím nejzajímavějším, co můžeme v souvislosti s OH znát. Mezi doposud nejúspěšnější olympijské sportovce všech dob patří další československá rodačka, kterou si tento týden připomeneme - gymnastka Věra Čáslavská. Na paní Věru si zavzpomínáme během krátkého videa také proto, že 3. 5. by oslavila 78. narozeniny.

https://www.televizeseznam.cz/video/sportovni-okamziky/caslavska-hrdinkou-naroda-1968-185342

P.S.: Mrkněte na to, co všechno po vás ve škole v gymnastice nechceme ;)

DĚJEPIS Milí šesťáci, zdravím Vás a děkuji všem, kteří se stále více zapojujete do práce na zadaných úkolech:-). Přeji Vám stálou chuť do práce a příjemné dny. Petra Rosičová.

4.5. - 10.5. Zpracujte referát o bitvě u Thermopyl.

FYZIKA

Zdravím všechny šikovné šesťáky, mám pro Vás připravené další procvičování. První je kvíz na zopakování převodů, třeba i formou slovních úloh. Zamyslete se a zkuste odpovědět. Kvíz najdete v odkazu zde: https://docs.google.com/forms/d/1gfU5nfjwOX_wFTWyA-NABRBci7m--KhZQG_jhC_hpfQ/edit
Dále převeďte následující hodnoty na jednotky v závorkách:

1. část:
0,75 t (kg)=                         5 m3 50litrů (litry)=
4 kg 250 g (kg)=                2,4 dm3 (ml)=                8 t 5 q (kg)=
8t 5q (kg) =                        3hl (dm3) =
3 hl (dm3)=                          8,2 km (m)=                    7 dm3 70 cm3 (ml)=

5cm 5 mm(mm)=               9000ml (litrry) =


2. Objem kapaliny je 500ml. Objem kapaliny s ponořeným tělesem je 0,95dm3. Zjistěte objem pevného tělesa.2. část:
3 m3 (hl)=                          250 m (km)=
6 litrů (ml)=                        66 cm (m)=
350 dm3 (m3)=                  50 kg (t)=
4 hl 40 litrů (litry)=             8cm 80mm (mm)=
5 dm3 (litry)=                     550 kg (q)=

1,8 litrů (cm3)=                   0,25 kg (dkg)=


2. Vyhledej na internetu hustotu těchto látek: oxid uhličitý, zinek, rtuť, dusík, zlato, olovo

ČESKÝ JAZYK

Milí šesťáci, chválím za zasílání vašich prací:-). Tento týden vás čekají 3 úkoly:

1) Napište pravopisné cvičení- učebnice 79/9 a)

2) Jednotlivé body následujícího popisu pokoje smysluplně očíslujte. Napište, jak by bylo možné popis vylepšit. Podtrhněte přídavná jména tvrdá modře, měkká červeně a přivlastňovací zeleně. U zvýrazněných přídavných jmen určete pád, číslo, rod, vzor a napište 2. a 3. stupeň.

  • U levé zdi mám psací stůl a otočnou židli.
  • Naproti dveřím je francouzské okno.
  • Můj pokoj je modře vymalovaný.
  • Na pravé straně se nachází dřevěná postel.
  • Vedle psacího stolu lehává můj domácí mazlíček- kočka Micka. Micčin pelíšek je příjemně heboučký.
  • Za postelí stojí šatní skříň ze světlého dřeva.
  • Na zdech visí veliké obrázky Paříže, hlavní město Francie bych někdy chtěla navštívit.


3) Vytvořte na čtvrtku/papír A4 shrnutí přídavných jmen, heslovitě uveďte, co o přídavných jménech víme (co označují, co určujeme, druhy...)
Vše vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.czA nezapomeňte číst, brzy budeme vytvářet čtenářské listy.

ANGLICKÝ JAZYK1. Připomeň si přítomný čas prostý na https://www.youtube.com/watch?v=gZTb7lK6eJg
2. Vyplň online test na https://app.wizer.me/learn/RA877W   Ukáže se ti stránka, kde vyplníš své jméno a příjmení (name) a zvolíš si heslo (password). Heslo napiš do 3.řádku ještě jednou. Klikni na červený obdélníček: Sign In as a Student. Pak už vyplňuj přímo v počítači pracovní list. Po vyplnění testu klikni na Save a poté na Hand in Work. Poté klikni na Confirm hand in work a ukáže se ti výsledek testu. Zeleně se označí správné odpovědi a červeně chyby.
3. Znovu si přečti text o Jessice v učebnici str. 8. Napiš alespoň 10 vět o této dívce (tedy ve 3.osobě, čísla jednotného; ke slovesům přidáváme -s). Věty pošli na jandova.skola1@seznam.cz4. Doplňuj řadové číslovky na https://www.focus.olsztyn.pl/en-ordinal-numbers-english.html#.XqKRBSym3IU


DĚJEPIS

Zdravím všechny pracovité žáky! Dělá mi radost, že většina z Vás se pravidelně zapojuje do distanční výuky a někteří opravdu odevzdáváte moc pěkně zpracované úkoly. Uvidíte, že se Vám to příští rok zúročí. Mailová adresa pro Vaše práce je stála táž: petra.rosic@seznam.cz, pokud by někdo potřeboval s něčím poradit, může mi zavolat na mobil 776661976. Mějte hezké jarní dny :-), Petra Rosičová.

