8. B

Vyrovnání platby za zájmové kroužky - 2. pololetí, školní rok 2019/2020

V důsledku opatření MZ ČR (uzavření škol) nebylo možno zrealizovat průběh zájmových kroužků v plném rozsahu (únor - červen 2020). Žáci absolvovali do 10. 3. 2020 1/3 docházky do zájmových kroužků. Částka za neuskutečněné schůzky činí 130 Kč.

Varianty pro využití částky 130 Kč:

1. Pokud žák bude navštěvovat kroužek od 1. 9. 2020, doplatí pouze 70 Kč.

2. Pokud žák nebude navštěvovat kroužek od 1. 9. 2020, bude částka 130 Kč vrácena v průběhu září 2020 vedoucím kroužku.

3. Pokud žák ukončí školní docházku na naší škole, bude mu částka 130 Kč vyplacena při předání vysvědčení.

Přírodopis
Od 15. 6. 2020
 pracuj na vytvoření herbáře a sbírky semen, herbář 30 položek, pozor zvýšeno o 10
položek, sbírka semen 10 položek
 Rostliny v herbáři musí mít listy a květy, pokud možno i kořeny
 Herbář i sbírku semen odevzdáte v září
 Hezké prázdniny!!
Anglický jazyk
1. Přečti si texty v učebnici na straně 62: Life in space.
2. Vyplň cvičení v pracovním sešitě na str. 48 a 49. Cvičení vyfoť a pošli mi do mailu.
Děkuju.
3. Video s testem: https://en.islcollective.com/video-lessons/chris-hadfield-brushing-
your-teeth-space

Český jazyk
Literatura a sloh: 15. 6. - 21. 6. Přečtěte si text v čítance na straně 164 - 167
Chlap, děd, vnuk, pes a hrob a pokuste se písemně splnit úkoly, které jsou uvedeny
za textem.
Jazyk: Opakování významových poměrů mezi několikanásobnými větnými členy
Učebnice strana 111 / cvičení 7 písemně do sešitu
Učebnice strana 110 / 5 písemně do sešitu
Pro zájemce zasílám přílohu se speciálními úkoly .

Dějepis
15. 6. - 21. 6. Vypracujte projekt o cestovateli Emilu Holubovi. Pomůže vám video
na https://edu.ceskatelevize.cz/tema/novovek-ceske-dejiny?predmet=dejepis&stranka=7
Fyzika
Zdravím všechny zodpovědné žáky osmých tříd s posledním zadáním
procvičování fyziky. Chci poděkovat všem, kteří vydrželi a pravidelně se snažili
plnit kvízy a zasílat výpočty. Opět mám pro Vás opakovací kvíz s převody
fyzikálních veličin. Odkaz na kvíz naleznete zde:https://docs.google.com/forms/d/1Ib9b-LtoymJurAZzED5SF6oceLWUblrq60wPH-YETy4/viewform?edit_requested=true
V druhé části mám připravenou poslední trojici příkladů na zopakování výpočtů
tepla, řešení opět zaslat na mail. Děkuji. Všem přeji pohodové prázdniny a
nezapomeňte převody, vzorce a výpočty, které si většina z Vás pěkně
procvičila. V září je budeme potřebovat.
1. Do ohně byly umístěny 3 šestisetgramové tyče. Každá je z jiného materiálu (hliník,
měď a železo). Urči, jaké teplo přijala každá z nich, pokud na začátku měly všechny tyče
pokojovou teplotu 20°C a po vyjmutí z ohně 190°C.

2. Jaké teplo je třeba dodat 500dkg olova, aby se rozpustilo? Teplota tání olova je cca
300 °C, počáteční teplota olova odpovídá 10°C.
3. Kolik tepla přijala voda o objemu 15 litrů do bodu varu, jestliže počáteční teplota
vody byla 25 °C.

Chemie
tento týden si budeme opakovat NEKOVY.
Vyber si 1 nekov a napiš o něm referát, vytvoř obrázek, prezentaci apod., vyber si
ten, o kterém jsi ještě NEPSAL.
Tvoř, jsem zvědavá na tvé nápady.
Vše mi pak pošli na email alice.mejl @seznam.cz
nebo WhatsApp 703 474 181 do 19. 6. 2020
měj se hezky Alice Horáková


Matematika
Děkuji všem, kteří se zapojili do testů "socrative". Tento týden už test nebude.
Testy "Thatquiz" budou v pondělí a ve středu. Také děkuji všem, kteří se snažili
řešit testy.

Žáci, kteří příjdou ve středu do školy, budou toto řešit ve škole.
Ostatní mi, prosím, stále posílejte řešení.
Opakování - Slovní úlohy na pohyb
Vypočítej:
1) Míša jde průměrnou rychlostí 5km/h. O tři hodiny později vyjel z téhož místa Jirka
průměrnou rychlostí 20 km/h. Za jak dlouho Jirka dohoní Míšu?
2) Z přístavu P směrem k ostrovu O vyjel první parník rychlostí 18 km/h. Druhý parník vyjel
stejným směrem o dvě hodiny později rychlostí 30 km/h. Oba parníky přijely na ostrov
současně. Jak daleko leží ostrov od přístavu?

3) V 7 hodin vyšel Pepa průměrnou rychlostí 5 km/h. V 10 hodina za ním vyjel Tomáš na kole
rychlostí 14 km/h. V kolik hodin Tomáš dohoní Pepu?

Zeměpis
Zdravím všechny šikovné osmáky. Tento týden se v rámci opakování pustíme do sídel. Na
začátku školního roku jsme se bavili o zvláštních typech sídel - př. stromové domy, iglú, týpí,
jurta, čuma atd. Vaším úkolem bude, abyste si vybrali nějaké takové zvláštní sídlo a připravili
o něm krátký popis. Ten by měl obsahovat: název typu sídla, jeho velmi stručnou
charakteristiku, území (část světa), na kterém se taková sídla nachází a obrázek takového
sídla. Pro vypracování si můžete vybrat buď zpracování na počítači nebo na papír. K úkolu
ještě prosím zakreslete hierarchii sídel a ke každému stupni hierarchie připište jeden příklad.
Vypracované domácí úkoly mi, prosím, zašlete na emailovou adresu:
karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované domácí úkoly! :)

Německý jazyk
Milí osmáci, tento týden vás čeká poslední procvičování, poslouží nám k němu tento kvíz:
https://forms.gle/F4mk2Q9bpXiTuNYr5
a krátké video o prázdninách:
https://youtu.be/SCWPE0FH0iI
Děkuji všem, kteří se v této složité době zapojovali a snažili se úkoly posílat-
jste šikovní!!!
Přeji krásné prázdniny. J.P.


Tělesná výchova
Milí osmáci, věřím, že jste ve všech předmětech pilně makali. Už to končí, všichni
máme radost. Těm, kteří alespoň občas splnili i něco z TV, děkuji. Užijte si
prázdniny;)
Na odkazu, který najdete níže, vyplňte krátký test, který shrnuje vše probrané
během výuky na dálku a i něco víc ;) Hezkou zábavu ;)
VB
Odkaz: https://forms.gle/rRjGMGt5Do2SQ8Hw5


8. 6. 2020

Přírodopis

 Jazyk je důležitý při mluvení - vyslov hlásky L, R, a S, zjisti, jak se při tom jazyk
pohybuje
 Zjisti, co je to bilirubin a kde se nachází
 Napiš, které potraviny jsou vhodné pro bezlepkovou dietu - min. 5
 Uveď potraviny, které by mohla obsahovat dieta při průjmu
 Odešli na email: e.brzkova@seznam.cz

Tělesná výchova
Tabata
Vážení, jako jednu z posledních inspirací na pohyb pro vás mám jedno krásné
krátké video. Nejde v něm o žádné krkolomnosti, ale jsou v něm jen základní
jednoduché cviky nebo cvičební polohy, ovšem ve vysoké intenzitě! Doporučuji
napřed shlédnout, pak se psychicky připravit a pak teprve se do toho pustit. ;)
Mimochodem ta frajerka, co to cvičí je neskutečná! Pro ty, kteří vůbec neuvažují o
tom, že by cvičili, doporučuji se na to alespoň podívat, TA ŽENSKÁ JE ROBOT :D (o
místě, kde cvičí radši ani nemluvím :-/)
Video zde: https://www.youtube.com/watch?v=iGZUw_fn0X0

Německý jazyk
Milí osmáci, tento týden vás čekají 2 úkoly:
1) Sestavte z těchto vět smysluplný rozhovor, vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz.
M- Was machst du jetzt, Dora?
D- Ja, gerne. Hast du schon Karten?
D- Ich mache Hausaufgaben. Und du?
M- Hier ist Max Stein.
M- Und morgen? Was hast du vor? Gehst du morgen ins Theather?
D- Hier ist Dora. Hallo, Max.
M- Ja, zwei. Also bis morgen. Tschüs.
D- Ich kann nicht, ich habe leider keine Zeit, ich lerne Mathe.
M- Ich sehe fern und um 6 gehe ich ins Kino. Komm mit!
D- Tschüs.

2) Procvičte si slovní zásobu:
https://www.jazyky-online.info/nemcina/procvicovani2.php

Matematika
- čtvrtek 9 - 10 hod on-line testy - "Socrative"
- pondělí, středa, pátek - nové testy na "Thatquiz"
- všechny testy zaměřené na opakování učiva v daném ročníku
Opakování - Slovní úlohy řešené pomocí lineárních rovnic
Žáci, kteří přijdou ve středu do školy, budou toto řešit ve
škole.
Ostatní mi, prosím, stále posílejte řešení.

Vypočítej:
1) Martin a Helenka se vydali na třídenní výlet. Celkem ušli 65 km. První den ušli
dvakrát více než třetí den, druhý den o 11 km méně než třetí den. Kolik
kilometrů ušli každý den?
2) Kukuřicí, pšenicí a ovsem je oseto 392ha půdy. Kukuřice je na 1,5krát větší
výměře než pšenice. Oves je na 5krát menší výměře než kukuřice. Na kolika
hektarech jsou nasety jednotlivé plodiny?
3) Větrník stojí 25 Kč a laskonka 18Kč. Maminka koupila celkem 12 zákusků,
které dohromady stály 110Kč. Kolik laskonek maminka koupila?


Fyzika
Zdravím všechny vytrvalé žáky osmých tříd a posílám info k procvičování do dalšího
týdne. První část je kvíz, který Vám pomůže zopakovat převody fyzikálních veličin,
hodí se Vám do všech výpočtů. Určitě si projděte a zkuste vyplnit. Z předešlých kvízů
máte pěkné výsledky. Odkaz na kvíz najdete zde: https://docs.google.com/forms/d/1e3MCAOLTXYScXc7ZQDvlqqfmgMCFzYCuzD2ra-lqjAM/viewform?edit_requested=true
V druhé části posílám k řešení opět tři příklady. Vaše zápisy s řešením, prosím, zaslat
na mail marketasoukupova.zs@seznam.cz. Děkuji.
1. Motor jeřábu má maximální výkon 120kW. Jakou maximální hmotnost by mohlo mít
těleso, které jeřáb dokáže zvednout do výšky 150dm za 20s?

2. Příkon elektromotoru je 40kW, účinnost 75%. Jakou práci vykoná motor za 10minut?
3. Honza o hmotnosti 0,7q vyleze po skále do výšky 600cm za 8s. Jirka s hmotností
0,6q se do výšky 600cm dostane za 7s. Který z nich podá větší výkon?


Anglický jazyk
1. Zopakuj si, kdy používáme čas minulý prostý a minulý průběhový (past simple and
past continuous). Přečti si texty v učebnici str.12 a vysvětlení této gramatiky na str.
13. Pokud si nejsi jistý, jak časy tvoříme, pusť si
video: https://www.youtube.com/watch?v=GTRnqf_yipo
2. Pro připomenutí si pusť krátké
video https://www.youtube.com/watch?v=oJiw_439iu8
3. Vyplň a pošli online test https://www.liveworksheets.com/ca2640dp
4. Vymysli a napiš 5 vět, kde budou oba časy, a pošli mi je do mailu. Děkuju!
5. Dobrovolný úkol: video s doplňováním https://en.islcollective.com/video-
lessons/simple-past-vs-past-continuous

Český jazyk
Literatura a sloh: 8. 6. - 14. 6. Přečtěte si text v čítance na straně 167 - 174 Kolja,
zapište do sešitu vtipné postřehy, které pramení z jazykové komiky. Zhlédněte též
film na https://www.youtube.com/results?search_query=kolja
Jazyk: Opakování interpunkce v souvětí podřadném
Učebnice strana 104 - 105 / cvičení 10 a, b) písemně do sešitu

Dějepis
8. 6. - 14. 6. Vypracujte projekt o Františkovi Křižíkovi a zjistěte, jaký vztah měl k našemu
kraji. Pomůže vám video na https://edu.ceskatelevize.cz/tema/novovek-ceske-
dejiny?predmet=dejepis&stranka=7


Občanská výchova
8. 6. - 14. 6. Zhlédněte video na https://edu.ceskatelevize.cz/tema/zivot-v-cesku?predmet=clovek-a-spolecnost&stranka=41 Zámek Zelená Hora a Zbiroh a vypište do  sešitu všechny zajímavosti z pořadu.


Zeměpis
Zdravím všechny šikovné osmáky :) Tento týden se budeme naposledy věnovat opakování
států svět. V rámci tohoto opakování si každý z vás vybere jakýkoliv stát na světe a zpracuje
o něm opravdu krátký referát. Prosím, aby každý referát obsahoval: název státu, hlavní
město státu, typ státního zřízení (republika, monarchie ...), mapu daného státu, vlajku státu,
dvě věci, které jsou pro daný stát charakteristické (př. Itálie - pizza, Koloseum) i s obrázky a
něco, co nechám absolutně na vás, co je podle vás pro daný stát charakteristické nebo
ojedinělé. Prosím, aby daný úkol byl vypracovaný na papíře - abyste vybrané informace na
ten papír vypsali, obrázky namalovali nebo si je odněkud vystřihli a nalepili. Fotky vypracovaných domácích úkolu mi, prosím, zašlete na emailovou adresu:

karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované domácí úkoly! :)


Chemie


od 1.6.

Přírodopis

1. 6. 2020
 Vyhledej, které potraviny nejedí vegetariáni a které vegani
 Na základě vyhledaných potravin napiš, jaký je rozdíl mezi vegetariány a vegany při
příjmu potravin
 Zjisti, co je to makrobiotická strava
 Vše odešli na email: e.brzkova@seznam.cz

Anglický jazyk

1. Vyplň a pošli test na stupňování přídavných
jmen: https://www.liveworksheets.com/zy1326sp (Než test pošleš, zkontroluj si své
odpovědi klikem na Finish a Check my answers - u červeně označených políček se ti
ukáže správné řešení, když na políčko najedeš myší. Test zkus poslat bez chyby!)
2. Minulé časy: najdi si seznam s nepravidelnými slovesy a zopakuj si 2. i 3. tvary.
3. Tvar z druhého sloupce budeš potřebovat ve
videu na https://en.islcollective.com/video-lessons/past-simple-irregular a ve cvičení
na https://www.perfect-english-grammar.com/irregular-verbs-exercise-1.html

Fyzika
Zdravím všechny zodpovědné žáky osmých tříd. Chválím Vás za vyplňování kvízů,
většina z Vás dosahuje výborných výsledků. Připravila jsem si pro Vás další kvíz na
další opakování základních fyzikálních veličin. Odkaz na kvíz najdete zde:

https://docs.google.com/forms/d/1rgw-kO3JaziWSBzf4QI22DAzF-MKanl1aiBvChNA3DY/edit

V druhé části jsem připravila opět tři příklady k vyřešení:
1. Čerpadlo je schopné přečerpat 15m 3 vody do výšky 720dm za 12min. Jaký je výkon
čerpadla?
2. Pásovým dopravníkem se přemístil písek o objemu 50m 3 do výšky 300cm za 15min.
Jaký byl výkon dopravníku?(hustota písku 1500kg/m 3 )
3. Jaký příkon musí mít motor nákladního výtahu, pokud je schopný kabinu výtahu o
hmotnosti 15q, ve které je náklad o hmotnosti 1500kg, přemístit do výšky 180dm za
půl minuty? Účinnost motoru je 75%.

Český jazyk
Literatura a sloh: 1. 6. - 7. 6. Přečtěte si text v čítance na straně 164 - 167 Jak byl
Pepíček v pekle, zapište stručný obsah textu a můžete zhlédnout i divadelní
představení v následujícím
odkazu https://www.youtube.com/results?search_query=hrd%C3%BD+bud%C5%BE
es

Jazyk: Opakování vět dvojčlenných, jednočlenných a větných ekvivalentů,
opakování pravopisu slovesných tvarů
Vymysli a napiš pět vět jednočlenných, pět vět dvojčlenných a pět větných
ekvivalentů (pomůže ti učebnice strana 85 - 87).
Učebnice strana 131 / cvičení 2 písemně do sešitu jen doplňte velká, nebo malá
písmena.

Dějepis
Vypracujte projekt o Albrechtu z Valdštejna. Pomůže vám video
na https://edu.ceskatelevize.cz/tema/novovek-ceske-
dejiny?predmet=dejepis&stranka=7

Pokuste se zjistit, jakou spojitost měl s českými zeměmi.

Občanská výchova
Zhlédněte toto video a pokuste se na základě jeho zhlédnutí zodpovědět následující
otázky: 

https://www.youtube.com/watch?ime_continue=443&v=FQsmrJvriQ4&feature=emb_
logo

 1. Co je konzumní styl života? Jaké jsou typické znaky konzumního stylu života?
 2. Co bylo příčinou toho, že se lidé přestali porovnávat se sousedy?
 3. Co je to okázalá spotřeba?
 4. Které reklamní triky se používají?
 5. Na kterou část populace se zaměřují marketingoví odborníci a jak ji nazývají?
 6. Jaký vliv má konzumní styl života společnosti na demokratické principy?
 7. K čemu vede rostoucí blahobyt? Jaké jsou toho následky?
 8. Co pomohlo lidem jako živočišnému druhu, aby přežili?
 9. Čím je to dnes nahrazeno? Jaké to má důsledky?
 10. Kdo / co především způsobilo rozpad starých sociálních struktur?
 11. K čemu je tato ekonomika dobrá?
 12. Jaké následky přineslo používání ropy?
 13. V čem spočívá rozdíl mezi získáváním energie z uhlí a získáváním energie
ropy?
 14. Kolika procentům živočišných a rostlinných druhů na Zemi hrozí vyhynutí?
 15. Co je důsledkem konzumního chování lidstva?

Matematika
Viz příloha
Tělesná výchova
Dřep
Zamysli se nad tím, kolik dřepů v životě už jsi udělal/a? A umíš dělat dřepy? Neničíš
si jejich cvičením nějak klouby? Posiluješ při jejich cvičení správné svaly? U každého
cvičení je důležité znát správnou techniku. A dřep je král všech základních cvičení.

Proto tento týden bude vaším úkolem nastudovat správnou techniku dřepu. A
každý den odcvičit alespoň 15 kráááásných dřepů. V následujícím videu vám
jeden týpek, který přesně ví o čem je řeč, krásně vysvětlí jak na to. Pro naši potřebu
stačí dokoukat do času 5:15, ale samozřejmě klidně dokoukejte až do
konce. https://www.youtube.com/watch?v=EXP6ciGhLoA&t=177s

Německý jazyk
Milí osmáci, tento týden vás čekají 2 úkoly:
1) Napište 6 vět podle cvičení v učebnici 18/13 (př.: Am Samstag fährt...). Vyfoťte a pošlete
na jitka.pichlikova@email.cz.
2) Vyplňte kvíz a klikněte na "zobrazit přesnost":
https://forms.gle/KJ2u6JiAhjhPNJbZ7
KRÁSNÝ DEN DĚTÍ


Zeměpis
Zdravím všechny šikovné osmáky :). Tento týden si vyzkoušíte, jak umíte poznat vlajky
evropských států. V odkazu najdete cvičení, ve kterém si tyto vaše znalosti ověříte. Prosím,
abyste si vyzkoušeli dva štíty - lehký a střední. Po jejich dokončení, prosím, udělejte
screenshot nebo fotku obrazovky a zašlete mi to na emailovou adresu:
karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované úkoly :).

ODKAZ: https://www.umimefakta.cz/prekladatel-europe-flags-1/324


Chemie
Ahoj milý osmáku,
tento týden si budeme opakovat periodickou soustavu prvků.
Napiš, vytvoř referát na periodickou soustavu prvků - kdo ji vytvořil, kdy, jak
vypadala, jak vypadá dnes, hledej zajímavosti, vývoj, napiš nějaké zvláštnosti třeba
ohledně názvu prvků, jak vznikly, kdy byly které prvky objeveny, jak, kým, jak se
měnil název určitého prvku a podle čeho apod. , k tomu přidej nějaký obrázek, fotku
apod. Těším se, čím mě překvapíš. �� Všechno nejlepší ke dni dětí. �� Alice Horáková
email alice.mejl @seznam.cz
nebo WhatsApp 703 474 181 do 8. 6. 2020

Přírodopis

25. 5. 2020

OBEZITA: nadměrný příjem potravy, přejídání tučnými jídly, sladkostmi, malý výdej energie

  • MENTÁLNÍ ANOREXIE: úmyslné snižování tělesné hmotnosti, odmítání jídla, hladovění, strach z tloušťky
  • BULIMIE: dochází k přejídání a následnému zvracení, je přítomný strach z tloušťky
  • PODVÝŽIVA: celosvětový problém, organismus nedostává dostatečný přísun potravy, selhávají orgány
  • Vyhledej organizace, které pomáhají nemocným trpícím mentální anorexií a mentální bulimií, obezitou a podvýživou
  • Přečti si následující příběhy. Čím je ohroženo zdraví dívek?
  • a) Když mi bylo 15, všichni kolem říkali - ty máš ale pěkný zadek, ty jsi ale moc pěkná holka. To se mi ale nelíbilo. Se svými 44 kg a 165 cm jsem si připadala nafouklá a tlustá. Stále jsem se pozorovala v zrcadle. Na dovolené s rodiči jsem odmítala jíst, pokoušela jsem se držet hladovku. Večer a ráno jsem ale podnikala útoky na lednici. Tehdy jsem ještě nezvracela. Byla jsem ale pobledlá, ale ne tak hubená, jak bych chtěla. Snažila jsem se zůstat pouze u ovoce, ale to nešlo. Po příchodu ze školy jsem měla hlad, nudila jsem se. Tak jsem se najedla. Půl bochníku chleba, sýr, salám. Výsledek? Nafouklé břicho. Začala jsem zvracet. Ve škole to začalo být nápadné - jedla jsem 2 jablka a pak už vůbec nic. Představa, že mě někdo uvidí, byla nesnesitelná.
  • b) Je mi 22 let a odmalička trpím nadváhou. Vyrostla jsem na vesnici, kde se místo zdravého jídla jí jitrnice a o pohybu se také nedá mluvit. V 15 letech nastal zlom, nelíbilo se mi, že jsem jako kulička a začala jsem hodně sportovat - hrát tenis a jezdit na kole. Odešla jsem ale od rodičů a našla si práci v Praze. Jelikož jsem v práci byla v kuse třeba i 3 dny, přestala jsem dbát na jídelníček. Bylo pro mne normální najíst 1x za 3 dny, ale to opravdu pořádně. Takže jsem kynula a kynula.
  • c) Nikdy by mě nenapadlo, že se z nevinného pokusu zhubnout stane problém, který mě trápí už 13 let. Vše začalo v mých 16 letech, kdy jsem neměla žádné problémy ve škole ani s rodiči. Chtěla jsem se vyrovnat své kamarádce, která hubla, a tak místo lívanců, palačinek, pizzy mi začala chutnat rýže, bílé jogurty a zelenina. Také jsem se začala více hýbat. Kila šla dolů a mně se to zalíbilo. Jedla jsem čím dál méně, pohled na 3 vařené fazole mě vyděsil, rozbrečela jsem se, že to nemohu sníst. A tak jsem se poprvé dostala do nemocnice.


Odešli organizace i odpovědi a), b), c) na email: e.brzkova@seznam.cz


Fyzika

Zdravím všechny fungující žáky osmých tříd a posílám další úkoly k procvičování. První úkol je stále kvíz na další opakování převodů fyzikálních veličin. Odkaz na kvíz najdete zde:

https://docs.google.com/forms/d/1ov80AR8QeugAYPfB595kxrPDpNaV9oKevDN3HnnIYxY/edit

Dále zkuste vyřešit a zaslat Vaši snahu na e-mail - vracíme se k opakování práce, výkonu, potenciální energie. Děkuji.


Procvičování:
1. Jakého výkonu dosáhne motor startující rakety o hmotnosti 20t, která je schopná uletět dráhu 0,1km za 10s? (výsledek vyjádři v MW)
2. Kolik vážil kámen, který získal přemístěním do výšky 250dm polohovou energii 12,5 kJ?
3. Nakladač nakládá písek o hmotnosti 4,5t na valník ve výšce 175cm.
a) Jakou práci odvedl nakladač?
b) Jak se změnila polohová energie písku?


Zeměpis

Zdravím všechny šikovné osmáky :) Tento týden se v rámci opakování budeme věnovat státům světa. V odkazu zasílám stránku, kde si procvičíte polohu jednotlivých států světa. Procvičte si, prosím, úrovně 1 a 2 (lehké a střední) a screenshoty vašich výsledků mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované úkoly :)

- ODKAZ:

1) lehké: https://www.umimefakta.cz/slepe-mapy-svet-staty-1-uroven/2898

2) střední: https://www.umimefakta.cz/slepe-mapy-svet-staty-2-uroven/3037

Anglický jazyk

Děkuju všem, kteří mi posílají zadané úkoly. Tentokrát začneme 5.lekci v naší učebnici, ale je to opakování ze 7.třídy - sluneční soustava i stupňování přídavných jmen. Stačí oživit v paměti pomocí úkolů:

1. Přepiš si do slovníčku slovíčka 5A a nauč se je. Přečti si článek v učebnici na str. 61.

2. O sluneční soustavě je následující video: https://www.youtube.com/watch?v=w36yxLgwUOc

3. Druhý a třetí stupeň přídavných jmen si zopakuj v pracovním sešitě str. 78.

4. Napiš alespoň 15 vět, kde bude 2. nebo 3. stupeň přídavných jmen a které budou na téma sluneční soustava. Věty mi pošli do mailu jandova.skola1@seznam.cz. Děkuju!


Matematika

čtvrtek 9 - 10 hod on-line testy - "Socrative"

  • pondělí, středa, pátek - nové testy na "Thatquiz"
  • prosím o dokončení všech testů za květen do 31.5.
  • všechny testy zaměřené na opakování učiva v daném ročníku


Opakování - Lineární rovnice

Vyřeš rovnici a proveď zkoušku:

1) x + 7 = -3x - 33


2) 3x - 4 = 4 - (6 - 5x)


3) 5 - 5 (x + 4) = 2 (x + 3)


4) 7 - 5 (7x - 4) + 9 (2x - 3) = 0


5) (8x + 11) (2 - x) = (4x + 6) (6 - 2x)


Chemie

Viz příloha


Německý jazyk

Milí osmáci, tento týden vás čekají 3 úkoly:

1) Připomeňte si předložky ve videu:

https://youtu.be/r1lZPLdRC7g

2) Napište 5 vět z učebnice- 21/2

3) Doplňte text v učebnici- 21/3


Cvičení 2) a 3) vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz. Děkuji. Mějte se hezky


Český jazyk

Literatura a sloh: 25. 5. - 31.5. Čítanka strana 136 - 140. Přečti text Saturnin, zapiš do sešitu stručný obsah a charakterizuj postavu doktora Vlacha.

Jazyk: Slova jednoznačná a mnohoznačná

Uveď synonyma ke slovům: hluk, bílý, vítr, slabý, běžet, pršet, chlapec, statečný, zlý, drahý

Uveď antonyma ke slovům: den, světlo, chytrost, rozsvítit, jasno, bohatství, nahoře, kupovat, velký, mládí

Tvořte věty s následujícími homonymy: býlí - bílí, nemýt - nemít, mýval - míval, výří - víří, pyl - pil

Učebnice strana 35 / cvičení 2 a) písemně do sešitu


Urči druhy VV:


1)Zvedl jsem sluchátko, abych zavolal domů.

2)Rád jsem se s ním scházel, protože byl milý společník.

3)Jestliže přijdete včas, uvidíte úchvatný ohňostroj.

4)Maminka v noci vstává, aby přebalila miminko.

5)Setmělo se, když začalo pršet.


1)Kam šlápne, tam sedm let tráva neroste.

2)Maluj tak, aby hlavní motiv vynikl.

3)Koně se plašili, až jsme se jich začali bát.

4)Přisedl si blíže, abychom si mohli vyprávět.

5)Dodělala výkres tak pečlivě, jak začala.


1)Kdyby byla maminka doma, jistě by se to nestalo.

2)Zastavili jsme se tam, kde byl krásný výhled do údolí.

3)Přišli domů, jak se setmělo.

4)Byl jsem šťasten, že ses na mě přišel podívat.

5)Nepůjdu s tebou, bude-li ti to vadit.


1)Jestliže chceš proti někomu svědčit, musíš si být naprosto jistý.

2)Kdybych se na tebe něco dověděla, určitě bych ti to řekla.

3)Zahřmělo, jen co jsme se vrátili domů.

4)Aby se všem líbila, cvičí denně nejméně hodinu.

5)Kolo jsme postavili tam, kde byly stojany.


1)Pracovali tak horlivě, až zlomili násadu u lopaty.

2)Píšu ti proto, abys nebyl smutný.

3)Sedím tu proto, že mi ujel autobus.

4)Jarek neodpovídal, protože mu bylo do pláče.

5)Ačkoli máš dost peněz, nemusíš utrácet


Dějepis

25. 5. - 31.5. Vypracujte projekt o Rukopisech (Královédvorský a Zelenohorský). Pomůže vám video na https://edu.ceskatelevize.cz/tema/novovek-ceske-dejiny?predmet=dejepis&stranka=7


Občanská výchova

25. 5. - 31.5. Zpracujte projekt na téma Naši prezidenti a chronologicky je seřaďte podle doby jejich působení (od nejstaršího k současnému).


Tělesná výchova

Martina Sáblíková (* 27. 5. 1987)

Ve středu oslaví 33. narozeniny další sportovní hvězda naší země. Žena, která kraluje ve sportu, který do jejího nástupu "na trůn" v České republice neměl téměř žádnou minulost, vhodné podmínky ani členskou základnu. Řeč je o rychlobruslařce Martině Sáblíkové, několikanásobné mistryni světa a Evropy, několikanásobné olympijské vítězce a medailistce, a držitelce několika světových rekordů. Kolik čeho vyhrála, neprozradím, to zjistíte sami.


"Popřejme jí" virtuálně k narozeninám, zhlédnutím videa: https://www.youtube.com/watch?v=cmhIjddsQ4s

zadání od 18.5.

Přírodopis

18. 5. 2020

Z tabulky na straně 115 v učebnici vyber 10 potravin s nejvyšší energetickou hodnotou a seřaď je sestupně

  • Najdi a napiš libovolný recept, ve kterém použiješ minimálně 5 z deseti potravin
  • Vše seřazené potraviny i recept odešli na email: e.brzkova@seznam.cz


Německý jazyk

Milí osmáci, tento týden vás čekají 2 úkoly.

1) Připomeňte si slovní zásobu- MŮJ DŮM:

https://youtu.be/nl7qa4ewjNQ

2) Zopakujte si předložky se 3. a 4. p. - auf, an, in, vor, hinter, über, unter, neben, zwischen- KDE?= 3.p., KAM?= 4.p. a přeložte věty: Obraz je na zdi. Postel je v ložnici. Stůl je v dětském pokoji. Auto je před garáží. Bazén je na zahradě. Chodba je mezi koupelnou a kuchyní. Obývák je vedle chodby. Komín je na střeše. Sklep je pod domem.

Vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz.


Tělesná výchova

Cvičení na písničku

Zdravím všechny hýbající se školáky ;)

Tento týden, nechám veškerou aktivitu na vás, ale bude v tom háček ;)

Každý den si pusť nějakou oblíbenou písničku a zatancuj si na ni, jak sám/sama uznáš za vhodné. Můžeš kopírovat pohyby k videoklipu, pokud je to reálné.

Jako motivaci, přikládám jeden citát:

"Tancuj, jako kdyby tě nikdo neviděl.

Zpívej, jako kdyby tě nikdo neslyšel.

Miluj, jako kdyby to nemělo bolet.

Žij, jako kdyby nebylo zítřka."

Ashley Purdy, americký hudebník 1984

Od odvážných přijímám videa s tancem ;) Musíme si současnou situaci zpříjemnit ;)

Email: vaclavahrubcova@seznam.cz

Zeměpis


Prosím, aby se každý žák pokusil prověřit své znalosti v přiložených testících. V nich si zopakujete vaše znalosti o hospodářství a částečně i průmyslu :) Může se stát, že některou odpověď na zadanou otázku nebudete znát. Proto při vypracování můžete používat například internet. Výsledek vašeho testu si buď vyfoťte nebo udělejte screenshot obrazovky. Fotografii výsledku mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše úkoly :)


-.ODKAZY: https://www.skolasnadhledem.cz/game/2191

https://www.skolasnadhledem.cz/game/2195

Český jazyk a literatura

Literatura a sloh: 18. 5. - 24.5. Zhlédněte následující video https://edu.ceskatelevize.cz/predmet/cj-a-literatura?stupen=2-stupen-zs&tema=ceska-literatura Karel Havlíček Borovský a zapište do sešitu všechny zajímavosti z Havlíčkova života a jeho dílo.

Jazyk: Souhrnné opakování pravopisu

Učebnice strana 48 / cvičení 9b) - písemně do sešitu

Určete druhy vedlejších vět:

1) Slyšeli jsme děti, jak volaly o pomoc.

2) Slyšeli jsme, jak děti volaly o pomoc.

3) Slyšeli jsme děti, které volaly o pomoc.

4) Bylo slyšet, jak děti volaly o pomoc.

5) Zdá se mi, že ti ten úkol někdo udělal.

6) Řeka byla, jako by ji postříbřil.

7) Je důležité, abyste se seznámili s novými pravidly provozu.

8) Hned jsem tušil, že to nedopadne dobře.

9) Bylo obdivuhodné, jak si kotě hrálo.

10) Pozorovali jsme kotě, jak si hrálo.

11) Viděli jsme kotě, které si hrálo.

12) Viděli jsme, jak si kotě hrálo.

13) Dieta musí být taková, aby neškodila.

14) Představuji si dívku, která se právě zamilovala.

15) Představuji si dívku, jak se právě zamilovala.

16) Představuji si, že se dívka právě zamilovala.

17) Zdálo se mi, že se dívka právě zamilovala.

18) Celý večer vypravoval, jak se mu dařilo na cestách.

19) Je to ta peněženka, co jsi včera ztratil?

20) Zdálo se mi, že vidím v dálce kamaráda.

Anglický jazyk


Chválím všechny, kteří mi posílají úkoly.

1. Přečti si v učebnici na str. 25 použití for a since v present perfect.

2. Podívej se na video: https://www.youtube.com/watch?v=GlopHBkuzI4

3. Vyplň online test: https://www.liveworksheets.com/la18568yq (klikni na Finish, pak na Email my answers to my teacher, do okénka Enter your full name: tvé jméno a příjmení, Level/group: pouze číslo 8, Subject: English, Enter your teacher´s email: jandova.skola1@seznam.cz). (Testy se dají udělat nejdříve "nanečisto" - po kliknutí na Finish, klikni na Check my answers.)

4. Přečti si v učebnici str. 29 (My bullet diary). Vyber si alespoň 4 témata ze 6 z tohoto deníku a napiš 20 vět o tvých činnostech za minulý týden. Věty mi pošli do mailu. Děkuju.

5. Web na procvičování AJ: https://www.youtube.com/channel/UCKgpamMlm872zkGDcBJHYDg (vyber si video)


Fyzika

Zdravím spolupracující žáky osmých tříd. Chci pochválit všechny, kteří pravidelně plní kvízy a zasílají řešení. Jste šikovní, snaha je důležitá. Mám pro Vás opět připravený opakovací kvíz a nové příklady. Kvíz je znovu na procvičování převodů fyzikálních veličin a najdete ho v odkazu zde: https://docs.google.com/forms/d/1TTv-x4nAHZEm6zh9x-Qrm3OCmL0PiUDKdcEwqnWU06U/edit

Další sérii příkladů na výpočet tepla, prosím, zašlete mailem. Děkuji.

1. Jak velkou energii ze slunečního záření (kolik tepla) musí přijmout 5m3 vody, aby zvýšilo svoji teplotu o 8°C?

2. Kolik tepla je nutné dodat ledu o hmotnosti 3q, aby se z teploty -15°C dostal na teplotu tání (0°C)?

3. Kolik tepla odevzdá hliníkový plech o hmotnosti 750g, aby se z teploty 250°C zchladil na teplotu 25°C?

Matematika

Viz příloha


Chemie

Viz příloha


Dějepis

18. 5. - 24.5. Vypracujte projekt o Václavu Hankovi a Josefu Lindovi. Pomůže vám video na https://edu.ceskatelevize.cz/tema/novovek-ceske-dejiny?predmet=dejepis&stranka=7

Občanská výchova

18. 5. - 24.5. Podívejte se na následující video: https://www.youtube.com/watch?v=S7XoSli74tg

2) Vypište z videa do sešitu globální světové problémy (1-9),

3) Napište mi, co byste uvedli jako bod 10 uvedeného videa a proč? Zkuste vymyslet krátký sloh o cca 10-15 větách.


zadání od 11.5.

Přírodopis

Zjisti, jaké jsou obchodní názvy ztužených tuků a které výrobky je obsahují. Podívej se a zapiš složení některých polotovarů - (minimálně 5)

  • Vyplň tento kvíz - https://www.skolasnadhledem.cz/game/2014
    zašli mi Printscreen (screenshot) obrazovky s výsledkem testu
  • Vše obchodní názvy tuků, složení polotovarů i Printscreen (screenshot) obrazovky kvízu odešli na email: e.brzkova@seznam.cz

Německý jazyk

Milí osmáci, chválím za zasílání úkolů, tento týden vás čekají 3 cvičení:

1) Doplňte, kde bydlí. Pozor na použití in der u států, které mají člen die:

Jana- CZ- Jana wohnt in Tschechien.

Michael- D-............................................................

Katarina- SK- ..........................................................

Hans- A- .........................................................

2) Tvořte věty podle návodu. Připomeňte si časování fahren a dejte pozor na použití in die u států, které mají člen die:

Roberto- England- Roberto fährt nach England.

Ich- Holland- ...............................................................................................................

Du- Schweiz- ................................................................................................................

Silvester und Harry- Frankreich- ..............................................................................

3) Doplňte slova ze závorky do rozhovoru:

(ISIC Karte, Euro, Rückfahrkarte, wann, halb acht, Wiedersehen, Platzkarte, wünschen, Montag)

- Guten Tag! Was .................................. Sie?

+ Ich möchte eine ..................................... nach Berlin.

- ................................. fahren Sie?

+ Ich möchte am .............................................um...........................................fahren.

- Haben Sie eine .............................................?

+ Ja, hier bitte.

- Möchten Sie auch eine ........................................?

+ Ja.

- Bitte. 120.....................................

Gute Reise.

+ Danke. Auf ..................................................

Vše vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz

Mějte se hezky.

Chemie

Viz příloha

Milí osmáci, po týdnu vás opět zdravím. Moc chválím ty, kteří pracuji pilně a pravidelně, ovšem někteří bohužel ve své práci polevují, což je škoda. Vydržte! Hezký týden, PR

ČJL: Literatura a sloh11. 5. - 17.5. Čítanka strana 129 - 134. Přečti si text, zapiš do sešitu stručný obsah a pokus se odpovědět na poslední otázku za textem.

Jazyk: Opakování neohebných slovních druhů

Učebnice strana 50 / cvičení 5a) písemně do sešitu

Učebnice strana 60 / cvičení 6a) písemně do sešitu

Dějepis

11. 5. - 17. 5. Pokuste si vyhledat nějaký recept od Magdaleny Dobromily Rettigové, napište jeho ingredience, postup přípravy. Zdatnější po dohodě s rodiči jej mohou připravit a poslat mi obrázek.

Ov11. 5. - 17.5. Zpracujte projekt na téma Korunovační klenoty, jaká je jejich historie, tradice, význam, případně stručně zapište, jaká se k nim váže pověst.

Fyzika

Zdravím vytrvalé žáky osmých tříd v dalším procvičovacím týdnu.

Mám pro Vás opět kvíz, tentokrát na zopakování převodů fyzikálních veličin. Při výpočtech často máte správně postup, ale chybu v převodu.

Odkaz na kvíz najdete zde: https://docs.google.com/forms/d/1gfU5nfjwOX_wFTWyA-NABRBci7m--KhZQG_jhC_hpfQ/edit

Další série příkladů se vrací k rovnováze na páce, téma "Jednoduché stroje". Projděte si poznámky v sešitu či v učebnici a zkuste vyřešit.

1. Houpačku tvoří prkno o délce 3 m, podepřené uprostřed. Na jednom konci sedí dítě o hmotnosti 20 kg. Jakou hmotnost bude mít druhé dítě, když se posadí 120cm od osy otáčení a houpačka bude ve vodorovné - rovnovážné poloze?

2. Na jednom rameni páky působí ve vzdálenosti 24 cm od osy otáčení síla 300 N. Na druhém rameni páky působí síla 96 N. V jaké vzdálenosti od osy otáčení tato síla působí, nastane-li na páce rovnováha?

3. Jak velkou silou působíme na rukojeti kleští? Délka rukojeti kleští je 20cm, v čelistech kleští lze vyvinout sílu 3kN a vzdálenost čelistí od osy otáčení jsou 2cm.

Anglický jazyk

Anglický jazyk

Chválím všechny, kteří mi posílají úkoly. Na některé stále čekám.

1. Zopakuj si tvoření času předpřítomného (Present perfect) na https://www.youtube.com/watch?v=ENao97DDmQQ a v pracovním sešitě str. 75 Unit 2 levý sloupec. Najdi si seznam nepravidelných sloves!

2. Podívej se na příklady z filmů: https://www.youtube.com/watch?v=XUIJ9pBDlHs

3. Zopakuj si, kdy používáme just, already a yet (uč.str. 23, pracovní sešit str. 75 pravý sloupec), podívej se na video: https://www.youtube.com/watch?v=LbC1d89JD80 (ve videu používají already i v otázkách)

4. Vypracuj test: https://app.wizer.me/learn/FCVFO9 (heslo si pamatuj, okomentuji odpovědi přímo do testu, dám ti vědět do mailu)

5. Přečti si znovu texty v učebnici str.22 a slovíčka 2B (přídavná jména vyjadřující emoce). Do sešitu vypracuj cv. 3b na str.23 v učebnici.

Matematika

Viz příloha

Tělesná výchova

Kruhový trénink

Pro aktivní dříče jsem na tento týden připravila inspiraci na cvičení ve videu na následujícím odkazu.

Začněte krátkým rozehřátím, třeba výklusem. Zbytek pak zvládnete klidně v obýváku, ale venku by to bylo supeeer ;)

Přeji hodně sil ;)

https://www.youtube.com/watch?v=42ENvfbSf_w

Zeměpis

Prosím, aby se každý žák zamyslel a pokusil se vymyslet + vypsat, co nejvíce příkladů toho, jaký význam má les pro člověka i ostatní organismy. Uvědomte si: co nám les dává, k čemu ho využíváme, v čem je jeho nezastupitelná role ... . Hotové práce mi prosím zasílejte na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .


zadání do 7.5.

Přírodopis

Zopakuj si přídatné trávicí žlázy a jejich funkci - učebnice strana 62

Do pracovního sešitu napiš jaký je rozdíl mezi trávením a vstřebáváním

  • Kde se potrava tráví a kde se vstřebává
  • Napiš pořadí enzymů, podílejících se na trávení a kde se enzymy nacházejí
  • Zopakuj, jaké znáš onemocnění trávicí soustavy - učebnice strana 63 - 64
  • Vyzkoušej si test z trávicí soustavy on-line, po dokončení dej vyhodnotit a pošli mi Printscreen obrazovky - pro spuštění testu klikni https://testi.cz/testy/biologie/biologie-travici-soustava/ 
  • Vše- pořadí enzymů a kde se nacházejí i výsledky testu odešli na email: e.brzkova@seznam.cz

Německý jazyk

Zdravím pilné osmáky, tento týden vás čekají 4 úkoly.

1) Připomeňte si hodiny:

https://youtu.be/PFDzVFKzSGk

2) Doplňte slovy:

Wie spät ist es?

5:00- Es ist ...................Uhr.

4.15- Es .............................

2:30- .................................

Wann kommst du?

12:35- Ich komme um...................................

10:45- Ich ........................................................

7:55- ....................................................

3) Přeložte:

Es ist Viertel vor zwei-..............................................

Es ist drei Viertel fünf-.............................................

Es ist halb neun-...................................................................

4) Doplňte množné číslo:

1 Maus- 5 Mäuse

1 Hund- 2......................

1 Junge- 3.......................

1 Buch- 10.......................

Vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz

Ať se daří.

Matematika

Viz příloha

Tělesná výchova

Věra Čáslavská (*3. 5. 1942)

Olympijské hry, ke sportu neodmyslitelně patří a proto jsou olympijské příběhy a jejich osobnosti tím nejzajímavějším, co můžeme v souvislosti s OH znát. Mezi doposud nejúspěšnější olympijské sportovce všech dob patří další československá rodačka, kterou si tento týden připomeneme - gymnastka Věra Čáslavská. Na paní Věru si zavzpomínáme během krátkého videa také proto, že 3. 5. by oslavila 78. narozeniny.

https://www.televizeseznam.cz/video/sportovni-okamziky/caslavska-hrdinkou-naroda-1968-185342

P.S.: Mrkněte na to, co všechno po vás ve škole v gymnastice nechceme ;)

Zeměpis

Prosím, aby se každý žák pokusil vyplnit poznávačku zemědělských plodin a rostlin, kterou naleznete v přiloženém odkazu. Po dokončení se objeví výsledek, kterého jste v rámci poznávačky dosáhli. Pošlete mi, prosím, screenshot nebo fotografii obrazovky mobilu či počítače, na kterém budete zadaný úkol plnit. Screenshoty nebo fotografie výsledku mi, prosím, zasílejte na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .

odkaz: https://testi.cz/testy/biologie/zemedelske-plodiny-a-technicke-rostliny-poznavacka/

Anglický jazyk

Zopakuj si zvratná zájmena v učebnici na str.39 a také pomocí písničky na https://www.youtube.com/watch?v=q9zPv4HGGUY

  • Vyplň test na https://app.wizer.me/learn/035OZU (postup stejný jako minulý týden, může být stejné heslo, jako jméno nepiš přezdívku !!!), po kliknutí na Confirm Hand in Work uvidíš své výsledky.
  • Zopakuj si slovní zásobu 3C Going to the doctor4. Podívej se na video https://www.youtube.com/watch?v=RLG8Nyve2vg
  • a vytvoř tabulku: 1.sloupec "Illness/Injury", 2.sloupec "Treatment" - z videa vyber alespoň 10 nemocí/úrazů a jejich léčbu a zapiš do tabulky. Tabulku pošli na mail jandova.skola1@seznam.cz

Chemie

Viz příloha

Fyzika

Zdravím všechny šikovné osmáky, mám pro Vás připravené další procvičování. První je kvíz na zopakování výpočtů práce a výkonu formou slovních úloh. Zamyslete se a zkuste vyřešit. Kvíz najdete v odkazu zde: https://docs.google.com/forms/d/16skPjNb3eD7XhaXn9reWR_O2L_pZg1DwGTQrTBgmrHU/edit

Dále zkuste řešit další příklady a opět zaslat na e-mail: marketasoukupova.zs@seznam.cz. Děkuji.

1. Kolik váží taška s nákupem, kterou zvedáš do výšky 170dm a vykonáš přitom práci 2,04kJ?

2. Vypočti výkon elektrické lokomotivy, která táhne vagóny po dobu 45minut silou 250kN do vzdálenosti 50km?

3. Jaký je výkon elektromotoru, pokud je jeho příkon 70kW při účinnosti 65%? Jakou práci vykoná tento elektromotor za 10minut?

Český jazyk

Jazyk: 4.5. - 8.5. Opakování vedlejších vět

Učebnice strana 104 / cvičení 8, 9a) zapište do domácího sešitu.

Učebnice strana 99 / cvičení 2a), b) zapište do školního sešitu.

Opakujte významové poměry mezi složkami v několikanásobném větném členu strana 88 - 89 v učebnici, cvičení na straně 89 - 91 , písemně cvičení 8 na straně 91 do sešitu.

Literatura a sloh: Přečtěte si text v čítance na straně 179 - 181 a pokuste se písemně zodpovědět na první a třetí otázku pod textem.

Dějepis

4 .5. - 8. 5. Zjistěte, která slova z německého jazyka v češtině zůstala dodnes a vysvětlete jejich význam. Mohou být hovorová, slangová, nespisovná, například šuple = zásuvka. Pokuste se najít aspoň 10 příkladů a zapište je do sešitu.

Občanská nauka

I tento týden sledujte dění z domova ( ČR ) i ze světa a ke konci každého týdne mi zpracujte písemně aktualitu jak z domova, tak ze světa. Doporučený rozsah textu minimálně 5 vět u každé.

Dále vypracujte projekt na téma Den vítězství, který si připomínáme právě 8.5. Kolik uplynulo let od osvobození naší vlasti, kdo nás osvobodil a jak vše probíhalo?


Třídnictví

Všechny Vás zdravím. Doufám, že se všichni snažíte svědomitě plnit zadané úkoly. Vydržte v dalším opakování, chválím Vás.

Pokud budete chtít s něčím poradit nebo něco vysvětlit, budu na Skypu ve středu 29. 4.
od 9.00 do 10.00 hodin. Tak stačí zavolat.

Přírodopis

Zopakuj si vše, co se nachází v ústech, větší pozornost věnuj zubům

Učebnice strana 59 - 60

  • Do pracovního sešitu napiš zubní vzorec plného trvalého i mléčného chrupu
  • Dále do pracovního sešitu napiš zubní vzorec trvalého chrupu, kde chybí v levé horní čelisti jedna stolička, pravá část chrupu je celá a levá dolní čelist má také všechny zuby
  • Napiš zubní vzorec mléčného chrupu, který má zatím v dolní čelisti na každé straně pouze jednu stoličku
  • Vše odešli na email: e.brzkova@seznam.cz

Chemie

Viz příloha

TV

Po vzoru olympijských sportovců, si tento týden dáme olympijskou abecedu.

Napiš si na papír svoje jméno svisle (klidně i s příjmením) a pak ke každému písmenku přiřaď příslušné cviky s daným počtem opakování podle přiloženého rozpisu. Tím vznikne tvůj tréninkový plán na tento týden.

A teď hurá do toho ;)

Matematika

Viz příloha

Zeměpis

Prosím, aby každý žák vypsal k jednotlivým skupinám plodin dva příklady. Následně si vyberte jednu z uvedených plodin a udělejte o ní stručný referát - název plodiny, kde se plodina pěstuje, co se z ní využívá, její nároky na pěstování, obrázek a zdroje. Vypracované úkoly mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .

- skupiny:

1) okopaniny

2) obilniny

3) pícniny

4) pochutiny

5) ovoce tropické

6) ovoce mírného pásu

7) zelenina

8) textilní rostliny

Anglický jazyk

1. Vyplň online test na části těla: https://app.wizer.me/learn/MUTLHQ

Ukáže se ti stránka, kde vyplníš své jméno a příjmení (name) a zvolíš si heslo (password). Heslo napiš do 3.řádku ještě jednou. Klikni na červený obdélníček: Sign In as a Student. Pak už vyplňuj přímo v počítači pracovní list. Po vyplnění testu klikni na Save a poté na Hand in Work. Poté klikni na Confirm hand in work a ukáže se ti výsledek testu. Zeleně se označí správné odpovědi a červeně chyby.

2. Zopakuj si gramatiku "can/could/be able to" v učebnici na str. 35 a zkus si test na

https://www.englishclub.com/grammar/verbs-modals-can-could-able-quiz.htm

3. Zopakuj si gramatiku "have to/had to" v uč.str. 37 a také na

https://www.onlinejazyky.cz/files/anglicka_gramatika_zdarma/have-to-had-to.pdf

4. Napiš alespoň 15 vět o tom, co jsi musel a nemusel dělat před mimořádnými prázdninami a co musíš a nemusíš dělat teď o těchto prázdninách (např. I had to go to school. I didn´t have to do online HW. I don´t have to wake up early. My mum has to prepare lunch for me.) Věty pošli na jandova.skola1@seznam.cz

Fyzika

Zdravím žáky osmých tříd v dalším procvičovacím týdnu.

Vydržte, prosím, v další přípravě. Děkuji. Někteří z Vás pracují perfektně, nejde o kompletně správné výsledky, ale snaha řešit a zaslat. Připravila jsem si pro Vás nový kvíz. Tentokrát na zopakování téma, které Vám šlo velmi dobře - Jednoduché stroje. Projděte si zápisky v sešitu k tomuto tématu a učebnici strana 27 -32. Odkaz na kvíz naleznete zde: https://docs.google.com/forms/d/1RhHT3G6qyGUy5cn8TIDMJoEizoskdKllXrBOy4Y3CrM/edit

Příklady na procvičování propojí výpočet práce, výkonu a nově i účinnosti. Mrkněte se do poznámek v sešitech a učebnice strana 24-27.

1. Příkon elektromotoru je 35kW kW. Motor za 10 minut vykoná práci 15 MJ. Jaká je účinnost motoru?

2. Elektromotor výtahu zdvihne rovnoměrným pohybem zátěž do výšky 350dm m za 20 s. Hmotnost výtahu s nákladem je 0,9t. Jaký je příkon elektromotoru s účinností 80 %?

3. Elektrická lokomotiva s příkonem 6 MW pracuje se stálým výkonem 4,8 MW. Urči její účinnost.

Český jazyk, Dějepis, OV

Zdravím všechny pracovité žáky! Dělá mi radost, že se většina z Vás pravidelně zapojuje do distanční výuky a někteří opravdu odevzdáváte moc pěkně zpracované úkoly. Uvidíte, že se Vám to příští rok zúročí. Mailová adresa pro Vaše práce je stála táž: petra.rosic@seznam.cz, pokud by někdo potřeboval s něčím, poradit, může mi zavolat na mobil 776661976. Mějte hezké jarní dny , Petra Rosičová.

ČJ: Jazyk: 27.4. - 1.5. Opakování pravopisu

Učebnice strana 44 - 48 / vyberte 3 cvičení z těchto stran. Napište do školního sešitu.

Literatura a sloh: Čítanka strana 123 - 128 - přečtěte text a písemně odpovězte na poslední otázku k textu na straně 129.

D: 27. 4. - 1. 5. Zpracujte referát o Jungmannovi, Palackém nebo Čelakovském. Vyberte si jednu osobnost.

Ov: 30. 3. - 8. 5. Každý týden sledujte dění z domova ( ČR ) i ze světa a ke konci každého týdne mi zpracujte písemně aktualitu jak z domova, tak ze světa. Doporučený rozsah textu minimálně 5 vět u každé zprávy.

Napište mi návod, jak si správně mýt ruce. Možná si vzpomenete na Den zdraví minulý školní rok, kdy jsme tak činili u jednoho stanoviště, můžete doplnit i obrázky

Německý jazyk

NĚMECKÝ JAZYK Zdravím pilné osmáky, tento týden vás čekají 3 úkoly:

1) Připomeňte si měsíce a roční období:

https://youtu.be/gci3lICN9KE

2) Doplňte do vět názvy měsíců:

Im ............ beginnt die Schule.

Im ............bekommen wir Zeugnisse.

Im...............feiern wir Weihnachten.

Im............... ist Valentinstag.

Im ..................schwimmen wir oft.

Im.................haben wir Ferien.

Im ................. spielen wir Eishockey.

Im ....................kommt der Frühling.

Im ..................fallen die Blätter vom Baum.

Im....................feiern wir Muttertag.

Vážení rodiče, pokud máte zájem o zvýhodněnou sadu sešitů viz příloha, kontaktujte třídního učitele.

ZEMĚPIS:

Prosím, aby si každý žák vybral jeden den v týdnu. Během vybraného dne žák zapíše 15 výrobků, které použije. Následně tyto výrobky roztřídí do jednotlivých průmyslových odvětví a vyhledá, v jaké zemi byly vyrobené. Př. K snídani máte hořovický rohlík, tak zapíšete: rohlík - jako průmyslový výrobek - potravinářský průmysl a je vyrobený v ČR nebo máte na sobě tričko - tričko - průmyslový výrobek - textilní průmysl a je vyrobený např. v Bangladeši. Hotové práce mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .

Anglický jazyk

1. Zopakuj si slovíčka na téma lidské tělo (pusť si zvuk) a pak procvičuj:

https://www.umimeanglicky.cz/poslech-slovicek-human_body-2-uroven?source=explicitKC

https://www.umimeanglicky.cz/doplnovani-slovicek-casti-tela-2-uroven/274

2. Přečti si v učebnici Stories from the Campfire Episode 2 (str.58,59), použij slovník, když bude potřeba. Vypracuj cvičení v pracovním sešitě str.44,45 (kromě 5,6,7)

3. Vytvoř projekt: přečti si projekt v učebnici str. 43 jako příklad. Vyber si druh sportu a napiš alespoň 5 vět na 4 témata (témata najdeš na str.43 - barevné lístečky), celkem tedy alespoň 20 vět (větám musíš rozumět). Věty napiš na papír (můžeš nakleslit obrázek).

4. Pošli mi mail na jandova.skola1@seznam.cz, kde budou 3 věci: a)fotky cvičení z pracovního sešitu, b)fotku projektu - psáný tvojí rukou, c) názory/návrhy na ukoly z AJ. Děkuju a zdravím všechny

5. Pro ty, kteří chtějí něco víc: použij slovník a přečti si časopis Bridge na https://www.bridge-online.cz/279167/

Fyzika:

Zdravím všechny ochotné a spolupracující osmáky. Všem, kteří zkouší plnit a počítat úkoly, patří moje veliká pochvala. Někteří zvádli i dobrovolný úkol ve formě referátu. Určitě pokračujte v práci, má to smysl. Mám pro Vás připravený kvíz na zopakování témat - motory a změny skupenství. Nejdříve si obě kapitolky pozorně přečtěte v sešitech a učebnici strana 51 - 54. Odkaz na kvíz najdete zde:

https://docs.google.com/forms/d/1Uo4SGqYiKD2UG4p_w9sgs52HYodhHGDoFrk7ejoLHFc/edit

Dále zkuste vyřešit 3 příklady na zopakování polohové a pohybové energie. Řešení opět, prosím, zaslat do mailu marketasoukupova.zs@seznam.cz. Děkuji.

1. Závaží o hmotnosti 200 dkg je ve výšce 5 dm nad povrchem stolu. Deska stolu je ve výšce 150 cm nad podlahou místnosti. Určete potenciální energii závaží

a) vzhledem k desce stolu
b) vzhledem k podlaze místnosti

2. Osobní automobil s hmotností 1,2 t zvýšil svoji rychlost z 18 km/h na 72 km/h. O kolik se zvětšila jeho kinetická energie?

3.Horskou chatu poškodil kámen o hmotnosti 1,2 q , který původně visel nad chatou ve výšce 200 dm. Jakou rychlostí dopadl kámen na chatu? (nápověda: nejdříve spočítejte polohovou energii kamene v této výšce a poté využijte zákon zachování energie, kdy bude platit polohová E = pohybové E)

Dějepis: Vypracujte projekt na téma romantismus v literatuře, charakterizujte hlavní znaky romantismu, vyberte si jednoho světového nebo českého autora a blíže charakterizujte jeho tvorbu.

Český jazyk:

Jazyk: Opakování zájmen

Učebnice strana 29 / cvičení 1a). Vyhledejte všechna zájmena, určete jejich druh. Zapište do školního sešitu.

Učebnice strana 34 / cvičení 3 napište do domácího sešitu.

Jazyk: Opakování sloves

Učebnice strana 35 / cvičení 2 a) a 3 vypracujte podle zadání do školního sešitu.

Napište do domácího sešitu 5 sloves ve vidu dokonavém a 5 sloves ve vidu nedokonavém v infinitivu. Příklad: Psát...vid nedokonavý/ Napsat...vid dokonavý.

Pro milovníky VV,a to jste všichni , jsem připravila pár souvětí. Uvádím i řešení, ale prosím, abyste to zprvu zkusili sami.

Literatura: Přečtěte si text na straně 117 v čítance s názvem Bezhlavá kobyla a pokuste se písemně odpovědět na otázky ze strany 121.

Žáci s IVP mohou vypracovat polovinu každého úkolu.

Ov: Stále platí aktuality, jedna z ČR, jedna ze světa. Dále vyjmenujte a napište, co patří mezi české státní symboly, a zjistěte, kdo je autorem naší hymny, kdo napsal slova, kdo složil hudbu a kdy poprvé zazněla, při jaké příležitosti.

Německý jazyk

Chválím pilné osmáky, tento týden vás čekají 3 úkoly:

 1) Přiřaď, co patří k jednotlivým státům, vyfoť a pošli na jitka.pichlikova@email.cz:

DEUTSCHLAND ÖSTERREICH SCHWEIZ

Berlin, Bern, Zugspitze, Zürich, Wien, Käsefondue, Hamburg, Graz, Monte Rosa, Großglockner, Müritz, Mondsee, Genfer See, Eintopf, Sacher-Torte

 2) Vyplň kvíz, nezapomeň kliknout na ZOBRAZIT PŘESNOST:

https://forms.gle/xDr2u5VkFLXK9sXaA

3) Zopakuj si- MEIN HOBBY:

https://youtu.be/nztPPxpkEfQ

TV

Minulý týden (14. 4.) oslavil narozeniny úspěšný československý reprezentant v hodu diskem, stříbrný olympionik, mistr světa a mistr Evropy Imrich Bugár. Podívejte se na jeho životní příběh v tomto krátkém videu: https://www.youtube.com/watch?v=Iv2A5vcLrgg

Chemie - 20. 4. 2020 - 27. 4. 2020

Vzduch, voda - vypracuj ne téma vzduch nebo voda referát a pošli mi ho na

email alice.mejl @seznam.cz nebo WhatsApp 703 474 181 do 27. 4. 2020

+ vyřeš test na prvky , halogenidy a oxidy:

test Zde  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeJdN6-ZfCalc9aVA43S_Jo-cUqdxw5K53m7FXMTBYGGP47_A/viewform 

Přírodopis

Sestav do pracovního sešitu nebo na čtvrtku jídelníček podle pravidel správné výživy na celý týden

  • odešli na email: e.brzkova@seznam.cz

Procvičování od 6.4. do 17.4. 2020 přejeme příjemné prožití Velikonoc

Třídnictví - vím, že tento stav již trvá dlouho, ale v každé situaci je třeba hledat něco pozitivního. Budete-li mít jakýkoliv dotaz, problém nebo si budete chtít jen popovídat, stačí zavolat na mé telefonní číslo nebo napsat email - všichni ho máte v žákovské knížce. Popovídat si můžeme také přes Skype. Stačí se jen ozvat a domluvíme se. Všichni to musíme zvládnout a ve zdraví přečkat J J, vaše TU

Anglický jazyk

Děkuji všem, kteří mi poslali fotku vypracovaných cvičení z učebnice. A čekám na ty, kteří to ještě neudělali. (mail: jandova.skola1@seznam.cz

1. Přečti si příběh v učebnici na straně 52 The Secret (co myslíš, že mají holky za lubem?...Simon bude mít totiž narozeniny a když se vrátí z procházky se psem, čeká ho doma překvapení - narozeninová oslava). Přepiš slovíčka 4D do slovníčku (WB str.83) a nauč se je.

2. Zopakuj si slovíčka a gramatiku 4.lekce - podívej se do učebnice, pracovního sešitu a do slovníčku.

3. Zkus si test 4.lekce. Najdeš ho v příloze, kdo nemá tiskárnu, píše na papír. Pak si vezmi pastelku a chyby si oprav podle řešení pod testem. Test si oboduj a pošli mi 1. počet bodů, 2. kde jsi dělal chyby a 3. jestli potřebuješ něco dovysvětlit.

Dějepis:  Vyberte si ve svém okolí historickou architektonickou budovu, zjistěte o ní co nejvíce zajímavostí a zapište je do sešitu.

Zhlédněte následující odkaz, vyberte libovolné video a proveďte stručný zápis do sešitu.

https://edu.ceskatelevize.cz/predmet/dejepis?stupen=2-stupen-zs&tema=novovek-ceske-dejiny

Literatura a sloh: Přečtěte si knihu dle vlastního výběru, popište prostředí, v němž se děj odehrává. Charakterizuj hlavního hrdinu / hrdinku a napiš mu / jí dopis.

Jazyk: Opakování přídavných jmen

Učebnice strana 25 / cvičení 1a) nebo b) podle vlastního výběru - do školního sešitu.

Učebnice strana 28 / cvičení 6 do domácího sešitu

Žáci s IVP vypracují polovinu každého úkolu.

Zhlédněte následující odkaz na téma shoda přísudku s podmětem a přívlastek shodný.

https://edu.ceskatelevize.cz/predmet/cj-a-literatura?stupen=2-stupen-zs&tema=skladba

Občanská výchova

Každý týden sledujte dění z domova ( ČR ) i ze světa a ke konci každého týdne mi zpracujte písemně aktualitu jak z domova, tak ze světa. Doporučený rozsah textu minimálně 5 vět u každé.

Vysvětlete pojem nouzový stav a jaká jsou vyhlášená opatření - do sešitu OV.

Přírodopis

Zopakuj si zásady vyvážené stravy a zdravotní problémy, které nevyvážená strava může způsobit - učebnice strana 68 - 69

  • Do pracovního sešitu napiš všechno, co jsi včera jedl(a) za celý den a porovnej složení své stravy s doporučeným složením podle potravinové pyramidy ze strany 68 v učebnici
  • odešli na email: e.brzkova@seznam.cz

Chemie - viz příloha

Fyzika - Zdravím v dalším týdnu procvičování žáky osmých tříd. Děkuji všem, kteří zasíláte svoje řešení a někteří dokonce stíhají i dobrovolné úkoly ve formě referátů, moc chválím. V dalším týdnu mám pro Vás dvě aktivity. Připravila jsem si pro Vás kvíz pro zopakování kapitoly teplo a energie. Všichni si ho zkuste udělat, je to zpětná vazba hlavně pro Vás, nikomu nehrozí špatné hodnocení v případě neúspěchu. Pro otevření kvízu klikněte https://docs.google.com/forms/d/1NoSy4-FbIohulbDM8i2wjdGReCkF_2n3E_H7lQqHXcs/edit - opakování tepla a energií.

Zadání příkladů se vrací k opakování práce a výkonu a opět platí výsledky příkladů, nebo foto řešeného příkladu nebo scan řešení zaslat, prosím, do mailu marketasoukupova.zs@seznam.cz  Pokračujeme ve sbírání plusů za Vaši práci.

Příklad č. 1: Turista vystupuje ze Štrbského plesa (1350 metrů nad mořem) na Gerlachovský štít (2663 metrů nad mořem). Hmotnost turisty je 0,55q, batoh který nese na zádech má hmotnost 900dkg. Jaký byl jeho výkon, pokud mu výstup trval 5 hodin?

Příklad č. 2: Jakou práci vykonáme, když vyneseme balení 6 ks 1,5 litrových lahví vody do 6. patra? (Výška 1 patra = 2800 mm)
Příklad č. 3: Do jaké výšky vyneseš těleso o hmotnosti 1800g, vykonáš-li práci 14,4J?

Spoléhám na Váš aktivní přístup a snahu o řešení. Beru i nedokončené příklady. Děkuji. M. Soukupová.

NĚMECKÝ JAZYK

1) Vyplňte následující kvíz: https://drive.google.com/open?id=1F0VUBqMjb_bywFn5F4xnIeT_Akya-hQfymCtZfwf54M

2) Vyfoťte překlad následujících vět a zašlete na jitka.pichlikova@email.cz

Posaď se!

Zavřít knihu!

Piš do sešitu!

Mluv nahlas!

Můj dědeček je starý.

Moje sousedka je drzá.

Tvůj strýc je klidný.

Tvoje kočka je líná.

Zeměpis

Prosím, aby každý žák uvedl, jakými dopravními prostředky ve své životě již cestoval. U každého z nich zhodnotil následující kritéria: cenová náročnost (př. nulové náklady, levný, drahý), pohodlí při cestování, vliv na jeho zdraví (př. kolo - dobrý vliv, protože se hýbu) a vliv na životní prostředí. Hotové práce mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .

Matematika - viz příloha

TV

Na začátku nouzového stavu v ČR, přesněji 13. 3. 2020 zemřela jedna z legend československého sportu. Dana Zátopková, olympijská vítězka v hodu oštěpem stála celý život po boku jiné československé, snad i světové, sportovní legendě, Emilu Zátopkovi - čtyřnásobnému olympijskému vítězi.

S úctou k paní Zátopkové, připomeňte si životní dráhu obou těchto sportovních hvězd zhlédnutím těchto krátkých videí. J

EZ: https://www.televizeseznam.cz/video/sportovni-okamziky/emil-zatopek-sokuje-svet-1952-185047

DZ: https://www.youtube.com/watch?v=logaIV5EzGk

Bonus: https://www.youtube.com/watch?v=7De-UU9qB9Q

Procvičování 31.3. - 6.4.2020

Fyzika - 8. třída (30. 3. - 3. 4.)
I v dalším týdnu zdravím všechny šikovné a aktivní žáky osmých tříd. Chi poděkovat a pochválit všechny, kteří jste zareagovali a zaslali řešení procvičovacích příkladů. Doufám, že vydržíte v samostatné přípravě, opět zašlete řešení a chci věřit, že se k Vám přidají další, kteří zatím nebyli schopní zareagovat jakoukoliv formou, SMS, e-mail, zpráva na messeneger či whats-up, kde Vám nabízím pomoc při řešení. Funguji všude. Na tento týden jsem připravila další tři příklady na zopakování výpočtů tepla a tentokrát i práce. Výsledky příkladů, nebo foto řešeného příkladu nebo scan řešení zaslat, prosím, do mailu marketasoukupova.zs@seznam.cz do pátku 3. 4. 

Pokračujeme ve sbírání plusů za Vaši práci.Procvičování výpočtů 

Příklad č. 1: Jakou silou zvedal jeřáb těleso po svislé dráze do výšky 1700 cm rovnoměrným pohybem, když vykonal práci 25,5 kJ?

Příklad č. 2: Jakou hmotnost mělo těleso, k jehož zdvižení do výšky 90 dm bylo třeba vykonat práci 1,35 kJ?

Příklad č. 3: Urči objem vody v litrech, která při ochlazení ze 73°C na 47°C odevzdala 0,546 MJ tepla.

Důležitý je Váš aktivní přístup a snaha o řešení. Není důležitý kompletně vyřešený příklad, ale snaha o zápis a řešení. Potřebuji zaznamenat Vaši snahu. Děkuji. M. Soukupová.  

Přírodopis

  • Opakovat složení potravy - učebnice strana 65 - 67
  • Do pracovního sešitu odpověz na otázky v učebnici ze stran 65 -67 - otázky číslo: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
  • Odpovědi na otázky odešli na email: e.brzkova@seznam.cz

Literatura a sloh: Přečtěte si knihu dle vlastního výběru, popište prostředí, v němž se děj odehrává. Charakterizuj hlavního hrdinu / hrdinku a napiš mu / jí dopis.

Žáci s IVP vypracují polovinu každého úkolu.

Jazyk: 30.3. - 3.4. Opakování tvarosloví podstatných jmen

Učebnice strana 18 -19 , přečtěte celý text, vyberte si z něj 10 podstatných jmen a určete u nich pád, číslo, rod a vzor. Napište do školního sešitu.

Učebnice strana 19 / cvičení 5 a) doplňte vynechané jevy a napište do domácího sešitu.

Dějepis: 30.3. - 3.4. Zpracujte referát o českém vynálezci Josefu Resselovi.

Občanská výchova

Každý týden sledujte dění z domova ( ČR ) i ze světa a ke konci každého týdne mi zpracujte písemně aktualitu jak z domova, tak ze světa. Doporučený rozsah textu minimálně 5 vět u každé.

Hotové práce mi prosím odešlete na e- mail petra.rosic@seznam.cz. Pokud si nebudete vědět s něčím rady, volejte mi na telefon 776661976 od 11 do 13 hodin. Děkuji za spolupráci. Petra Rosičová.

ZEMĚPIS: Zadání úkolu: Představte si, že jedete na výlet. Pojedete ze Zbiroha U Kima do Českého Krumlova. 

Kritéria pro vypracování úkolu: Odjezd ze Zbiroha nejdříve v 8:00 (vyberte to nejbližší spojení)

Datum: pátek 3.4.2020

zapište: jak dlouho bude cesta ze Zbiroha do Českého Krumlova trvat, kolik najedete km

: jakými dopravními prostředky pojedete ( u vlaků jestli jde o rychlík nebo osobní vlak)

: jestli se budete přepravovat autobusem, zapište jeho číslo 

: u každého spojení čas odjezdu ze stanice a čas příjezdu do stanice

: jestli je na trati nějaká výluka, popřípadě kolik a mezi kterými úseky se nachází

: s jakými dopravci se budete přepravovat

: kolik bude celkem činit částka za cestovné (neberte v potaz žádné slevy) 

K vypracování úkolu použijte idos.idnes.cz

Hotové práce či fotografie prací mi mohou žáci či rodiče zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . 

Anglický jazyk

1. zkontroluj si cvičení v pracovním sešitě z minulého týdne Stories from the campfire Episode 1 (viz příloha s řešením)

2. stále opakuj slovíčka i gramatiku na www.projectexploreonline.com lekce 4, část "test yourself" (pokud nemáš přístup, napiš si o něj spolužákovi, je možný přístup více lidem na jednoho uživatele)

3. kdo ještě neposlal 15 vět z minulého týdne, prosím o zaslání na jandova.skola1@seznam.cz, kde jsem k dispozici na zodpovězení dotazů nebo k získání zpětné vazby od vás

4. do sešitu nebo na papír vypracuj v učebnici str. 54 cvičení 1-4 (opisuj celé věty!), pak si věty zkontroluj s řešením v příloze. Věty vyfoť a pošli na můj mail. Děkuji.


do 31.3. 2020

Zdravím všechny šikovné a aktivní žáky osmých tříd. Na tento týden jsem připravila tři příklady na zopakování výpočtů tepla. Měrné tepelné kapacity lze dohledat v učebnici strana 38-41 či na internetu. Výsledky příkladů, nebo foto řešeného příkladu nebo scan řešení zaslat, prosím, do mailu marketasoukupova.zs@seznam.cz do pátku 27. 3. Pokračujeme ve sbírání plusů za Vaši práci.
Procvičování výpočtů tepla
Příklad číslo 1: V nádobě je voda o objemu 250ml. Jaké teplo přijme tato voda, zvýší-li se její teplota o 60°C?
Příklad č. 2: Měděný odlitek o hmotnosti 0,15q odevzdal do okolí při ochlazování 1380kJ tepla. O kolik stupňů se ochladil?Příklad č. 3: Urči teplo, které odevzdá těleso ze železa o hmotnosti 0,02t a teplotě 620°C, sníží-li se jeho teplota na 20°C?
Důležitý je Váš aktivní přístup a snaha o řešení. Beru i nedokončené příklady, ale musím vidět Vaši snahu. Děkuji. M. Soukupová.
češtinaČítanka strana 111 - 116, přečíst oba texty, stručný zápis do sešitu a prosím referát o Táně Fischerové.Jazyk: učebnice str.104/ cv.8, 9, 10.....z každého cvičení nepište 5 souvětí do školního sešitu a urči druhy VV.
Děkuji těm, kteří mi dosud poslali své hotové práce. Hodně zdraví vám všem. Petra Rosičová

sešitu a prosím referát o Táně Fischerové
Jazyk: učebnice str.104/ cv.8, 9, 10.....z každého cvičení nepište 5 souvětí do
školního sešitu a urči druhy VV
Děkuji těm, kteří mi dosud poslali své hotové práce. Hodně zdraví vám všem.
Fyzika - 8. třída
Zdravím všechny šikovné a aktivní žáky osmých tříd. Na tento týden jsem připravila tři
příklady na zopakování výpočtů tepla. Měrné tepelné kapacity lze dohledat v učebnici strana
38-41 či na internetu. Výsledky příkladů, nebo foto řešeného příkladu nebo scan řešení zaslat,
prosím, do mailu marketasoukupova.zs@seznam.cz do pátku 27. 3. Pokračujeme ve sbírání
plusů za Vaši práci.
Procvičování výpočtů tepla
Příklad číslo 1: V nádobě je voda o objemu 250ml. Jaké teplo přijme tato voda, zvýší-li se její
teplota o 60°C?
Příklad č. 2: Měděný odlitek o hmotnosti 0,15q odevzdal do okolí při ochlazování 1380kJ
tepla. O kolik stupňů se ochladil?
Příklad č. 3: Urči teplo, které odevzdá těleso ze železa o hmotnosti 0,02t a teplotě 620°C,
sníží-li se jeho teplota na 20°C?
Důležitý je Váš aktivní přístup a snaha o řešení. Beru i nedokončené příklady, ale musím
vidět Vaši snahu. Děkuji. M. Soukupová.
Anglický jazyk
1. procvič si již zopakovaná neurčitá zájmena (indefinite pronouns):
https://www.perfect-english-grammar.com/indefinite-pronouns-exercise-1.html
https://www.english-grammar.at/online_exercises/indefinite-pronouns/indefinite-
pronouns1.htm
2. Dále si přečti Stories from the campfire Episode 1 (učebnice str.32,33) a udělej cvičení v
pracovním sešitě str. 22,23 (kromě těch poslechových).
3. Napiš 15 vět o tom, jak prožíváš mimořádné prázdniny (co děláš, nebo co neděláš, co bys
rád dělal, atd., zkrátka činnosti tvého dne). Pošli tyto věty na
adresu jandova.skola1@seznam.cz dom 31.3.2020
Přírodopis
Opakovat onemocnění trávicí soustavy - učebnice strana 63 -64
Do pracovního sešitu odpověz na otázky v učebnici ze stran 63 - 64 - otázky
číslo:9, 10, 11
Zeměpis
ještě doplňuji, že ten, kdo nemám možnost si mapu vytisknout popíše slovně, kde se tyto
průmyslové oblasti nachází. Např.: severo-východ USA, zasahuje do států New York,
Pennsylvanie, Ohio apod.
Žáci zakreslí a popíší do slepé mapy světa hlavní průmyslové oblasti světa.

Žáci zakreslí a popíší do slepé mapy světa hlavní průmyslové oblasti světa.
Chemie - viz příloha
Německý jazyk - V týdnu od 23.3.- 27.3. si nadále opakujte slovní zásobu, vypracujte
přiložený pracovní list (přímo do vytištěného/na papír) a vyfotografovaný zašlete na
jitka.pichlikova@email.cz.

Tělesná výchova - Pro zájemce vkládám odkaz na taneční online výuku tělocviku, kde je
nutné se zaregistrovat.
https://ceskyinstituttance.cz/projekty/degezetko/
Matematika 8.ročník 24.3. - 27.3.
Upozornění na chybu: V minulých úkolech jsem u řešení 3.rovnice napsala
výsledek v=12, má to být v=3 . Omlouvám se.

Ve čtvrtek 26.3. od 9 do 10 hod budete mít možnost si ověřit vědomosti
pomocí on-line testu. Budete mít možnost si vylepšit vaše známky.
Napiště adresu www.socrative.com , vpravo nahoře je "login" , otevřete
"student login", do políčka "room login" napište
"OLIVERIUSOVAMATEMATIKA", potvrďte, napište své jméno a měl by se test
spustit. Test bude k dispozici pouze v uvedeném čase.
Lze řešit i na telefonu, tabletu.

1) Vojáci nachodili za 3 dny 90km. Druhý den ušli dvakrát více než první
den, třetí den třikrát více než druhý den. Kolik km pochodovali jednotlivé
dny?
2) Mamince je 39 let, Kájovi 8 roků a Petře 4 roky. Za kolik let bude
mamince stejně roků jako oběma dětem dohromady?
3) Z Tábora do Veselí nad Lužnicí vyšel chodec rychlostí 6 km/h. V opačném
směru ve stejnou dobu vyjel cyklista rychlostí 24 km/h. Vzdálenost mezi
městy je 36 km. Za jak dlouho a jak daleko od Tábora se chodec a cyklista
potkají?

Budu ráda, když mi své výpočty pošlete e-mailem ( oliveriusovak@seznam.cz ) a
já vám alespoň budu schopná s něčím poradit a uvidím vaši snahu. Zatím mám
k dispozici pouze testy na Thatquiz, ale těch moc není. Testy uveřejněné do
31.3.2020 by měly být hotové do 1.4.2020. Po tomto datu testy zmizí.

8. B

procvičování do 20.3.

PŘIDÁN NJ 16.3.

NĚMECKÝ JAZYK
- opakujte slovní zásobu a gramatiku na www.umimenemecky.cz (slovesa sein, haben, slabá slovesa, dům, části domu, nábytek, škola, školní vybavení, činnosti, přídavná jména, předložky se 3. a 4. pádem)- učebnice 24/10 přeložte a napište věty do sešitu/na papír

TV - Na odkazu: https://volejbalprzno.estranky.cz/clanky/o-volejbalu/pravidla.html   prostuduj stručná pravidla volejbalu.

ČJ: opakování druhů vedl.vět, viz příloha, učebnice str. 90/cv. 5, umět

významové poměry + spojovací výrazy zpaměti, str.91/ cv. 8 do školního sešitu,

druhy VV viz příloha - písemně na papír. Literatura: str.105, text Na hrudi obra

obláček zlatý, napsat do sešitu na literaturu stručný obsah. Sloh: Napsat do

sešitu líčení na téma Jarní procházka.

D: Opakování politického dění v Evropě, Rusku a na Balkáně - viz zápisky v

sešitě, uč. str.76 - 85. Všichni vypracují referát na téma: Romantismus v hudbě.

OV: Referát na téma Demokratické volby v ČR

Nj - procvičování slovíček

Aj - opakování slovní zásoby a gramatiky 4. lekce - slovíčka 4ABCD (kontrola

těchto slovíček ve slovníčku), gramatika - neurčitá zájmena (a/an, some, any,

much, many), počitatelná a nepočitatelná podstatná jména. Opakování na

stránkách www.projectexploreonline.com (viz. WB a přístupový kód).

- Opakovat trávicí soustavu - učebnice strana 58 - 63

Do pracovního sešitu odpověz na otázky v učebnici ze stran 58 - 63 -

otázky číslo 1,2,3,4,5,6,7,8

CH -Procvičování názvosloví halogenidů, oxidů a sulfidů, viz příloha.

Pracovní list se zkumavkami(předán při hodině v pondělí 9. 3.) CELÝ vyplnit,

nechat podepsat. Všechno názvosloví do sešitu, provedu si pak kontrolu.

Na internetu je SPOUSTU on line testů na toto procvičování!!!

Z - každý žák si dle vlastního výběru připraví referát o firmě celosvětového

významu nebo firmě, která má zásadní postavení v ČR.

- zpracování: libovolně - prezentace v PowerPointu, referát na čtvrtce,

ve Wordu...

- co musí referát obsahovat: název firmy, stručný obsah (čím se zabývá,

co vyrábí, kde sídlí, pobočky ve světě ...), obrázky, logo, zdroje!

- referát - jeho fotografii - mi můžete zaslat na mail - karolinatlaskalova@seznam.cz

F - Prosím o zodpovědný přístup k opakování. Zopakujte si stavbu motoru +

činnost zážehového a vznětového motoru, učebnice Fraus 8. ročník strana 49-

51, vše máte i formou zápisu v sešitech. Do sešitu dokončit nákres obrázku o

změně skupenství (pokud již nemáte) - učebnice Fraus str. 53 - znázorněno

všech 6 změn skupenství - tání-tuhnutí, var-kondenzace, sublimace -

desublimace, přečíst si kapitolu skupenské přeměny - učebnice strana 52 - 53.

Děkuji za spolupráci. V případě potřeby mě můžete kontaktovat na mailu

marketasoukupova.zs@seznam.cz.

M - Procvičování z matematiky: rovnice + slovní úlohy, výrazy

https://www.thatquiz.org/tq/classpage?01a026789df727c nebo

https://tinyurl.com/zbiroh8-b

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky