7. A

Vyrovnání platby za zájmové kroužky - 2. pololetí, školní rok 2019/2020

V důsledku opatření MZ ČR (uzavření škol) nebylo možno zrealizovat průběh zájmových kroužků v plném rozsahu (únor - červen 2020). Žáci absolvovali do 10. 3. 2020 1/3 docházky do zájmových kroužků. Částka za neuskutečněné schůzky činí 130 Kč.

Varianty pro využití částky 130 Kč:

1. Pokud žák bude navštěvovat kroužek od 1. 9. 2020, doplatí pouze 70 Kč.

2. Pokud žák nebude navštěvovat kroužek od 1. 9. 2020, bude částka 130 Kč vrácena v průběhu září 2020 vedoucím kroužku.

3. Pokud žák ukončí školní docházku na naší škole, bude mu částka 130 Kč vyplacena při předání vysvědčení.

Učivo 15. - 19.6.
Přírodopis od 15.6.
· Znovu si zopakuj vše, co víš o výtrusných rostlinách
· Mechorosty a jejich dělení
· Kapraďorosty a jejich dělení
· Vývojové cykly kapradin a mechů
· Zástupce jednotlivých oddělení
· Hezké prázdniny, uvidíme se v září

OV, RV a TV 7
Velmi šikovní sedmáci, všechny vás obdivuji za vaši práci! Došli jsme na konec téhle divné
doby učení na dálku a já vám prozradím, že obě třídy splnily z mých úkolů největší počet,
můžete na sebe být pyšní ;) Děkuji vám, že jste i těmto dvou předmětům věnovali tolik času a
úsilí, moc si toho vážím.
Než se definitivně rozloučíme, přeji vám, aby letošní prázdniny byly poklidné, co se týká
zdraví a zranění, ale řádně divoké, co se týká zážitků, které během nich zažijete. Opatrujte se,
užívejte si a do dalšího ročníku nečerpejte energii, budete ji potřebovat víc, než kdy dřív ;)
Pro tento týden jsem pro vás z obou předmětů i z TV připravila online testíky, které
můžete dělat na mobilu, tabletu nebo počítači, nezapomeňte na konci stisknout na
"odeslat", ať vaše odpovědi mám ;)
VB
Testy najdete na následujících odkazech:
OV: https://forms.gle/BG6penuMZPSqqvxq9
RV: https://forms.gle/z3VxnVnrYnd1255f6
TV: https://forms.gle/rRjGMGt5Do2SQ8Hw5

ZEMĚPIS:
Zdravím všechny šikovné sedmáky. Tento týden se budeme naposledy v rámci opakování
věnovat Severní Americe. Úkolem pro tento týden bude, abyste si vybrali jakoukoliv přírodní
zajímavost, která se nachází v Severní Americe a zpracovali o ní krátký referát. Tou přírodní
zajímavostí myslím například: národní park, jezero, řeku, pohoří, ostrov ... . Referát bude
tentokrát v písemné podobě, to znamená, že by nejlépe měl být vypracovaný na papíře
formátu A4. Referát bude obsahovat název dané přírodní zajímavosti, její popis, může
zakreslit nebo si vytisknout mapku, na které bude znázorněno, kde se daná zajímavost
nachází a také nějaký obrázek. Vypracované referáty mi, prosím, zasílejte na emailovou
adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované referáty! :)

Německý jazyk
Milí sedmáci, zadání posledního úkolu už znáte z minulého týdne:
Na papír/čtvrtku A4 vytvořte stránku z obrázkového slovníku na téma školní pomůcky.
Jednotlivé pomůcky můžete kreslit, fotit... Stránku doplňte o 5 vět, kterými popíšete vaše

školní pomůcky- např.: Die Tasche ist rot. Mein Radiergummi ist klein.
Úkol vyfoťte a pošlete (do 19.6.) na jitka.pichlikova@email.cz.
Děkuji všem, kteří se v této složité době zapojovali a snažili se úkoly posílat- jste šikovní!!!
Přeji krásné prázdniny. J.P.

ANGLICKÝ JAZYK A DĚJEPIS
Informace naleznete na odkazu: https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

Český jazyk
1) Online cvičení:
https://cestina.diktaty.cz/cv.php?id=227&sel=1
Po ukončení cvičení - vyfoťte obrazovku (Printscreen) nebo zkopírujte do mailu a odešlete
výsledek na mail: kotmarc@seznam.cz
2) Čtvrtek v 9 - 10 hodin testy "socrative" - přihlášení : název třídy (room) KOTVOVA.

Fyzika 7. ročník 15. - 19.6.
Děkuji všem, kteří se zapojili do testů "socrative". Tento týden už test nebude.

Opakování - výpočet tlaku, hydrostatického tlaku
Prosím o zaslání zadaných referátů od těch, kteří ještě neposlali.
Vypočítej:
1) Vypočítej tlak, kterým působí člověk s hmotností 60 kg na podlahu. Obsah plochy, kterou
se jeho boty dotýkají podlahy, je 0,035 m 2 .
2) Krasobruslařka má hmotnost 61 kg. Stojí na jedné brusli o stykové ploše 9 cm 2 . Jakým
tlakem působí na led?
3) Urči, jakým tlakům je vystaven potápěč v moři bez skafandru v hloubce 15m, s lehkým
skafandrem v hloubce 25m a s masivním skafandrem v hloubce 70m? Hustota mořské vody
je 1029 kg/m 3 .

Matematika 15. - 19.6.
Děkuji všem, kteří se zapojili do testů "socrative". Tento týden už test nebude.
Testy "Thatquiz" budou v pondělí a ve středu. Také děkuji všem, kteří se snažili řešit testy.

Žáci, kteří příjdou ve středu do školy, budou toto řešit ve škole.
Ostatní mi, prosím, stále posílejte řešení.

Opakování - Přímá a nepřímá úměrnost
Vypočítej:
1) Hodinky se zpožďují o 48 sekund za 4 dny. O kolik se zpozdí za týden?
2)Cyklista urazí danou dráhu průměrnou rychlostí 15 km/hod za 4 hodiny.
a) Jakou průměrnou rychlostí urazí danou dráhu za 3 hodiny?
b) Za jak dlouho ujede danou dráhu průměrnou rychlostí 25 km/hod?
3) Autobus ujede 4 km za 7 minut. Kolik minut pojede do místa vzdáleného 28 km, nebude-li
cestou stavět?
4) Tři truhláři vyrobili za 6,5 hodiny 24 stolů. Udělají tuto práci také čtyři truhláři při stejném
výkonu za 5 hodin? 

od 8.6.2020

Zdravím všechny šikovné sedmáky :). I tento týden budeme pokračovat v tématu, které se
týká opakování Severní Ameriky. Pomocí slepé mapy si procvičíte polohu jednotlivých států
Severní Ameriky + se v procvičování objeví i státy Střední Ameriky. S podobným typem úkolu
jste se již setkali :). Na konci procvičování se objeví, že jste dosáhli určitého štítu. Udělejte,
prosím, screenshot nebo fotku obrazovky a zašlete mi to, prosím, na emailovou adresu:
karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované domácí úkoly! :)
ODKAZ: https://www.umimefakta.cz/...587

NĚMECKÝ JAZYK (8.6.- 19.6.)
Milí sedmáci, tyto úkoly můžete splnit do 19.6.:
1) Zopakujte si názvy školních pomůcek:
https://youtu.be/UL50k1tSIgQ
2) Na papír/čtvrtku A4 vytvořte stránku z obrázkového slovníku na téma školní pomůcky.
Jednotlivé pomůcky můžete kreslit, fotit... Stránku doplňte o 5 vět, kterými popíšete vaše
školní pomůcky- např.: Die Tasche ist rot. Mein Radiergummi ist klein.
Úkol vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz.

OV 7
Peníze
Říká se, že peníze hýbou světem. Vy víte, že Země se otáčí i bez nich, tak jak je tenhle výrok
myšlený? Zjistíte to v tomto týdnu ;) 

1. V dávných dobách peníze neexistovali a dneska už ve formě hmatatelné ustupují. Na jejich vývoj se podívejte v následujícím
videu: https://www.youtube.com/watch?v=o_fLzJv6Q9g. Video vám pomůže odpovědět
na nějaké následující otázky.
2. S jakou podobou peněz se dnes můžeme setkat?
3. Jakými způsoby můžeme něco zaplatit? A jaký je mezi nimi rozdíl?
4. Jakou funkci mají v dnešní době peníze?" Kdo se honí za penězi, ten je nikdy nedohoní. Hleďte si práce, dělejte ji lépe než soused.
Peníze za vámi přiběhnou samy." - Tomáš Baťa český podnikatel 1876 - 1932

Úkoly zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz.

RV 7
Pohlaví a rozmnožování
V minulém týdnu, jste se podívali na to, jak se liší tělo muže a ženy z vnějšku, tento týden se
zaměříme na to, jak se jednotlivá pohlaví liší uvnitř a proč ;)1. Pusť si video o tom, jak vypadá pohlavní ústrojí
ženy: https://www.youtube.com/watch?v=HPQPYj-vmxs
2. Pusť si video o tom, jak vypadá pohlavní ústrojí
muže: https://www.youtube.com/watch?v=shSJWZzoL90&t=22s
3. Napiš co se děje ve vaječnících a varlatech.
Menstruace a poluce jsou projevem tělesné zralosti a produkování pohlavních buněk.
Rozmnožování slouží všem organismům k vyváření nových jedinců. Pokud při pohlavním
aktu dojde k ejakulaci v pochvě ženy, spermie hledají cestu k vajíčku a poté se většinou
jedna z nich s vajíčkem spojí.
4. Co vznikne ze spojení vajíčka a spermie?
5. Zjisti, kolik DNÍ trvá těhotenství ženy. Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TV
Tabata
Vážení, jako jednu z posledních inspirací na pohyb pro vás mám jedno krásné krátké
video. Nejde v něm o žádné krkolomnosti, ale jsou v něm jen základní jednoduché cviky
nebo cvičební polohy, ovšem ve vysoké intenzitě! Doporučuji napřed shlédnout, pak se
psychicky připravit a pak teprve se do toho pustit. ;)
Mimochodem ta frajerka, co to cvičí je neskutečná! Pro ty, kteří vůbec neuvažují o tom, že by
cvičili, doporučuji se na to alespoň podívat, TA ŽENSKÁ JE ROBOT :D (o místě, kde cvičí radši
ani nemluvím :-/)
Video zde: https://www.youtube.com/watch?v=iGZUw_fn0X0

Přírodopis
8. 6. 2020
· Připrav model rostlinné buňky - připrav si například těstoviny, různé plody, listy, barevnou
vlnu atd.... Na tvrdý papír, čtvrtku A4 je nalep tak, aby představovaly části rostlinné buňky·

 Tvůj výtvor přineseš ukázat do školy v září· Nyní je vyfoť a pošli na email e.brzkova@seznam.cz

ANGLICKÝ JAZYK A DĚJEPIS
Informace naleznete na odkazu: https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

Český jazyk
1) Online cvičení:
https://cestina.diktaty.cz/cv.php?id=258&sel=1
Po ukončení cvičení - vyfoťte obrazovku (Printscreen) nebo zkopírujte do mailu a odešlete
výsledek na mail: kotmarc@seznam.cz
2) Čtvrtek v 9 - 10 hodin testy "socrative" - přihlášení : název třídy (room) KOTVOVA.

Matematika 7. ročník 8. - 12.6.
- středa 9 - 10 hod on-line testy - "Socrative"
- pondělí, středa, pátek - nové testy na "Thatquiz"
- všechny testy zaměřené na opakování učiva v daném ročníku
Opakování - Přímá a nepřímá úměrnost
Žáci, kteří přijdou v úterý do školy, budou toto řešit ve škole.
Ostatní mi, prosím, stále posílejte řešení.
1. Urči, ve kterých příkladech jde o přímou úměru:
a) počet jablek na stromě a velikost stromu
b) velikost železné součástky a její hmotnost
c) objem vody v litrech a její hmotnost
d) rozloha země a počet obyvatel
e) počet sazenic na záhoně a vzdálenost mezi nimi
f) hloubka rybníka a jeho výměra
g) délka trasy ujeté v určitém čase a rychlost auta
h) velikost auta a jeho rychlost

2. Kilogram jablek byl za 26 Kč. Za kolik korun byly 3, 4, 7, 8, 9, 10, 13, 5, 11, 2 kg jablek?
Výsledek zapiš do tabulky.

3. Za svačinu pro 30 žáků bylo zaplaceno 540 Kč. Kolik korun by stála svačina pro 24
žáků?
4. Stroj vyrobí za hodinu 800 konzerv. Kolik konzerv vyrobí za 2,4 hodiny?
5. Jedno čerpadlo naplní nádrž za 50 minut. Za kolik minut naplní nádrž 4 stejná
čerpadla?

od 1.6.2020

Přírodopis
Zjisti, jaké druhy mechů rostou v okolí tvého bydliště

  • Vyplň tento test z kapradin, klikni zde https://www.skolasnadhledem.cz/game/2083  
  • Po vyplnění mi pošli Printscreen (screenshot) obrazovky s výsledky testu
  • Názvy mechů i Printscreen (screenshot) pošli na email e.brzkova@seznam.cz

NĚMECKÝ JAZYK
Milí sedmáci, tento týden vás čekají 2 úkoly:
1) Přečtěte text v učebnici 39/12a) a napište odpověď na 6 otázek (první sloupeček) ze
cvičení 12b)
2) Přeložte:
její bratr, její sestra, jeho strýc, jeho teta
Úkoly vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz.
KRÁSNÝ DEN DĚTÍ

RV 7
Dospívání
Dospíváme od chvíle, kdy jsme se narodili, ale nejvýznamnějším obdobím je puberta. Tehdy
se z dětí stávají dospělí.1. Vzpomeň si na to, jak jsme se o pubertě bavili v OV a napiš přibližně, v jakém věku
nastupuje.
2. Přiřaď k sobě následující pojmy:
a) menstruace
b) poluce
c) erekce
d) vagína
e) penis
f) masturbace
g) onanie
h) sexualita1) pochva, pohlavní orgán ženy
2) pyj, pohlavní orgán muže
3) soubor vlastností a jevů vyplívající z odlišnosti pohlaví
4) sebeukájení
5) pravidelné měsíční krvácení pohlavně zralé ženy
6) ztopoření, zvětšení, napřímení
7) noční samovolný výron semene
8) sebeukájení
3. Nakresli dvě postavy podle svého pohlaví, tak aby na nich byly zjevné tělesné změny po
dospívání. To znamená, že jedna bude před a druhá po dospívání. Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

OV 7
Vlastnictví a majetek
Každý má právo vlastnit majetek. Ale vlastnictví nás zavazuje k tomu, že majetek nebudeme
zneužívat na újmu práv druhých anebo v rozporu se zákonem. Nesmíme jím poškozovat
lidské zdraví, přírodu ani životní prostředí.

1. Slovo "potřebuji" používáme často. Vytvoř dva sloupce a do jednoho napiš nebo
nakresli, co opravdu potřebuješ a do druhého to, po čem jen toužíš. Můžou to být hmotné
i nehmotné věci.
2. Ty potřeby, které jsou nezbytné pro zajištění života, nazýváme jako základní potřeby.
Napiš, co všechno podle tebe k nim patří.
3. Vlastnit znamená mít něco jen pro sebe. Do vlastnictví zahrnujeme majetek a peníze.
Zamysli se nad tím, jak můžeme různý majetek získat, a myšlenky sepiš.
4. Jaký je rozdíl mezi soukromým a veřejným majetkem?
5. Pokus se určit, co se uvádí jako nejcennější bohatství člověka. Úkoly zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz.

TV
Dřep
Zamysli se nad tím, kolik dřepů v životě už jsi udělal/a? A umíš dělat dřepy? Neničíš si jejich
cvičením nějak klouby? Posiluješ při jejich cvičení správné svaly? U každého cvičení je
důležité znát správnou techniku. A dřep je král všech základních cvičení. Proto tento týden
bude vaším úkolem nastudovat správnou techniku dřepu. A každý den odcvičit alespoň 15
kráááásných dřepů. V následujícím videu vám jeden týpek, který přesně ví o čem je řeč,
krásně vysvětlí jak na to. Pro naši potřebu stačí dokoukat do času 5:15, ale samozřejmě
klidně dokoukejte až do konce. https://www.youtube.com/watch?v=EXP6ciGhLoA&t=177s

ANGLICKÝ JAZYK A DĚJEPIS
Informace naleznete na odkazu: https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

Český jazyk
1) Online cvičení:
Do prázdných políček doplňte koncovku přísudku. Mezi jednotlivými možnostmi můžete
vybírat klikáním na šedé políčko. Po vyhodnocení testu se Vám zobrazí vysvětlení všech
odpovědí, stačí najet myší na zelené/červené tlačítko odpovědi.
https://www.mojecestina.cz/article/2016061403-test-shoda-prisudku-a-podmetem-12
Po ukončení cvičení (vyhodnocení) - vyfoťte obrazovku (Printscreen) nebo zkopírujte do
mailu a odešlete výsledek na mail: kotmarc@seznam.cz
2) Čtvrtek v 9 - 10 hodin testy "socrative" - přihlášení : název třídy (room) KOTVOVA.

Matematika 7. ročník 1. - 5.6.
- středa 9 - 10 hod on-line testy - "Socrative"
- pondělí, středa, pátek - nové testy na "Thatquiz"
- všechny testy zaměřené na opakování učiva v daném ročníku
Opakování - Měřítko mapy, určení měřítka, výpočet vzdálenosti
měřítko mapy:
1 : 10 000 1 cm na mapě odpovídá 10 000 cm ve skutečnosti

1 cm odpovídá 100 m ve skutečnosti

Počítat můžete také pomocí trojčlenky, jedná se vždy o přímou úměrnost.

Vypočítej:
1) Petr má tři mapy s měřítky:
a) 1 : 15 000
b) 1 : 300 000
c) 1 : 2 000 000.
Kolik metrů představuje každé z těchto map?

2) Lenka ujela na kole trasu dlouhou 64 km. Na mapě tato cesta měří 16 cm. Jaké je měřítko
mapy?

3) Vzdušná vzdálenost mezi dvěma místy je 420 km. Urči vzdálenost mezi těmito místy na
mapě v měřítku 1 : 6 000 000.

4) Jaká je skutečná vzdálenost dvou měst, jestliže na mapě s měřítkem 1 : 30 000 je tato
vzdálenost 6 cm?

5) Na mapě s měřítkem 1 : 50 000 je vzdálenost dvou míst 12 cm. Vypočti skutečnou
vzdálenost těchto míst.

ZEMĚPIS:
Zdravím všechny šikovné sedmáky :). Tento týden si zopakujete vaše znalosti o Severní
Americe. V přiloženém odkazu najdete testík, který se týká Severní Ameriky. Po jeho
dokončení se objeví váš výsledek. Pošlete mi, prosím, screenshot nebo fotku obrazovky, na
které bude vidět váš dosažený výsledek. Těším se na vaše vypracované domácí úkoly :).
ODKAZ: https://testi.cz/...ka/


ZEMĚPIS:

Zdravím všechny šikovné sedmáky. Tento týden se v rámci opakování budeme věnovat Severní Americe. Proto prosím, aby každý z vás nakreslil a popsal 15 věcí, které se vám vybaví, když se řekne Severní Amerika - konkrétně Kanada a Spojené státy americké. Hotové úkoly mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše hotové úkoly:)


NĚMECKÝ JAZYK

Milí sedmáci, tento týden vás čekají 3 úkoly:

1) Ve videu si připomeňte použití slůvka GERN:

https://youtu.be/V9F5xwlFopg

2) Přečtěte si rozhovor v učebnici -36/5 a poté napište pravdivé tvrzení ze cvičení b).

3) Přeložte:

Já rád hraji fotbal, ale tenis hraji nejraději.

Max rád hraje na klavír, ale na flétnu hraje nejraději.

Barbara dělá ráda úkoly, ale sport dělá nejraději.

Vypracované cvičení 2) a 3) vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz. Děkuji. Mějte se hezky


Přírodopis

25. 5. 2020

Každá rostlina má své rodové i druhové jméno, vyhledej na internetu nebo v atlase rostlin 20 příkladů rodových a druhových jmen rostlin

  • Obrázky rostlin zkopíruj z internetu do Wordu nebo namaluj
  • pošli na email e.brzkova@seznam.cz


OV 7

Globální problémy planety

Jak již víte t minulého týdne, velmi vážné problémy planety Země nazýváme GLOBÁLNÍ PROBLÉMY. A můžeme je rozdělit na dvě skupiny:

a) Ekologické problémy - na ty jsme se koukli minulý týden a

b) Společenské problémy (životní úroveň, války, terorismus, civilizační choroby) - na ty se podíváme teď.

Počet obyvatel na planetě neustále roste, stejně tak se prohlubují rozdíly mezi tím, jak lidí žijí. Tomu se říká životní úroveň. Ve vyspělých zemích se žije v přepychu a často se plýtvá, zatímco v rozvojových (chudých) zemích lidé umírají v bídě hladem a na různé nemoci.

1. Zjisti, jaká organizace pomáhá lidem v rozvojových zemích k lepšímu životu.

2. Zjisti, jak konkrétně organizace pomáhá.

Stejně tak na světě neustále probíhají války a různé ozbrojené konflikty, případně teroristické útoky, při kterých umírají lidé.

3. Pokus se najít místo na zemi, kde probíhá nějaký válečný konflikt.

4. Vyhledej informace o nějakém teroristickém útoku. Napiš kdy, kde a jak se stal.

5. Co jsou to civilizační choroby?

Úkoly zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz.


RV 7

První pomoc

Lékárničku máme zkontrolovanou, doplněnou, tak teď se můžeme vrhnout na záchranu. Drobná poranění, se kterými se můžete setkat v době školního vyučování, výletů, exkurzí a i o prázdninách, byste měli umět ošetřit, případně vědět, kdy je třeba zavolat dospělého nebo rovnou lékaře.

Na webových stránkách Mladý zdravotník (https://mladyzdravotnik.cz/) vyhledej informace:

1. Jak ošetřit krvácení z nosu?

2. Jak ošetřit cizí těleso například střep v ráně?

3. Jak ošetřit popáleninu?

4. Jak ošetřit celkové přehřátí?

5. Vzpomeň na loňský Den zdraví a ošetřování krvácení, popálenin a zlomeniny na hřišti. Škoda, že nejsme ve škole a nemůžeme se znovu namaskovat, moc jsem se na to těšila L

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz


TV

Martina Sáblíková (* 27. 5. 1987)

Ve středu oslaví 33. narozeniny další sportovní hvězda naší země. Žena, která kraluje ve sportu, který do jejího nástupu "na trůn" v České republice neměl téměř žádnou minulost, vhodné podmínky ani členskou základnu. Řeč je o rychlobruslařce Martině Sáblíkové, několikanásobné mistryni světa a Evropy, několikanásobné olympijské vítězce a medailistce, a držitelce několika světových rekordů. Kolik čeho vyhrála, neprozradím, to zjistíte sami.

"Popřejme jí" virtuálně k narozeninám, zhlédnutím videa: https://www.youtube.com/watch?v=cmhIjddsQ4s.


ANGLIČTINA A DĚJEPIS

Veškeré informace najdete na blogu https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/


Český jazyk

1) Online cvičení:

Do prázdných políček doplňte koncovku přísudku. Mezi jednotlivými možnostmi můžete vybírat klikáním na šedé políčko. Po vyhodnocení testu se Vám zobrazí vysvětlení všech odpovědí, stačí najet myší na zelené/červené tlačítko odpovědi.

https://www.mojecestina.cz/article/2014072201-test-shoda-prisudku-s-podmetem-10

Po ukončení cvičení (vyhodnocení) - vyfoťte obrazovku (Printscreen) nebo zkopírujte do mailu a odešlete výsledek na mail: kotmarc@seznam.cz

2) Čtvrtek v 9 - 10 hodin testy "socrative" - přihlášení : název třídy (room) KOTVOVA.

Fyzika 7. ročník 18. - 22.5.

čtvrtek 10 - 11 hod on-line testy - "Socrative"

  • všechny testy zaměřené na opakování učiva v daném ročníku

Opakování - Archimedův zákon, Pascalův zákon, plavání těles

1) Napiš znění Archimedova zákona:

2) Jaké síly působí na tělesa v kapalinách?

https://edu.ceskatelevize.cz/archimeduv-zakon-5e4418c717fa7870610ecfe7

3) Napiš znění Pascalova zákona:

4) Kde se využívá princip Pascalova zákona? ( u jakých zařízení)

) Na čem závisí, zda těleso plave, nebo se potopí?


Matematika 7. ročník 25. - 29.5.


  • středa 9 - 10 hod on-line testy - "Socrative"
  • pondělí, středa, pátek - nové testy na "Thatquiz"
  • prosím o dokončení všech testů za květen do 31.5.
  • všechny testy zaměřené na opakování učiva v daném ročníku


Opakování - Poměr

- rozšiřování, krácení poměru, počítání s poměry, postupný poměr

Do sešitu, nebo do tohoto dokumentu, vyřeš:

1) Uveď dané poměry v základním tvaru:

a) 4 : 18 =

b) 63 : 24 =

c) 125 : 15 =

d) 5 : 0,5 =


2) Ke každému z uvedených poměrů napiš tří jiné poměry, které se daným poměrům rovnají:

a) 3 : 2 =

b) 7 : 4 =

c) 9 : 4 =

d) 6 : 16 =


3) Změň číslo 36 v poměru 3 : 2.


4) Změň číslo 64 v poměru 5 : 8.


5) V 7.A je celkem 24 žáků, v 7.B je také 24 žáků. Počet odevzdaných prací za týden je v 7. A celkem 19, v 7. B 14.

a) V jakém poměru jsou počty odevzdaných prací v 7.A a v 7.B?

b) V jakém poměru je počet odevzdaných prací a celkový počet žáků v 7.A?

c) V jakém poměru je počet odevzdaných prací a celkový počet žáků v 7.B?

d) V jakém poměru je celkový počet žáků v 7.A a v 7.B?

učivo od 18.5.

OV 7

Globální problémy planety

V minulém týdnu, jsme se podívali na to, jak můžeme nejen přírodu, ale také památky chránit. V tomto a příštím týdnu se mrkneme na to, co se lidstvu svojí činností nedaří.

Velmi vážné problémy planety Země nazýváme GLOBÁLNÍ PROBLÉMY. Můžeme je rozdělit na dvě skupiny:

a) Ekologické problémy (globální oteplování, zmenšování ozonové vrstvy, ničení přírodního prostředí)

b) Společenské problémy.

1. Na následujícím odkazu si pusť video o globálním oteplování. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/globalni-oteplovani-jak-se-otepluje-nase-planeta-86662

2. Zjisti, jaké existují ekologičtější pohony aut, než je nafta a benzín.

3. Připomeň si ze zeměpisu 6. ročníku co je to ozonová vrstva a zjisti, kde na planetě se nachází její nejmenší vrstva, označovaná jako ozonová díra.

4. Proč je špatné kácení tropických deštných lesů?

5. Jakým dalším způsobem člověk ničí přírodní prostředí?

6. Jak může každý z nás přispět k ekologii?

Pro pilňáky  : Pro důkaz o globálním oteplování se podívej na ještě jedno video: https://www.youtube.com/watch?v=M29gPVyTrN4

Úkoly zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz.

RV 7

První pomoc

Moji drazí, ani nevíte, jak moc mě mrzí, že si společně nemůžeme užít následující téma, a tím je první pomoc. Ukázali bychom si spoooooustu užitečných věcí. První pomoc, kterou se učíte ve škole nebo pomocí různých letáčků se nazývá "laická", tu provádí lidé, kteří neabsolvovali žádný odborný kurz, většinou bez speciálního vybavení, jednoduchými, ale účinnými postupy. Pokud přijedou zdravotníci, tak ti už provádějí odbornou první pomoc a už na ní mají nějaké speciální nádobíčko. ;)

1. SPOLU S RODIČI zkontroluj obsah vaší domácí lékárničky podle následujícího seznamu:

Základní výbava

léky proti průjmu nebo živočišné uhlí

léky na snížení teploty a tlumení bolesti

léky na kašel a bolest v krku

kapky na výplach očí

nosní kapky

léky na popáleniny

léky na alergii

léky na bolest žaludku

specifické léky, které pravidelně užíváte

Zdravotnický materiál

teploměr

dezinfekční přípravek

elastické obinadlo

pletené hydrofilní obinadlo

náplasti - ideální jsou trhací

jednorázové rukavice

pinzeta

sterilní vata

sterilní obvazové čtverečky

škrtidlo

trojcípý šátek

2. Pochlub se, v jakém stavu je vaše domácí lékárnička. Napiš mi nedostatky nebo bonusy, které obsahuje.

3. Zjisti, co je to AED a k čemu slouží.

4. Zjisti, jak vypadá značka označení uložení AED. Přilož její obrázek.

5. Zjisti, jestli je možné ve Zbiroze sehnat AED.

6. Na práci s AED se koukni v tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=lOmEkweweyk

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz


TV

Cvičení na písničku

Zdravím všechny hýbající se školáky ;)

Tento týden, nechám veškerou aktivitu na vás, ale bude v tom háček ;)

Každý den si pusť nějakou oblíbenou písničku a zatancuj si na ni, jak sám/sama uznáš za vhodné. Můžeš kopírovat pohyby k videoklipu, pokud je to reálné.

Jako motivaci, přikládám jeden citát:

"Tancuj, jako kdyby tě nikdo neviděl.

Zpívej, jako kdyby tě nikdo neslyšel.

Miluj, jako kdyby to nemělo bolet.

Žij, jako kdyby nebylo zítřka."

Ashley Purdy, americký hudebník 1984

Od odvážných přijímám videa s tancem ;) Musíme si současnou situaci zpříjemnit ;)

Email: vaclavahrubcova@seznam.cz

Přírodopis

Do pracovního sešitu odpověz na otázky z učebnice ze strany 10

Strana 10 - otázky číslo 3,4 - botanickou zahradu navštívit nemusíš, jen zjisti, kde se nachází.

  • Vyplň tento kvíz, klikni https://www.skolasnadhledem.cz/game/1931 a opět mi pošli Printscreen (screenshot) obrazovky s výsledky
  • Vše, odpovědi na otázky i Printscreen (screenshot) obrazovky pošli na email e.brzkova@seznam.cz


ZEMĚPIS:

Prosím, aby se každý žák pokusil prověřit své znalosti v přiložené křížovce. V ní si zopakujete vaše znalosti o Střední Americe :) Může se stát, že některou odpověď na zadanou otázku nebudete znát. Proto při vypracování můžete používat například internet. Výsledek vašeho testu si buď vyfoťte nebo udělejte screenshot obrazovky. Fotografii výsledku mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše domácí úkoly! :)

-ODKAZ: https://www.skolasnadhledem.cz/game/2235

NĚMECKÝ JAZYK

Milí sedmáci, tento týden si zopakujeme čas.

Odpovídejte:

Wann kommt er/sie? (Kdy přijde?)

Monika (3:00)- Monika kommt um drei Uhr.

Dora (7:00)-_______________________

Julian (9:00)-_______________________

Milan (10:00)-_______________________

Wie lange bleibt er/sie? (Jak dlouho zůstane?)

Maria (4 hod.)- Maria bleibt vier Stunden.

Hans (6 hod.)- ________________________

Maximilian (2 hod.)-_______________________

Robin (11 hod.)-________________________

Odpovědi vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz


ANGLIČTINA A DĚJEPIS

Veškeré informace najdete na blogu https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

Český jazyk

1) Online cvičení:

https://cestina.diktaty.cz/cv.php?id=64&sel=1

Po ukončení cvičení - doplňování i/y - vyfoťte obrazovku (Printscreen) nebo zkopírujte do mailu a odešlete výsledek na mail: kotmarc@seznam.cz

2) Čtvrtek v 9 - 10 hodin testy "socrative" - přihlášení : název třídy (room) KOTVOVA.

Fyzika 7. ročník 18. - 22.5.

čtvrtek 10 - 11 hod on-line testy - "Socrative"

  • všechny testy zaměřené na opakování učiva v daném ročníku

Opakování - Kapilární jevy, hydrostatický tlak, spojené nádoby

Po zhlédnutí následujícího videa zodpověz otázky:

https://edu.ceskatelevize.cz/hydrostaticky-tlak-a-paradox-5e4418c717fa7870610ecfea

  • 1) Co způsobuje hydrostatický tlak?
  • 2) Na čem je hydrostatický tlak závislý?
  • 3) Co je to hydrostatický paradox?
  • Po zhlédnutí následujícího videa zodpověz :


https://edu.ceskatelevize.cz/hydrostaticky-tlak-5e4424154908cf0125157f02

4) Co se stane s proudem tekoucí vody, když necháme láhev padat k podlaze?

a) ohne se vzhůru

b) voda přestane stříkat

c) voda bude stříkat vodorovně

Po zhlédnutí následujícího videa zodpověz:

https://edu.ceskatelevize.cz/voda-a-gravitace-5e441a3ef2ae77328d0a6a1f

5)Pomocí jakých fyzikálních jevů přemístíme vodu z 1 kelímku do druhého?

Pro zajímavost:

https://edu.ceskatelevize.cz/jak-si-vyrobit-vodni-hodiny-5e441a64f2ae77328d0a6bdb

odpovědi pošlete na: oliveriusovak@seznam.cz

(doufám, že tento týden bude vše fungovat bez problémů)


učivo 11. - 15.5.

OV 7

Zdravím největší makáče 2. stupně! Jste šikovní 

Kulturní bohatství, UNESCO

Tento týden se podíváme na kulturní bohatství. To znamená, že po našich předcích jsme zdědili výtvory a hodnoty, které existují po staletí a pomáhají nám poznat naši minulost. Podle významu kulturního bohatství jsou vytvořeny různé seznamy.

1. Zjisti, co znamená zkratka UNESCO.

2. Napiš jednu památku UNESCO v ČR.

3. Zjisti, co patří mezi kulturní památky.

4. Kterou kulturní památku v ČR pokládáš za nejkrásnější? Přilož její obrázek.

5. Vysvětli rozdíl mezi Národním parkem (NP) a Chráněnou krajinnou rezervací (CHKO).

6. Zjisti, kolik NP a kolik CHKO je na území ČR.

BONUS pro pilné: Napiš mi, kolik NP a CHKO už jsi navštívil/a.

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

RV 7

Bezpečnost silničního provozu

I vy, přesto, že ještě nemáte řidičské průkazy, se v některých situacích můžete se stát účastníkem silničního provozu. Jako cyklisté nebo chodci.

1. Podívej se na následující video a pak doplň věty.

https://www.youtube.com/watch?v=p-N7qPMR-DE

a) Když vyjedu na kole na silnici, musím mít: _____________, _____________,_____________.

b) Když jedu na kole s někým NESMÍME ______ _____________ __________.

c) Značka cyklostezky je _____________ (barva) a je na ní obrázek _____________.

. Dej si ještě jedno video o chodci a znovu doplň věty:

https://www.youtube.com/watch?v=YJutGgSHRtY

a) Chodec není jen ten, kdo jde pěšky, ale také _____________.

b) Chodec může vstoupit do pruhu pro cyklisty, jen když _____________ _____________ _____________.

c) Silnici můžu přejít po vyznačeném místě, je-li od nás blíže než _______ ______.

d) Na komunikaci, kde není chodník, se chodí v _____________ (strana).

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TV

Kruhový trénink

Pro aktivní dříče jsem na tento týden připravila inspiraci na cvičení ve videu na následujícím odkazu.

Začněte krátkým rozehřátím, třeba výklusem. Zbytek pak zvládnete klidně v obýváku, ale venku by to bylo supeeer ;)

Přeji hodně sil ;)

https://www.youtube.com/watch?v=42ENvfbSf_w

ZEMĚPIS:

Prosím, aby se každý žák pokusil vypracovat následující cvičení. V odkazu zasílám mapu Severní a Střední Ameriky, ve které jsou znázorněny jednotlivé státy. Vaším úkolem je kliknout na stát, který vám vybere náhodný generátor. Je samozřejmé, že polohu všech států nebudete možná znát, proto při vypracování úkolu můžete státy vyhledávat například na internetu. Na konci se objeví vaše skóre. Udělejte, prosím, screenshot nebo fotku obrazovky, na které je vaše skóre. Fotografii mi zašlete, prosím, na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .- ODKAZ: https://online.seterra.com/cs/vgp/3015

Přírodopis

Do pracovního sešitu odpověz na otázky z učebnice ze strany 7

 Strana 7 - otázky číslo 1, 2

 Vyplň tento kvíz https://www.skolasnadhledem.cz/game/1922 - řasy a houby a zašli mi Printscreen (screenshot) obrazovky s vyhodnocením kvízu.

 pošli na email e.brzkova@seznam.cz

NĚMECKÝ JAZYK

+Milí sedmáci, tento týden vás čekají 2 úkoly.

1) Zopakujte si slovní zásobu:

https://youtu.be/QOd7Wq_ddhQ

2) Vyhledejte mezi těmito slovy protiklady, vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz.

unsympathisch, dick, schnell, sympathisch, praktisch, weiß, schwarz, groß, alt, nett, klein, jung, langsam, unpraktisch, dünn, frech

ANGLIČTINA A DĚJEPIS

Veškeré informace najdete na blogu https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

Český jazyk

1) Online cvičení:

https://cestina.diktaty.cz/cv.php?id=63&sel=1

Po ukončení cvičení - doplňování i/y - vyfoťte obrazovku (Printscreen) nebo zkopírujte do mailu a odešlete výsledek na mail: kotmarc@seznam.cz

2) Čtvrtek v 9 - 10 hodin testy "socrative" - přihlášení : název třídy (room) KOTVOVA.

Fyzika 7. ročník 11. - 15.5.

čtvrtek 10 - 11 hod on-line testy - "Socrative"

  • všechny testy zaměřené na opakování učiva v daném ročníku

Opakování - vlastnosti kapalin, povrchové napětí, závislost hustoty na teplotě

Po shlédnutí následujícího videa zodpověz otázky:

https://edu.ceskatelevize.cz/povrchove-napeti-5e4424114908cf0125157eed

1) Co se stane s kancelářskou sponkou a papírovým ubrouskem, když je položíme na hladinu vody?

a) sponka se potopí

b) ubrousek se potopí

c) sponka i ubrousek se potopí

https://edu.ceskatelevize.cz/povrchove-napeti-pokusy-5e4424214908cf0125157f7c

2) Co se stane, když do oka z provázku plujícího na vodě, kápneme mycí prostředek?

a) oko se napne

b) oko se stáhne doprostřed

c) provázek se potopí

Po zhlédnutí následujícího videa doplň slova do textu:

https://edu.ceskatelevize.cz/mleko-jako-barevny-obraz-5e4425482773dc4ee413a176

3) Plnotučné mléko: barviva jsou ----- než mléko, proto plavou na hladině. ----- rozpouští molekuly tuku na hladině a snižuje tak její povrchové ------.

Odtučněné mléko: kapky barviva se na hladině --------- snadněji a rychleji. Mýdlo má --------- a ------------ účinek.

Smetana ke šlehání: barvivo se nerozpíjí. Tuk -------- reakci s mýdlem.

Čím ----- je obsah tuku, tím ---- probíhá pohyb molekul.


3.5.2020

RV 7

Násilí ve skupině (šikana)

"V každém z nás je agrese. Do vínku nám ji dala matka příroda. Nechybí-li nám v této výbavě také soucit, schopnost vcítění se do druhého, máme šanci, že nad námi agrese nebude mít navrch. Že nám například nebude dělat radost ubližovat druhým. " (Michal Kolář)

1. Vlastní mi slovy vysvětli slovo šikana.

2. Napiš, komu se může stát, že bude šikanován.

3. Napiš, v jaké skupině lidí se může šikana objevit.

4. Jaký je rozdíl mezi zjevnou a skrytou šikanou?

5. Poraď ostatním, jak se bránit šikaně.

6. Koukni na video: https://www.youtube.com/watch?v=puJkuBQPQc4

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

OV 7

Masmédia

Bylo by super, kdyby MASmédia měla něco společného s masem, ale bohužel to tak není.

Masmédia jsou takzvané hromadné sdělovací prostředky, které se zaměřují na šíření kultury a informací mezi velké množství lidí (masu). Poskytují nám oddych, uvolnění a zábavu, trávíme na nich volný čas.

1. Zjisti, co je považováno za masmédia.

2. Patří mezi ně i mobilní telefon?

3. Zamysli se, co může být na masmédiích špatné.

4. Vymysli, co je to masová komunikace. (Že by krkovice s kotletou pomlouvaly kýtu? ;) )

5. Vymysli, k čemu jsou nám masmédia dobrá v krizových situacích (i té současné).

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TV

Věra Čáslavská (*3. 5. 1942)

Olympijské hry, ke sportu neodmyslitelně patří a proto jsou olympijské příběhy a jejich osobnosti tím nejzajímavějším, co můžeme v souvislosti s OH znát. Mezi doposud nejúspěšnější olympijské sportovce všech dob patří další československá rodačka, kterou si tento týden připomeneme - gymnastka Věra Čáslavská. Na paní Věru si zavzpomínáme během krátkého videa také proto, že 3. 5. by oslavila 78. narozeniny.

https://www.televizeseznam.cz/video/sportovni-okamziky/caslavska-hrdinkou-naroda-1968-185342

P.S.: Mrkněte na to, co všechno po vás ve škole v gymnastice nechceme ;)

ANGLIČTINA A DĚJEPIS

Informace k předmětům anglický jazyk a dějepis jsou dostupné na odkaze: https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

NĚMECKÝ JAZYK

Zdravím pilné sedmáky, tento týden vás čekají 2 úkoly:

1) Zopakujte si otázku a odpověď (věk):

https://youtu.be/JH_5JJKjC8Q

2) Doplňte text, čísla v závorce značí věk:

THOMAS (8): Wie alt bist du?- Ich bin.....................................

MANUELA (20): Manuela, bist du achtzehn Jahre alt?- Nein, ich.....................................................

ERIK (14): Wie..........................................?- .....................................................Jahre alt.

HERR SCHÖLLER (60): ................................ist Herr Schöller?- Herr Schöller ist........................................

CORINE (10): Wie alt..............................du?- Ich...................................................................

OSKAR (5): Ist Oskar.............................................?- Ja, Oskar ist...................................................

Vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz

Ať se daří!

ZEMĚPIS:

Prosím, aby se každý žák pokusil vypracovat následující cvičení. V odkazu zasílám mapu Jižní Ameriky, ve které jsou znázorněná hlavní města. Vaším úkolem je přiřadit k jednotlivým bodům konkrétní hlavní město, která vám vybere náhodný generátor. Je samozřejmé, že všechna hlavní měst nebudete vědět, proto při vypracování úkolu můžete tato hlavní města vyhledávat například na internetu. Na konci se objeví vaše skóre. Udělejte, prosím, screenshot nebo fotku obrazovky, na které je vaše skóre a zašlete mi ji na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .

-ODKAZ: https://online.seterra.com/cs/vgp/3017

Fyzika 7. ročník 4. - 7.5.

čtvrtek 10 - 11 hod on-line testy - "Socrative"

  • všechny testy zaměřené na opakování učiva v daném ročníku

Opakování - smykové a valivé tření, odpor prostředí

Po shlédnutí následujícího videa

https://edu.ceskatelevize.cz/smykove-treni-a-valivy-odpor-5e4418ff17fa7870610ed2b6

doplň slova do textu:

U tělesa s větší tíhou je ---- třecí síla. Třecí síla je ----- úměrná tíze smýkaného tělesa. Platí to pouze tehdy, smýkáme-li těleso po --------- rovině. Využívá se u lokomotiv - aby kola lokomotivy neprokluzovala, je nutné ------ tření. Tření závisí na --------- a ---------- styčných ploch. Některé sporty využívají toho, že led má velmi nízký součinitel smykového tření. Je to např. -----, -------, --------. Při tření vzniká -----.

Při valivém tření dochází k brzdným účinkům. Kolo bylo objeveno ---- let př. n. l. Valivý odpor je ----- než smykové tření.

4. 5. 2020 - Přírodopis

Do pracovního sešitu odpověz na otázky z učebnice ze strany 5

  • Strana 5 - otázky číslo 1, 2, 3
  • Vyzkoušej si test z kapraďorostů, po vyplnění klikni na vyhodnocení a pošli mi Printscreen (screenshot) obrazovky s výsledky testu. Pro spuštění testu klikni https://testi.cz/testy/biologie/kapradorosty-a-mechorosty/ 
  • Vše odpovědi na otázky i Printscreen (screenshot) obrazovky testu odešli na e.brzkova@seznam.cz

Český jazyk

1) Online cvičení:

https://cestina.diktaty.cz/cv.php?id=72&sel=1

Po ukončení cvičení - doplňování i/y - vyfoťte obrazovku (Printscreen) nebo zkopírujte do mailu a odešlete výsledek na mail: kotmarc@seznam.cz , do jména odesílatele napište své jméno.

2) Čtvrtek v 9 - 10 hodin testy "socrative" - přihlášení : název třídy (room) KOTVOVA.


27.4.2020

ZEMĚPIS: 

Prosím, aby si každý žák procvičil na přiloženém odkazu určování polohy států Jižní Ameriky. Prosím, aby mi každý žák poslal screenshot nebo fotku obrazovky při plnění úkolu a napsal mi skóre výsledku. Úkol si samozřejmě můžete vyplnit několikrát a poslat mi nejlepší skóre. Vypracované úkoly mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .

- odkaz: https://www.umimefakta.cz/slepe-mapy-jizni-amerika-1-uroven/4783

https://www.umimefakta.cz/slepe-mapy-jizni-amerika-2-uroven/4801

OV 7

Společenská a kulturní zařízení

Volný čas můžeme trávit různým způsobem. Například se můžeme vydat, jak se říká "za kulturou". S ní se setkáváme ve společenských a kulturních zařízeních, tak označujeme například divadlo, galerii, knihovnu, muzeum, koncertní sály, kina a tak dále.

1. Vzpomeň si, v jakých kulturních zařízeních už jsi byl/a.

2. Ke každému zařízení z odpovědi 1 připoj, jaký typ kultury jsi tam prožil/a, co jsi tam viděl/a.

3. Napiš mi název nějakého významného divadla.

4. Napiš mi název nějakého významného muzea.

5. Máš nějaký kulturní zájmový kroužek? Jaký?

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

RV 7

Nebezpečné situace

Lidský život není poskládán jen z příjemných a radostných zážitků. Občas se setkáváme s nepříjemnými nástrahami. Někdy se setkáme s lidmi a situacemi pro nás nebezpečnými. Někdy se jedná jen o ošklivé oslovení, pošťuchování nebo dokonce rvačky.

1. Vymysli dvě situace, ve kterých se objevuje nebezpečí ohrožující zdraví, či dokonce život.

2. Vysvětli slovo agrese.

3. Vlastními slovy vysvětli větu: "Kdo proti násilí nic nepodnikne, přispívá k jeho šíření.

4. Z knih, filmů, pohádek, seriálů či jiných příběhů vyber dvojici, která podle tebe znázorňuje pravé přátelství!

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TV

Po vzoru olympijských sportovců, si tento týden dáme olympijskou abecedu.

Napiš si na papír svoje jméno svisle (klidně i s příjmením) a pak ke každému písmenku přiřaď příslušné cviky s daným počtem opakování podle přiloženého rozpisu. Tím vznikne tvůj tréninkový plán na tento týden.

A teď hurá do toho ;)

Přírodopis 27.4.-30.4.

Opakovat zelené řasy, jejich hlavní znaky a rozmnožování

  • Připomenout si zástupce zelených řas
  • Zopakovat fotosyntézu
  • Nakreslit schéma fotosyntézy a poslat na email e.brzkova@seznam.cz

ANGLICKÝ JAZYK A DĚJEPIS:

Úkoly a informace k předmětům anglický jazyk a dějepis jsou dostupné na odkaze https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

NĚMECKÝ JAZYK

Chválím pilné sedmáky, tento týden namalujte obrázek, na kterém budou 3 lidé a popište je.

O každé postavě napište 3 věty (Vlevo je Jana. Janě je 7 let. Jana je malá.)

Český jazyk

1) Online cvičení:

https://cestina.diktaty.cz/cv.php?id=71&sel=1

Po ukončení cvičení - doplňování i/y - klikněte v pravém horním rohu u cvičení na symbol @ a odešlete výsledek na mail: kotmarc@seznam.cz , do jména odesílatele ať děti napíší své jméno. (nebo vyfotit obrazovku)

2) Čtvrtek v 9 - 10 hodin testy "socrative" - přihlášení : název třídy (room) KOTVOVA.

(25 vět na spojovací výraz "že")

Fyzika 7. ročník 27. - 30.4.

čtvrtek 10 - 11 hod on-line testy - "Socrative"

  • všechny testy zaměřené na opakování učiva v daném ročníku

Opakování - otáčivý a deformační účinek síly

prohlédni si následující videa:

https://edu.ceskatelevize.cz/mechanicky-tlak-5e4418d517fa7870610ed10d

https://edu.ceskatelevize.cz/tlak-a-tlakova-sila-5e441a3ff2ae77328d0a6a2e

Odpověď na otázky napiš do sešitu:

1) Na čem závisí velikost tlaku?

2) Jak bys vysvětlil velikost 1 Pascalu?

3) Proč nejde rozmáčknout vajíčko ve dlani?

Vážení rodiče, pokud máte zájem o zvýhodněnou sadu sešitů viz příloha, kontaktujte třídního učitele.

Přírodopis 

20. 4 2020

 Opakovat systém třídění rostlin

 Zakreslit schéma třídění rostlin

 pošli na email e.brzkova@seznam.cz

Učebnice strana 6

Český jazyk

1) online cvičení: zkusíme 2 - nemusí to děti dělat najednou

https://cestina.diktaty.cz/cv.php?id=62&sel=1

https://cestina.diktaty.cz/cv.php?id=73&sel=1

Po ukončení cvičení - doplňování i/y - klikněte v pravém horním rohu u cvičení na symbol @ a odešlete výsledek na mail: kotmarc@seznam.cz , do jména odesílatele ať děti napíší své jméno.

2) testy "socrative" - přihlášení je stejné jako při vyplňování fyziky nebo matiky, pouze název třídy (room) bude KOTVOVA. Snad to bude fungovat. Testy by měly být ve čtvrtek od 9 do 10 hodin.

3) v příloze posílám čtenářský list, který si děti vyplní podle přečtené knihy a vyfocený pošlou paní učitelce Kotvové. Prosím fotky nezmenšovat. (termín - neupřesněn)

4) do konce dubna pošlete mailem paní učitelce sloh - charakteristika literární postavy

- úvod - název knihy, autor, postavu, kterou jste si vybrali

- stať - jak vypadá, jedná postava (ukázat nejdůležitější charakterovou vlastnost na krátkém příběhu)

závěr - proč jste si jí vybrali a srovnání se sebou samým


OV 7

Kultura a umění

S kulturou se ve svém životě setkáváme na každém kroku. Za kulturu můžeme považovat vše co člověk vytvořil, ale také to jak se chová a co si předává přes generace.

1. Zjisti, co je to hmotná kultura.

2. Zjisti, co je to duchovní kultura.

3. Zamysli se, jestli je po celém světě stejná nebo se někde liší.

Umění je lidská činnosti, která má za cíl vytvořit umělecké dílo. Umělecké dílo má vyvolávat pocit krásy a budit různé dojmy. Má několik druhů: výtvarné, hudební, literární a tak dále.

4. Vyber na internetu nějaké umělecké dílo, které se ti líbí. Pošli mi jeho jméno a jméno autora.

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

RV 7

Drogy a zákon

Mnoho věcí souvisejících s drogami je trestným činem, odpověz proto na tyto otázky:

1. Napiš, od kolika let si můžeš koupit legální drogy v obchodě.

2. Porušuje zákon ten, který prodává legální drogy?

3. Porušuje zákon ten, který prodává legální drogy nezletilým?

4. Porušuje zákon ten, který prodává nelegální drogy?

5. Porušuje zákon ten, který prodává nelegální drogy nezletilým?

6. Porušuje zákon ten, který má u sebe legální drogy?

7. Porušuje zákon ten, který má u sebe nelegální drogy?

8. Co hrozí člověku, který porušuje zákon?

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz a pamatuj: KDYŽ ČLOVĚK BERE DROGY, NEJEN ŽE SI NIČÍ ZDRAVÍ, ALE DOSTÁVÁ SE I DO KONFLIKTU SE ZÁKONEM!

TV

Minulý týden (14. 4.) oslavil narozeniny úspěšný československý reprezentant v hodu diskem, stříbrný olympionik, mistr světa a mistr Evropy Imrich Bugár. Podívejte se na jeho životní příběh v tomto krátkém videu: https://www.youtube.com/watch?v=Iv2A5vcLrgg

Německý jazyk

Moc chválím pilné sedmákyJ. Tento týden vás čekají tři úkoly - 1) a 2) vyfoť a pošli na jitka.pichlikova@email.cz :

 1) Přelož následující slova, pokud podtrhneš písmenko podle čísla v závorce (pořadí), vznikne tajenka:

tvoje babička (7.) - deine Oma

můj bratr (9.)

tvůj pes (3.)

tvoje sousedka (6.)

tvoje sestra (10.)

můj kamarád (5.)

můj dědeček (7.)

maje matka (6.)

můj táta (3.)

můj strýc (9.)

tvoje kamarádka (12.)

tvoje teta (10.)

 2) Napiš odpověď na otázky?

Was magst du?

Was magst du nicht?

Was spielst du gern?

Was spielst du nicht gern?

 3) Zopakuj si abecedu:

https://youtu.be/pGga5_JpmSY

ZEMĚPIS:

Prosím, aby každý žák zakreslil a popsal do slepé mapy Jižní Ameriky, kudy prochází pohoří Andy. Následně prosím vypište, které státy patří mezi tzv. Andské státy. U těchto vybraných států prosím vypište hlavní města. Hotové práce mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .

anglický jazyk a dějepis jsou dostupné na odkaze

https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

Fyzika 7. ročník

čtvrtek 10 - 11 hod on-line testy - "Socrative"

  • všechny testy zaměřené na opakování učiva v daném ročníku

20.4. - 24.4.

Opakování - síla a změny pohybu, akce a reakce, otáčivý účinek síly

uč. str. 47 - 53

  • prohlédni si následující videa:

https://edu.ceskatelevize.cz/1-newtonuv-zakon-5e44194917fa7870610ed59b

https://edu.ceskatelevize.cz/2-newtonuv-zakon-5e44194917fa7870610ed59c

https://edu.ceskatelevize.cz/3-newtonuv-zakon-5e44194917fa7870610ed5a6

Kdo má chuť, může zkusit nějaký podobný pokus, vyfotit nebo nahrát video a poslat mi ho na adresu: oliveriusovak@seznam.cz

Procvičování od 6.4. - 17.4. 2020 přejeme příjemné prožití Velikonoc

Přírodopis

 Opakovat rostlinná pletiva

 Namalovat podélný řez kořenem mrkve - učebnice strana 5

 pošli na email e.brzkova@seznam.cz

OV7

Ahoj makáči, obě třídy moc chválím ;)

O lidských právech už víme dost, je čas se zamyslet nad tím, jak je to s jejich porušováním. Porušování lidských práv může být považováno za trestný čin, a ten musí být potrestán soudem.

1) Zjisti kdo je to ombudsman.

2) Jak se jmenuje současný ombudsman?

3) Zjisti od kolika let je člověk za svoje činy trestně odpovědný (tzn., že může jít do vězení)?

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

RV 7

Léčba závislosti je dlouhodobá záležitost, ale ČR má systém léčby velmi kvalitní. Lze ji rozdělit do dvou základních okruhů:

1) Ambulantní léčba

- Vysvětli, co to znamená

2) Ústavní léčba

- Vysvětli, co to znamená

3) Napiš název jedné instituce, zabývají se léčbou závislostí.

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TV

Na začátku nouzového stavu v ČR, přesněji 13. 3. 2020 zemřela jedna z legend československého sportu. Dana Zátopková, olympijská vítězka v hodu oštěpem stála celý život po boku jiné československé, snad i světové, sportovní legendě, Emilu Zátopkovi - čtyřnásobnému olympijskému vítězi.

S úctou k paní Zátopkové, připomeňte si životní dráhu obou těchto sportovních hvězd zhlédnutím těchto krátkých videí. :-)

EZ: https://www.televizeseznam.cz/video/sportovni-okamziky/emil-zatopek-sokuje-svet-1952-1850470

DZ: https://www.youtube.com/watch?v=logaIV5EzGk

Bonus: https://www.youtube.com/watch?v=7De-UU9qB9Q

NĚMECKÝ JAZYK

Sedmáci, děkuji za zaslané úkoly.

Tento týden:

1) Vyplňte kvíz https://drive.google.com/open?id=1WwqgpqtWt8aof0wAuLYI8x6Nz_Vfrxbz4dgAEjewLSw

2) Z následujících pojmů vyberte ty, které patří k Německu, vyfoťte a zašlete na jitka.pichlikova@email.cz:

-Deutschland - Bern- Spätzle- Eintopf- Berlin- Großglockner- Ostsee- Rhein- Rügen- Vaduz- Müritz- Villach- Graz- Käsefondue- Zugspitze

ZEMĚPIS:

Prosím, aby každý žák zakreslil a popsal do slepé mapy EVROPY následující pojmy: ostrovy - Irsko, Velká Británie, Island, Sardinie a Sicílie a nížiny: Francouzská nížina, Severoněmecká nížina, Baltská nížina a Pádská nížina.

A do slepé mapy ASIE následující pojmy: ostrovy: Cejlon, Sumatra, Jáva, Kalimantan (Borneo), Honšú, Hokkaidó a nížiny: Indoganžská nížina a Západosibiřská nížina. Hotové práce mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . 

AJ + D

Úkoly a informace k předmětům anglický jayk a dějepis jsou dostupné na odkaze https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

Fyzika 

  • čtvrtek 10 - 11 hod on-line testy - "Socrative"
  • www.socrative.cz (přihlášení stejné jako minulý týden)
  • Prosím o zapojení do on-line testu všechny žáky.

Opakování - síla, skládání sil, setrvačnost

  • deformace, skládání rovnoběžných sil, tíhová síla, těžiště, setrvačnost
  • uč. str. 34 - 47

Do sešitu:

  • Uveď dva příklady praktického využití skládání rovnoběžných sil opačného směru:
  • Uveď dva příklady praktického využití skládání rovnoběžných sil stejného směru:
  • Ondra s Petrem tlačí společně do kopce vozík s nákladem. Ondra silou 350 N a Petr silou 400N. Urči výslednou sílu.

Český jazyk

Test číslo 23

Dobrý den, milí studenti!

Protože máme docela volno, je třeba na sobě pracovat a jít dál. Vezměte si, prosím, taháka 

a podívejte se na poslední dvě věty Příslovečné. Zde rozhodují spojky, a proto je můžeme celkem snadno začít určovat. 

Vedlejší věta DOPLŇKOVÁ je také jednoduchá a my se pokusíme ji správně určit. Jak na to. Věta HLAVNÍ musí mít slovese smyslového vnímání = vidět (zrak), slyšet(sluch), pochutnat si / chuť), pohladit ( hmat), čich a předmět, jak (kterak)...........

SLOVESO PŘEDMĚT , jak nebo kterak

Viděl ( co? ) veverku, jak louská oříšky.

Slyšel (co? ) kroky, kterak se blíží.

Ochutnal jídlo, jak chutná.

Pohladil ho, jak uměl nejlépe.

Přivoněl ke květině, jak (kterak) voní. 

Jakmile uděláte (nebo už máte hotovo) cokoli z českého jazyka, udělejte si výlet k našemu domu a vhoďte mi to do schránky na dopisy. Opravím vám to a hned druhý den si to můžete vyzvednout. Stačí zazvonit nebo zaklepat. V počítači to nejde opravovat, a proto to považuji za zbytečné. 

Moc se na VAŠE VÝTVORY těším. Přeji vám všem hodně zdraví a užijte si volno k odpočinku i ke studiu. 

Vedlejší věty

i/y: Mohl- b-chom psát o h-řících barvách podz-mu, o teskl-v-ch mlhách, o úkazech na neb-, o posledních astrách a červené růžičce, která chce ještě v-kvést. O suchém l-stí a světélkách v soumraku. Ale rád b-ch v-dal svědectv- o řepě. Sváží se na hromady a l-dé s v-dlem- a lopatam- je vrší do geometr-cké p-ram-d- . Jiné plod- se v-prav- všem- cestičkam- pod l-dské střech-. Řepa se val- k nejbl-žšímu cukrovaru. Je to jako přehl-dka vojska. Jsou to br-gády, div-ze, armádní sbory. P-ram-da řep- je jako pomníček české země.

Vedlejší věty:

  • Vypustíme na zimu zahradní hadici, aby nezamrzla voda.....................................
  • Chlapec myslel na to, aby slíbenou odměnu dostal.............................................
  • Všichni si přáli, aby babička přijela.......................................................
  • Aby babička přijela, bylo mé vroucí přání................................................................
  • Já nejsem taková, abych ti to nepřála...................................................................
  • Studenti otevřeli okna dokořán, aby vyvětrali...................................................
  • Vtom začal zvonek hlásat, že je konec hodiny.......................................................
  • Diváci byli tak nadšeni, že potlesk nebral konce.............................................
  • Zdálo se, že nikdo nepřijde...................................................................................
  • Otci se mladík líbil, že byl tak pořádný..........................................................
  • Nádražní hala se hemžila lidmi přesto, že bylo časné ráno.................................
  • Noviny otiskly, že brambory budou opět zdražené.................................
  • Všichni se divili, jak se to změnilo..........................................................................
  • Vymysleli si, jak nejvíce překvapit...............................................................
  • Chlapec pozdravil, jak se sluší. ........................................................................
  • Nikdo neví, jak se plete ten svetr. .-................................................................
  • Jak si na postel lehl, v okamžiku usnul. ..........................................................
  • Hádej, co bude dnes k obědu. ......................................................................
  • Doktor běžel k pacientovi, co mohl nejvíce. ...................................................
  • Není dosud známo, co je příčinou nemoci. ....................................
  • Autobus staví tam, co je pošta. .....................................................................
  • A hádejte, co bylo napsáno v listě. ..................................................................
  • Co se vleče, neuteče. ........................................................................

Procvičování 31.3. - 6.4.2020

Přírodopis 

  • Opakovat výtrusné rostliny - kapraďorosty
  • Kapradiny
  • Vývojový cyklus kapraď samec - nakresli a pošli na email e.brzkova@seznam.cz

Učebnice strana 10

ZEMĚPIS:

Žáci do slepé mapy Evropy zakreslí a popíší následující pojmy: Atlantský oceán, Středozemní moře, Severní moře, Jaderské moře, Baltské moře a řeky: Dunaj, Dněpr, Labe, Rýn a Loira. 

Žáci do slepé mapy Asie zakreslí a popíší následující pojmy: Indický oceán, Tichý oceán, Severní ledový oceán, Arabské moře a Jihočínské moře a řeky: Ob, Lena, Indus a Ganga. (Slepé mapy si můžete předkreslit.) Hotové práce nebo fotografie prací mi žáci nebo rodiče mohou zasílat na email: karolinatlaskalova@seznam.cz . 

- 

  • Fyzika  30.3. - 3.4. - čtvrtek 10 - 11 hod on-line testy - "Socrative"

Opakování - pohyb tělesa 

  • klid, pohyb, trajektorie, posuvný x otáčivý, rovnoměrný x nerovnoměrný, přímočarý x křivočarý
  • uč. str. 8 - 32 - bez výpočtů, pouze teorie

Matematika 7. ročník 30.3. - 3.4.

  • středa 9 - 10 hod on-line testy - "Socrative"
  • pondělí, středa, pátek - nové testy na "Thatquiz"
  • připomínám splnění testů do 30.3.

NĚMECKÝ JAZYK- 7. ročník 

Sedmáci, vyplňte přiložený pracovní list/ napište odpovědi na papír, vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz

· Přiřaď české a německé pozdravy.

  • Hallo! a) Dobrý den!
  • Gute Nacht! b) Ahoj! (při setkání)
  • Guten Morgen! c) Dobrou noc!
  • Auf Wiedersehen! d) Ahoj! (při loučení)
  • Guten Tag! e) Na shledanou!
  • Tschüs! f) Dobré ráno!

· Odpovídej. 

  • Heute ist Mittwoch, was ist morgen? ....................................................................................
  • Heute ist Samstag, was war gestern?...................................................................................
  • Gestern war Montag, welcher Tag ist heute?.............................................................................

· Počítej (výsledek napiš slovy). 

  • elf + zwei = .............................
  • acht + drei = ...........................
  • neun - fünf = .........................
  • zwanzig - neunzehn =.....................
  • siebzig + dreißig =.............................

  • OV 
  • Na základě vzniku Všeobecné deklarace lidských práv byly v jednotlivých státech vytvořeny různé další dokumenty. V ČR byl přijat dokument nazývaný Listina základních práv a svobod. Vyhledej následující informace:
  • 1. 1. Vychází z ............................... ............................... v ČR.

    2. 2. Jsou v ní upraveny vztahy mezi ............................... a ...............................

    3. 3.Nárok na práva a svobody, které jsou v ní obsaženy má ...............................

    4. 4. Souvisí s ní předpis nazývaný ............................... ČR

    5. 5. Je rozdělena do ................ částí, které se označují jako hlavy.

    6. 6. Vypiš oblasti, kterých se hlavy týkají:

    Hlava 2: ...........................................................................................................

    Hlava 3: ...........................................................................................................

    Hlava 4: ...........................................................................................................

    Hlava 5: ...........................................................................................................

    Vyplň a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz


RV 7

Závislost na různých návykových látkách i činnostech nevzniká ze dne na den, je to dlouhodobý proces, za kterým stojí mnoho důvodů. Závislost vzniká v několika různě závažných fázích.

1. 1. Z nabízených možností vyber ty, o kterých se domníváš, že by mohly zapříčinit vznik závislosti: a) domácí násilí; b) fungující rodina; c) hodně volnočasových aktivit; d) lhostejnost rodičů; e) mnoho volného času; f) módní trendy; g) náboženství; h) nedostatečné sebevědomí; i) péče rodičů; j) přehnané sebevědomí; k) rodinná láska; l) rozpad vztahu; m) šikana; n) školní neúspěch; o) tlak skupiny; p) vedení party; q) závislí rodiče; r) zvědavost

2. 2. Zde jsou vypsané fáze závislosti (zpřeházeně), pokus se přiřadit ke každé fázi, jednu část příběhu.

FÁZE VÍKENDOVÉHO UŽÍVÁNÍ Část:

FÁZE EXPERIMENTÁLNÍ Část:

FÁZE ZÁVISLOSTI JAKO NORMÁLU Část:

FÁZE PRAVIDELNÉHO UŽÍVÁNÍ Část:

Albert žil spokojené dětství, měl kamarády, které chodil navštěvovat a v jejich rodinách i občas přespával. Dobře se učil, doma byl šťastný. Jednou zaznamenal, že maminka není úplně ve své kůži a táta není doma. Za pár dní mu rodiče oznámili, že se budou rozvádět. Albert to velice těžce nesl.A

A) Protože doma houstla atmosféra, snažil se chodit často za kamarády, ale když viděl jejich spokojené rodiče, jen mu to náladu zhoršovalo. Postupem času se s nimi proto vídal méně a méně. Poznal kluka, který měl stejné pocity jako on sám a s ním se naopak vídal čím dál častěji. Táta s mámou měli spoustu starostí s rozvodem, tak si nevšimli, že Albert vyměnil kamarády. Když se jednou Albert opět sešel s Frantou, tak se jeho nový kamarád jmenoval, řekl mu Franta: "Sebral jsem mámě z krabičky cigaretu, zkusíme to?" Albert ve vzteku na své rodiče souhlasil.

B. B) Jak šel čas, kluci si z toho udělali tradici, jednou za pár dní Franta přinesl cigaretu, Albert zapalovač nebo sirky a zakouřili si. Postupně Franta nosil cigaretu pro každého z nich. Někdy přišel Albert domů později, než měl, mámě se vymluvil nebo se s ní pohádal a ráno občas dokonce zaspal do školy. V těch chvílích se těšil znovu na to, až slastně bude vydechovat kouř. V tomhle duchu ukončil základní školu.

C. C) Na střední škole, se občas dostal k nějaké brigádě a tím i drobnějšímu obnosu peněz, proto byl schopen si cigarety koupit. Mezi novými spolužáky se rovnou zařadil mezi kuřáky. S novou partou měli zvyk zapálit si před vyučováním, o volných hodinách a samozřejmě i po škole. Jeho máma už delší dobu jeho zlozvyk tušila, ale pokaždé její rozmlouvání skončilo hádkou, po které si šel Albert znovu zapálit.

D. D) V dospělosti se kouření stalo Albertovou vizitkou, byl schopen kouřit jednu cigaretu za druhou. Později mu došlo, že původní potěšení z kouření jako uklidňující činnosti odeznělo. Že kouří jen ze zvyku a naopak je neklidný, když zrovna nekouří a myslí jen na možnost znovu si zapálit. Začal se také zamýšlet nad tím, kolik těžce vydělaných peněz utratí za cigarety. Albert se několikrát pokoušel s kouřením přestat, ale nikdy tomu pokušení neodolal. Podařilo se mu alespoň omezit počet cigaret za den, tak aby se mohl alespoň věnovat svým dětem...

3. 3. Pro krátké opakování drog zkoukni video: 

https://www.youtube.com/watch?v=6oPtejnDJyg

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TV

Po technických problémech v minulém týdnu, snad tento týden úspěšně dopadnou výzvy o pekáč buchet a kliky.

A nezapomeňte: "Sílu najdeš v sýru!" :D

Učivo od 23.3.2020

Přírodopis 

  • Opakovat výtrusné rostliny - kapraďorosty
  • Plavuně a přesličky
  • Vývojový cyklus přesličky rolní

Učebnice strana 9 + sešit přírodopisu

Občanská výchova

S námi probranými tématy vlastenectví a rasismu souvisí takzvaná Všeobecná deklarace lidských práv.

1. Zjisti co je to a které dokumenty se podle ní řídí.

2. Zjisti kdy vznikla a co za jejím vznikem mohlo být.

3. Co s ní měla společného Eleanor Rooseveltová?

Krátce sepiš a zašli na email vaclavahrubcova@seznam.cz . Pokud to je možné, přilož úkol z minulého týdne.

Rodinná výchova

Doplň následující věty podle svého mínění:

1. Myslím si, že drogy jsou ..............................................

2. Když slyším o mladých lidech, kteří berou drogy, tak ..............................................

3. Když vím o kamarádech, kteří berou drogy, tak ..............................................

4. Člověk (lidé) může být v pokušení brát drogy, když ..............................................

5. Bral/a bych drogy, kdybych ..............................................

6. Kdyby mi byla nabídnuta droga, tak ..............................................

7. Kdyby mému nejlepšímu kamarádovi byla nabídnuta droga, tak ..............................................

8. Učitelé, kteří vedou protidrogovou výchovu by měli ..............................................

9. Kdybych vedl protidrogovou výchovu, tak ..............................................

10. Rodiče dětí, které berou drogy by měli ..............................................

Doplnění vět zašli na email vaclavahrubcova@seznam.cz. Pokud to je možné, přilož úkol z minulého týdne.


Tělesná výchova

Pro zájemce vkládám odkaz na taneční online výuku tělocviku, kde je nutné se zaregistrovat.

https://ceskyinstituttance.cz/projekty/degezetko/


Fyzika 7.ročník 24.3. - 27.3.

Ve čtvrtek 26.3. od 10 do 11 hod budete mít možnost si ověřit vědomosti pomocí on-line testu. Budete mít možnost si vylepšit vaše známky.


Napiště adresu www.socrative.com , vpravo nahoře je "login" , otevřete "student login", do políčka "room login" napište "OLIVERIUSOVAFYZIKA", potvrďte, napište své jméno a měl by se test spustit. Test bude k dispozici pouze v uvedeném čase. Po skončení se odhlašte- vpravo nahoře "menu", "log out".


Lze řešit i na telefonu, tabletu.

Úkoly:

· V učebnici na str. 77 - 78 přečíst Pascalův zákon, do sešitu přepsat znění.

· Pokus s vejcem (dobrovolné): Do skleníce s vodou dát vejce, postupně přidávat sůl a míchat. Co se stane s vejcem? Proč?

Matematika 7.ročník 24.3. - 27.3.

Ve středu 25.3. od 9 do 10 hod budete mít možnost si ověřit vědomosti pomocí on-line testu. Budete mít možnost si vylepšit vaše známky.

Napiště adresu www.socrative.com , vpravo nahoře je "login" , otevřete "student login", do políčka "room login" napište "OLIVERIUSOVAMATEMATIKA", potvrďte, napište své jméno a měl by se test spustit. Test bude k dispozici pouze v uvedeném čase. Po skončení se odhlašte- vpravo nahoře "menu", "log out".

Lze řešit i na telefonu, tabletu.

Pro procvičení myšlení:

Tenner Grid ( Zehnergitter)


1. Čísla se mohou objevit pouze jednou v řadě
Ve výše uvedeném obrázku skládačky