Připravte si projekt na téma: Jak se Řekům podařilo dobýt Tróju? Co prožil Odysseus cestou domů? Pomoci Vám může web https://edu.ceskatelevize.cz/mytus-o-odysseovi-5e4424932773dc4ee4139dab


PŘÍRODOPIS 

Prosím, aby si každý žák pustil video z odkazu. Úkolem je, aby každý žák, na základě videa, zapsal zásady, které máme dodržovat při mytí rukou - popis postupu mytí rukou, abychom si je pečlivě umyli. Zároveň odpovězte i na zadanou otázku: Kolik na sobě a v sobě každý nosíme bakterií? Vypracované úkoly mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz-odkaz: https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10214135017-zazraky-prirody/bonus/28299-bakterie-na-rukou


ZEMĚPIS 

Prosím, aby si každý žák otevřel přiložený odkaz, který se týká práce s mapou povrchu Země. Na základě práce s mapou zakreslete do přiložené slepé mapy světa činné sopky. Ke všem sopkám, prosím, zapište jejich název a výšku. Hotové práce mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . -odkaz: https://atlas.mapy.cz/?p=000111&id=povrch-zeme&n=m&z=2.2&x=19.211&y=1.157&m=m


FYZIKA

Zdravím žáky šestých tříd v dalším procvičovacím týdnu. Vydržte, prosím, v další přípravě. Děkuji. Někteří z Vás pracují perfektně, nejde o kompletně správné výsledky, ale snaha řešit a zaslat. :-) Připravila jsem si pro Vás nový kvíz. Tentokrát na zopakování téma, které Vám šlo velmi dobře - Látka a těleso. Projděte si zápisky v sešitu k tomuto tématu a učebnici strana 10 -15. Odkaz na kvíz naleznete zde: https://docs.google.com/forms/d/1MLT6UGLLiVjXr1aq97XUwmqbvAZMFMH26QFHT-L0RGQ/edit

Další část úkolů se vrací k převodům, kterých se v rámci fyziky nezbavíte. Budete potřebovat neustále až do devátě třídy. Dále zkusíme propojit fyziku s vyhledáváním na internetu. Konkrétně vyhledávání hustoty. Hustota je další příklad fyzikální veličiny, která má základní jednotku kg/m3, menší jednotkou je g/cm3. Vyhledejte informace na internetu a doplňte ke konkrétním látkám včetně jednotky. Děkuji.

1. část - převeďte:
0,8 m3 (hl)=                             74m (km)=
3,6 litrů (ml)=                            5cm (m)=
8 dm3 (m3)=                             35 kg (t)=
2 hl 5litrů (litry)=                     4cm 4mm (mm)=
7,5 dm3 (litry)=                        12 q 150 kg (q)=
0,1 litrů (cm3)=                         0,7 kg (dkg)=

2. Vyhledej na internetu hustotu těchto látek: voda, máslo, smrkové dřevo, hliník, železo

2. část - převeďte:

45 dm3 (litry)=                           85m (km)=

0,5 hl (litry)=                               7,4 m (cm)=
7 dm3 75 cm3 (ml)=                 9 km 15 m (m)=
8 m3 850litrů (dm3)=               9t 12 q (q)=
25 litrů (hl)=                               785dkg (kg)=

56 hl (m3)=                                 7 dkg 50 g (dkg)=

2. Vyhledej na internetu hustotu těchto látek: stříbro, glycerol, plexisklo, kyslík, platina

RODINNÁ VÝCHOVA

Alkoholismus

Tento týden se zaměříme na další návykovou látku a tou je alkohol. V ČR je spotřeba alkoholu tradičně velmi vysoká, především v pití piva patří Češi ke světové špičce. Chvíli přemýšlej, co vše o alkoholu víš a pak odpověz na následující otázky.

1. Viděl/a už jsi někdy někoho opilého?

2. Pokud ano, jak se ten člověk choval?

3. Pomohl/a bys opilému na chodníku? Jak?

4. Co vše může zavinit opilý člověk?

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

OBČANSKÁ VÝCHOVA

Rozhodněte, zda je informace správná. Odpovědi vyfoťte a zašlete na jitka.pichlikova@email.cz1) Starší osoba zdraví osobu mladší jako první.2) Muž zdraví jako první.3) Muž jako první podá ruku.4) Představujeme muže ženě.5) Představujeme mladšího staršímu.6) Odpovědět na pozdrav je povinnost.7) Při telefonování na soukromé číslo má povinnost se představit volající.8) Květinu předáváme v papírovém obalu.9) Při chůzi do schodů jde muž kousek před ženou.

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Po vzoru olympijských sportovců si tento týden dáme olympijskou abecedu.

Napiš si na papír svoje jméno svisle (klidně i s příjmením) a pak ke každému písmenku přiřaď příslušné cviky s daným počtem opakování podle přiloženého rozpisu. Tím vznikne tvůj tréninkový plán na tento týden.

A teď hurá do toho ;)

Vážení rodiče, pokud máte zájem o zvýhodněnou sadu sešitů viz příloha, kontaktujte třídního učitele. 

ČESKÝ JAZYK

Moc chválím pilné šesťákyJ.

Tento týden vás čekají tři úkoly, všechny vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz:

 1) Napište první odstavec pravopisného cvičení- učebnice 67/5 (Nejznámější atlet minulého století)

 2) Vytvořte na čtvrtku/papír A4 shrnutí podstatných jmen, heslovitě uveďte, co o podstatných jménech víme (co označují, co určujeme, druhy...). Inspirací může být:

https://youtu.be/qSeYNrWKaiA

 3) Představte si pokoj vašich snů a vymyslete alespoň 10 vhodných přídavných jmen ve spojení s podstatnými jmény, která potřebujete k popisu pokoje. Do závorky napište, zda je přídavné jméno tvrdé- mladý, měkké- jarní, přivlastňovací- otcův a matčin:

-př.: 1) obrovská okna (tvrdé- mladá)

FYZIKA

Zdravím všechny ochotné a spolupracující šesťáky. Všem, kteří zkouší plnit a počítat převody, patří moje veliká pochvala. Určitě pokračujte v práci, má to smysl. Mám pro Vás připravený kvíz na zopakování témat - fyzikálních veličin a převodů délky, hmotnosti, objemu a času. Nejdříve si vše projděte v sešitech a učebnici strana 19-32. Odkaz na kvíz najdete zde: https://docs.google.com/forms/d/1TTv-x4nAHZEm6zh9x-Qrm3OCmL0PiUDKdcEwqnWU06U/edit

Dále zkuste vyřešit další převody. Řešení opět, prosím, zaslat do mailu marketasoukupova.zs@seznam.cz. Děkuji.

1. část:15,2 km (m)=        0,75q (kg)=
7,5 dm (m)=                     25dkg (kg)=
6 m 45 cm (m)=             9 kg 75 dkg (dkg)=
4,8 dm (mm)=                 0,05 t (kg)=
2 dm 50cm (dm)=          8,3 t (q)=
450 mm (m)=                  7,5 dkg (g)=
Určete aritmetický průměr: 65dkg; 670g; 0,64kg; 660 000mg

2. část
3500m (km)=              0,5 t (q)=
7,5 dm (m)=                 9,5 g (dkg)=
5 m 22 cm (m)=          7 q 5kg (q)=
4cm 55mm (cm)=       0,23 t (kg)=
78 l (dm3)=             3,4 l (cm3)=

4 m3 75 l (dm3)=       4,5 cm3 (ml)= 


Určete aritmetický průměr: 9,5kg; 960dkg; 9300g; 9,2kg

 INFORMATIKA Procvičování informatiky je pro Vás plnění úkolů ze všech předmětů a snaha je v elektronické podobě zaslat příslušným vyučujícím. Povinný úkol z informatiky máte při hodině vyzkoušený - je to tvorba Vašeho životopisu pomocí obrázků. Vytvoř dokument, který pojmenuješ svým příjmením a vlož do něho nejméně 8 obrázků, které Tě vystihují v rámci Tvého životopisu, zálib, koníčků apod. Zašli, prosím, do 30 . 4. 2020 na e-mail: marketasoukupova.zs@seznam.cz. 

DĚJEPIS Kdo byl Napoleon Bonaparte a co udělal se svou armádou v Egyptě?
Které vědy se u Egypťanů nejvíce rozvíjely? Zkuste objasnit proč. 


ANGLICKÝ JAZYK1. Poslech: poskládej věty (1.a2.odkaz) a odpověz na otázky k videu (3.odkaz):

https://www.umimeanglicky.cz/poslech-present-simple-tense-1-uroven/113
https://www.umimeanglicky.cz/poslech-past-simple-tense-regular-1-uroven/89
https://www.umimeanglicky.cz/poslech-porozumeni-anna/11?source=explicitExercise


2. Zopakuj si čas přítomný prostý (present simple)

https://www.umimeanglicky.cz/dictate-present-simple-tense-verbs-to-be-to-have-to-do-1-uroven/216

https://www.umimeanglicky.cz/dictate-present-simple-tense-1-uroven/218


3. Projdi si slovíčka a gramatiku 1.lekce (uč.str.8-15) - měsíce, řadové číslovky, domácí práce, příslovce frekvence.4. Napiš alespoň 15 vět o tom, co děláš každý den (tedy v čase přítomném) a pošli mi je jako fotku na mail jandova.skola1@seznam.cz 5. Pošli také názory/návrhy na úkoly z AJ.

MATEMATIKA

pošli na: email- alice.mejl@seznam.cz nebo Whats App 703474181 do 27.4.2020

A) Vyděl desetinná čísla číslem přirozeným a proveď zkoušku:

Beze zbytku :

1. 54,4 : 8 =

2. 77,4 : 9 =

3. 347,8 : 20 =

4. 7,66 : 5 =

Se zbytkem :

Vypočítej podíl na desetiny ( na 1 desetinné místo)

15 : 8 =

64,4 : 6 =

Vypočítej podíl na setiny ( na 2 desetinná místa)

3,29 : 9 =

4,38 : 8 =

546,33 : 41 =

654,23 : 32 =

B) Vyděl desetinná čísla číslem desetinným a proveď zkoušku:

5,2 : 0,8 =

2,4 : 0,03 =

C) Vyděl desetinná čísla číslem desetinným na dvě desetinná místa, urči zbytek a proveď zkoušku:

2,3 : 2,8 =

10,7 : 8,9 =

+ vyřeš test na násobek, dělitel

test zde  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeXsd_yHQXj7xOBT9jMvlniQaITPFDJg6U9uCy-PNyNuwtWYA/viewform - násobek, dělitel, Matematika 6. třída

https://klikni9.tiscali.cz

PŘÍRODOPIS 

Prosím, aby každý žák uvedl následující informace: 

1) Sinice patří mezi nejstarší / nejmladší organismy na Zemi

2) Jaké organismy mají pobodnou stavbu buňky jako sinice?

3) Nakreslete a popište stavbu buňky sinice (měli byste ji mít v sešitě)

4) Vysvětlete pojem vodní květ

5) Uveďte, kde všude žijí sinice Hotové práce mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . 


ZEMĚPIS

Prosím, aby každý žák zakreslil a popsal do slepé mapy světa všechny světadíly a oceány (7 světadílů a 5 oceánů). Každý světadíl by měl být vybarvený jinou barvou. Ten, kdo nemá možnost si mapu vytisknout, vypíše názvy jednotlivých světadílů a napíše, jaké oceány omývají jejich břehy. Hotové práce mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . 

Podívej se na: https://edu.ceskatelevize.cz/podoby-sveta-na-mapach-5e441a9af2ae77328d0a6e86?fbclid=IwAR0EM1LpenV1vn-V4T-OwUJzgD7Q7ArvD7TtL_szkVIT9bQGYIDXOABww84 

RODINNÁ VÝCHOVA

Kouření

Zjisti, jaké účinky má kouření na zdraví člověka, napiš alespoň 3 a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

Poslechni písničku: https://www.youtube.com/watch?v=qunmxz7alk8

OBČANSKÁ VÝCHOVA

Milí šesťáci, tento týden si zopakujeme pojmenování příbuzenských vztahů.

Doplňte následující věty, vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz

1) Dcera Jirkova bratra je Jirkova.............................

2) Sestra Jirkovy matky je Jirkova............................

3) Manžel Jirkovy sestry je Jirkův............................

4) Bratr a sestra jsou Jirkovi.................................

5) Syn Jirkova syna je Jirkův.......................................

6) Matka Jirkovy matky je Jirkova....................................

7) Syn Jirkova bratra je Jirkův.........................................

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Minulý týden (14. 4.) oslavil narozeniny úspěšný československý reprezentant v hodu diskem, stříbrný olympionik, mistr světa a mistr Evropy Imrich Bugár. Podívejte se na jeho životní příběh v tomto krátkém videu: https://www.youtube.com/watch?v=Iv2A5vcLrgg

Procvičování 6. 4. - 17.4. 2020 přejeme příjemné prožití Velikonoc

ČESKÝ JAZYK

Moc chválím všechny, kteří zasílají úkoly:-). Tento týden budeme procvičovat podstatná jména a vypravování- vyplňte přiložený pracovní list (nebo napište odpovědi na papír), vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz

Nezapomeňte číst knihu dle vlastního výběru.

MATEMATIKA

Vyplňte přiložený pracovní list a pošlete na Alice.mejl@seznam.cz...

ANGLICKÝ JAZYK

Děkuju všem, kteří mi poslali vypracovaný úkol z učebnice. Ostatní snad ještě dopošlou (jandova.skola1@seznam.cz).

1. Přečti si text v příloze, nová slova si najdi ve slovníku a napiš si je do svého slovníčku. Odpovědi a počet nových slov nebo jejich foto mi pošli do mailu.

2. Zopakuj si slovní zásobu 4.lekce (4ABCD) a pak zkus vypracovat v pracovním sešitě cvičení 6 na straně 43 (řešení najdeš v příloze).

3. Jdi na stránky https://learnenglishkids.britishcouncil.org/category/topics/food a procvič si slovní zásobu "Food 1, Food 2, Drinks". (nejdříve si pusť nahrávku slova, označ ho a pak klikni na správný obrázek; můžeš zkusit i další aktivity na této stránce!)

DĚJEPIS

Připravte si referát o mumifikaci.

Zhlédněte následující odkaz a stručně napište do sešitu, o čem video bylo.

https://edu.ceskatelevize.cz/predmet/dejepis?stupen=2-stupen-zs&tema=starovek

tři videa: Mýtus o Odysseovi, Sfinga v Gíze a Řecké báje a pověsti.

ZEMĚPIS Prosím, aby každý žák rozřadil následující litosférické desky do dvou skupin, a to litosférické desky kontinentální a litosférické desky oceánské.

SEZNAM LITOSFÉRICKÝCH DESEK: Severoamerická deska, Tichomořská deska, Jihoamerická deska, deska Nazca, Africká deska, Euroasijská deska, Indo-australská deska, Antarktická deska a Karibská deska. Zároveň prosím o uvedení názvu vrstvy zemského tělesa, po které se litosférické desky pohybují a o uvedení toho, jakou vzdálenost litosférické desky ročně urazí. Hotové práce mi žáci mohou posílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . 


PŘÍRODOPIS Prosím, aby každý žák vypsal, popřípadě nakreslil, následující informace týkající se řas:

1) jaké skupiny řas existují (podle barev)

2) nakreslil a popsal stavbu stélky řasy zelenivky

3) vypsal alespoň 3 zástupce řas

4) vypsal, kde všude se řasy vyskytují

Hotové práce mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . 


FYZIKA

Zdravím v dalším týdnu. Děkuji všem, kteří zasíláte svoje řešení převodů a moc chválím. :-) V dalším týdnu mám pro Vás dvě aktivity. Připravila jsem si pro Vás kvíz pro zopakování fyzikálních veličin. Všichni si ho zkuste udělat, je to zpětná vazba hlavně pro Vás, nikomu nehrozí špatné hodnocení v případě neúspěchu. Pro otevření kvízu klikněte https://docs.google.com/forms/d/1wLm99ZETG4SxjJXkKfI0Fs94vtDBAjmdSNPHw0IeWV8/edit - fyzikální veličiny 6. B.

Dále vkádám zadání převodů (na 2 části) a opět platí výsledky příkladů, nebo foto řešeného příkladu nebo scan řešení zaslat, prosím, do mailu marketasoukupova.zs@seznam.cz  Pokračujeme ve sbírání plusů za Vaši práci.

1. část
Převeďte:

45 m (km)=                                           0,5 hl (dm3)=
7,8 cm (m)=                                           75 litrů (hl)=
7m 560cm (m)=                                   80 ml (dm3)=
3,5 t (q)=                                               4m3 45 dm3 (litry)=
65 dkg (g)=                                           0,8 m3 (hl)=
750 mg (g)=                                          7dm3 75 ml (litry)=

2. Objem kapaliny je 350cm3, objem kapaliny s ponořeným pevným tělesem je 0,8 litru, zjistěte objem pevného tělesa?2. část

Převeďte:

0,25 q (kg)=                                           4,5 m3 (litry)=

7 kg 25 dkg (kg)=                                 12,4 dm3 (ml)=
8 t 25 kg (kg)=                                       0,8 hl (dm3)=

6,8 km (m)=                                            3 dm3 63 cm3 (ml)=
4cm 45 mm(cm)=                                  540ml (litry)=

2. Objem kapaliny je 420ml, objem kapaliny s ponořeným tělesem je 0,8dm3, zjistěte objem pevného tělesa?
Spoléhám na Váš aktivní přístup a snahu o řešení. Beru i nedokončené příklady. Děkuji. M. Soukupová.


OBČANSKÁ VÝCHOVAŠesťáci, vyplňte následující cvičení a zašlete na jitka.pichlikova@email.cz

1) K jednotlivým ročním obdobím doplňte příslušné datum jejich počátku:

Podzimní rovnodennost-

Zimní slunovrat-

Jarní rovnodennost- 

Letní slunovrat-

2) Přiřaďte: 28.10., 17.11., 28.9., 5.7., 1.1., 24.12., 8.5.

Den české státnosti-

Vánoce-

Den vzniku samostatného československého státu (1918)-

Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje-

Nový rok-

Den boje za svobodu a demokracii-

Den vítězství (1945)-

RODINNÁ VÝCHOVA

V minulém týdnu jste přemýšleli nad svými hodnotami. Hodně z vás jako důležitou hodnotu uvedlo zdraví. Přesto si ale spousta lidí vědomě zdraví ničí. Odpověz na následující otázky:

1) Co si myslíš o člověku, který si poškozuje zdraví kouřením?

2) Proč si myslíš, že tolik dětí ve školním věku začne kouřit?

3) Patří tabák v cigaretách mezi drogy?

4) Lze být na kouření závislý?

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TĚLESNÁ VÝCHOVA

Na začátku nouzového stavu v ČR, přesněji 13. 3. 2020 zemřela jedna z legend československého sportu. Dana Zátopková, olympijská vítězka v hodu oštěpem stála celý život po boku jiné československé, snad i světové, sportovní legendě, Emilu Zátopkovi - čtyřnásobnému olympijskému vítězi.

S úctou k paní Zátopkové, připomeňte si životní dráhu obou těchto sportovních hvězd zhlédnutím těchto krátkých videí. J

EZ: https://www.televizeseznam.cz/video/sportovni-okamziky/emil-zatopek-sokuje-svet-1952-185047

DZ: https://www.youtube.com/watch?v=logaIV5EzGk


Procvičování 31.3. - 6.4.2020

ČESKÝ JAZYK
Šesťáci, chválím za zaslané úkoly. Nyní vyplňte přiložený pracovní list/ napište odpovědi na papír, vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz.Pokračujte ve čtení knihy dle vlastního výběru. 

ANGLICKÝ JAZYKDěkuji těm, kteří mi poslali recept.1. zkontroluj si vybraná cvičení v testu z minulého týdne (viz příloha AJ_řešení_6.roč)2. vypracuj stranu 42 v pracovním sešitě (pak si odpovědi ověř s řešením v příloze)3. četba: přečti si v učebnici text na straně 41 (použij slovník) a pošli mi do mailu jandova.skola1@seznam.cz odpovědi na cvičení 1 a 2 (seřaď dopravní prostředky 1 od nejpomalejšího do nejrychlejšího, 2 od nejstaršího do nejmodernějšího) 

FYZIKA
I v dalším týdnu zdravím všechny šikovné a aktivní žáky šestých tříd. Chi poděkovat a pochválit všechny, kteří jste zareagovali a zaslali řešení převodů příkladů. Doufám, že vydržíte v samostatné přípravě, opět zašlete řešení a chci věřit, že se k Vám přidají další, kteří zatím nebyli schopní zareagovat jakoukoliv formou, SMS, e-mail, zpráva na messeneger či whats-up, kde Vám nabízím pomoc při řešení. Funguji všude. Na tento týden jsem připravila další převody délky, hmotnosti a navíc i objemu. Můžete opět opsat zadání na papír, vytisknout apod. Výsledky příkladů, nebo foto řešených příkladů nebo scan řešení zaslat, prosím, do mailu marketasoukupova.zs@seznam.cz do pátku 3. 4. Pokračujeme ve sbírání plusů za Vaši práci. Určitě nezapomínejte procvičovat i převody on-line. :-) M. Soukupová.


1. část: Převeďte na jednotky uvedené v závorkách:
45m (km)=                                       0,5 t (q)=
7,5 dm (m)=                                      9,5 g (dkg)=
5 m 22 cm (m)=                               7 q 5kg (q)=
4cm 55mm (cm)=                            0,23 t (kg)=
78 l (dm3)=                                       3,4 l (cm3)=
4 m3 75 l (dm3)=                             4,5 cm3 (ml)=
Určete aritmetický průměr: 9,5kg; 960dkg; 9300g; 9,2kg
 


2. část: Převeďte na jednotky uvedené v závorkách:
2 m 8cm (cm)=                                          7dkg 5g (dkg)=
0,98 m (dm)=                                            4,3 t (q)=
12 dm 12cm (dm)=                                    4kg 45 g (kg)=
55 m (cm)=                                                 700 mg (g)=
5,5 m3 (litry)=                                             82 ml (dm3)=
7,6 hl (dm3)=                                                 4 m3 (hl)=
Určete aritmetický průměr: 74 cm3; 76ml; 0,078 dm3

3. část: Převeďte na jednotky uvedené v závorkách:

0,58 km (m)=                                              6,2t (q)=
95 dm (mm)=                                              780 dkg (kg)=
125 cm (m)=                                                65 g (dkg)=
4m 45cm (m)=                                            8t 55kg (kg)=
75 cm3 (ml)=                                             7,5 m3 (litry)=
0,3 hl (dm3)=                                              6 dm3 75 cm3 (litry)=
Určete aritmetický průměr: 7,5 m; 740cm; 7900mm


MATEMATIKA 

Vyplňte pracovní list nebo napište do sešitu, vyfoťte a zašlete na alice.mejl@seznam.cz

DĚJEPIS

Dokážete zjistit, kdo objevil Tutanchamonovu hrobku a jak se to podařilo? Zpracujte referát.Hotové práce mi prosím zašlete na e-mail petra.rosic@seznam.cz. 


ZEMĚPIS

Prosím, nakreslete a popište stavbu zemského tělesa a připište k obrázku, jaký je poloměr Země. Bylo by dobré, aby každá vrstva zemského tělesa měla jinou barvu. Hotové práce nebo fotografie prací zašlete na email: karolinatlaskalova@seznam.cz . 


PŘÍRODOPIS 

Prosím, uveďte, z jakých dvou organismů se skládá lišejník, aby žák nakreslete a popište stavbu stélky lišejníku a vypište tři zástupce lišejníků. Hotové práce nebo fotografie prací zašlete na email: karolinatlaskalova@seznam.cz

OBČANSKÁ VÝCHOVA

Doplňte text, vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz

Rok je doba, za kterou Země oběhne kolem............. To trvá ............ dnů a čtvrt. Aby čtvrtka dne nepůsobila nesrovnalosti, má každý čtvrtý rok .......... dnů, je to tzv...................... rok. Den navíc vychází na ........... únor.

Den. Astronomicky trvá den ...........hodin, což je doba jednoho otočení Země kolem...........

Týden má .............. dní, a to podle ...........................i................................. kalendáře. V roce je............ týdnů. 

RODINNÁ VÝCHOVA 

V současné mimořádné době si mnoho lidí znovu přerovnává své hodnoty a přednosti. Hodnota představuje to, co má člověk rád a považuje důležité pro život, to, bez čeho by se cítil méně šťastný než teď. Můžou to být věci nehmatatelné (přátelství, láska,...) nebo hmatatelné (šperky). 

1. Zkus odpovědět na následující otázky:a. Po čem touží vězněný člověk?b. Co si přeje těžce nemocný?c. O čem sní člověk osamocený?d. K čemu se upíná člověk, kterému ublížila nějaká lež?

2. Zapiš si 5 hodnot, které jsou pro tebe důležité. Podle důležitosti je očísluj.

3. Ke každé z tebou vybraných a seřazených hodnot napiš, jak by se jich dalo dosáhnout či je udržet. Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TĚLESNÁ 

Po technických problémech v minulém týdnu snad tento týden úspěšně dopadnou výzvy o pekáč buchet a kliky.

A nezapomeňte: "Sílu najdeš v sýru!" :D 

Informatika - viz obrázek v příloze


Procvičování do 31.3.

DĚJEPIS

Každý si přečte jednu řeckou báj či pověst....Eduard Petiška: Staré řecké báje a pověsti a provede stručný zápis do sešitu na D.

MATEMATIKA

Zadání najdeš v přiloženém prac.listu.

FYZIKA
Zdravím všechny šikovné a aktivní žáky šestých tříd. Na tento týden jsem připravila příklady na zopakování převodů jednotek délky a hmotnosti. Rozdělila jsem je do třech částí. Je na Vás, jak si práci rozvrhnete, a jak se pokusíte zrealizovat. Můžete opsat zadání na papír, vytisknout apod. Výsledky příkladů, nebo foto řešených příkladů nebo scan řešení zaslat, prosím, do mailu marketasoukupova.zs@seznam.cz do pátku 27. 3. Pokračujeme ve sbírání plusů za Vaši práci. Určitě nezapomínejte procvičovat i převody on-line. :-) M. Soukupová.


1. část: Převeďte na jednotky uvedené v závorkách:
0,14km (m)=                                                              7,3 dm (m)=
8,5 cm (mm)=                                                          12 km 75m (m)=
450 mm (m)=                                                           75 cm (m)=
3,25 dm(mm)=                                                         6,7 dm (cm)=
4dm 15cm (dm)=                                                      3m 55cm (cm)=
85 m (km)=                                                               23cm (mm)=

2. část: Převeďte na jednotky uvedené v závorkách:

85 dm (m)=                                                            45 dkg (kg)=
5,3 km (m)=                                                            0,5 t (kg)=
3,2 m (mm)=                                                           8,9 dkg (g)=
450 cm(m)=                                                            75g (kg)=
7km 85 m (km)=                                                     250kg (q)=
5 m 25 cm(cm)=                                                      1,5 q (kg)=
Určete aritmetický průměr: 75cm; 0,76m; 7,4 dm

3. část: Převeďte na jednotky uvedené v závorkách:

65 kg (q)=                                                               5 m (km)=
3 t 75 kg (kg)=                                                        1,2 dm (cm)=
40 dkg (kg)=                                                           77 mm (dm)=
150 mg (g)=                                                            85 m (dm)=
3,7 kg (g)=                                                              0,08 km (m)=
Určete aritmetický průměr: 74cm; 0,72 m;7,3 dm; 750 mm:


OBČANSKÁ VÝCHOVA Stručně (1-2 věty) vysvětli pojmy: vesnice, městys, město, statutární město, hlavní město.Zašli na jitka.pichlikova@email.cz 


ČESKÝ JAZYK Čti knihu dle vlastního výběru, trénuj pravopis, vyplň (přímo do vytištěného/ na papír) přiložený pracovní list a vyfotografovaný pošli na jitka.pichlikova@email.cz

Milí šesťáci, pokud si s čímkoliv nebudete vědět rady, napište na

606709493 nebo jitka.pichlikova@email.cz - sem posílejte také
vypracované úkoly, odpovím . J.Pichlíková

1) Vyplň přiložený pracovní list (Test ČJL-DK 003) -pokud nemáš možnost tisku, stačí vypsat možnosti na papír

2) Doplň i/y, přepiš:
Ladov_ obrázky se m_ moc l_b_.
V_raz_l_ jsme na procházku s mal_m psem.
Hloubav_ žáci v_borně v_řešil_ všechny zadané úkol_.
Potkal jsem ve v_tahu Jirkov_ bratry.
Hotelov_ hosté byl_ z prohlídky ruz_ňského letiště nadšení.
Na věži začal_ odb_jet hodiny.
Řekl Honzov_, že má orl_ zrak.


RODINNÁ VÝCHOVA

Každý den udělej jednu aktivitu, při které se zadýcháš (inspirace v sekci TV). Zapiš si, která aktivita to byla a jaké další změny na těle si zpozoroval/a.
Vše krátce sepiš a pošli na email vaclavahrubcova@seznam.cz. K emailu přilož i úkol z minulého týdne (stačí foto).


TĚLESNÁ VÝCHOVA

Pro zájemce vkládám odkaz na taneční online výuku tělocviku, kde je nutné se zaregistrovat.  https://ceskyinstituttance.cz/projekty/degezetko/


PŘÍRODOPIS - Každý žák zpracuje referát o nějakém zástupci z říše hub. Referát bude obsahovat název houby, její popis, nějakou zajímavost, obrázek a zdroje informací, ze kterých žáci čerpali. 


ZEMĚPIS - Žáci vypracují pracovní list, který jsme společně začali doplňovat ve škole - viz příloha.

ANGLICKÝ JAZYK

1. Vypracuj již zadaný projekt (Recipe) ve Wordu nebo v PowerPointu a zašli ho na mailjandova.skola1@seznam.cz do 27.3.

2. Vypracuj test v příloze.

3. Přečti si texty v učebnici na str. 40 a do sešitu vypracuj tabulku ve cv. 1.

6. B

Procvičování do 20.3.

Český jazyk - PŘIDÁN 16.3.

- opakujte slovní druhy a pravopis (i/y, psaní velkých písmen, n/nn, s/z/vz) na www.onlinecviceni.cz- do sešitu domácího /na papír napište 78/4a- připomeňte si druhy zájmen (z 5.roč., nyní učebnice str.85)- čtěte knihu dle vlastního výběru

OBČANSKÁ VÝCHOVA- VI.A, VI.B- podívejte se na internetové stránky krajského úřadu (jaké oblasti spravuje, o co se stará...) OdpovědětPřeposlat

Dodáme v pondělí 16. 3. po návratu pí. uč. Pichlíkové ze školení.

Anglický jazyk

Opakování slovní zásoby 4. lekce (viz slovíčka 4ABCD - pracovní sešit str. 77,78) - kontrola těchto slovíček ve slovníčku.

Gramatika - some a any, how much, how many, počitatelná a nepočitatelná podstatná jména viz. zápis v sešitě a cvičení v pracovním sešitě str. 37, 39, dále vyjádření množství/počtu viz. učebnice str. 49, cvičení 4, 5 a pracovní sešit str. 38.

Matematika

Podívej se, zda máš starou učebnici (bez fotografií) nebo novou a pak - stará učebnice č. 2 - rozklad na součin prvočísel: strana 64, cv. 7; nejmenší společný násobek, největší společný dělitel - strana: 68, cv. 10; 72, cv. 7; 76, cv. 8.

Vše zapsat do domácího sešitu, pokud ho nemáš, tak do školního - datum + podpis rodičů

nová učebnice č. 2 - rozklad na součin prvočísel: strana 83, cv. 7; nejmenší společný násobek, největší společný dělitel - strana: 87, cv. 10; 91, cv. 7; 95, cv. 8.

Vše zapsat do domácího sešitu, pokud ho nemáš, tak do školního - datum + podpis rodičů.

Přeji hodně zdaru a zdraví!! Alice Horáková :-)

Dějepis

Opakování Řecka podle sešitu, případně učebnice - str. 71 - 89.

Každý vypracuje písemný referát na téma Olympijské hry ve starověkém Řecku.

Zeměpis

Opakovat litosféru (stavba zemského tělesa, sopečná činnost, zemětřesení, vznik pohoří, zvětrávání)

- video: https://www.youtube.com/watch?v=ydbFUbDVLEg

Přírodopis

Opakovat houby (popis, jedlé, nejedlé jedovaté, zástupce ... viz sešit) a lišejníky (zástupci, stavba ... viz sešit)

- video: https://www.skolasnadhledem.cz/game/1922

V případě potřeby mě můžete kontaktovat na karolinatlaskalova@seznam.cz

Fyzika

Prosím o zodpovědný přístup k opakování. Základním úkolem fyziky 6. ročníku je zvládnutí převodů jednotek. Máme probrané jednotky délky, hmotnosti, času a objemu. Prosím, nepodceňujte možnost procvičování. Posílám dva odkazy na internetové stránky, kde si můžete svoje dovednosti prověřit, upevnit i zdokonalit.

https://www.umimematiku.cz/cviceni-jednotky

https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?id=2152&action=show#selid

Děkuji za spolupráci. V případě potřeby mě můžete kontaktovat na mailu marketasoukupova.zs@seznam.cz.

Informatika

Opakovat tvorbu složky a souboru

V programu malování namaluj válce

Namalovaný obrázek ulož pod názvem: tvé příjmení-válce a odešli na email: e.brzkova@seznam.cz.

Občanská výchova

Dodáme v pondělí 16. 3. po návratu pí. uč. Pichlíkové ze školení.

Rodinná výchova

Podívej se na svoji oblíbenou pochoutku a z jejího obalu zjisti podíl tuků, sacharidů (cukrů) a bílkovin.

!!!Pozor na její skutečnou hmotnost!!! Poté podle známých měřítek vypočítej její kalorickou hodnotu v kilojoulech (KJ).

Bílkoviny mají na 1g potraviny 17 KJ.

Cukry mají na 1g potraviny 17 KJ.

Tuky mají na 1g potraviny 38 KJ.

Tělesná výchova

Na odkazu: https://volejbalprzno.estranky.cz/clanky/o-volejbalu/pravidla.html prostuduj stručná pravidla volejbalu. 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky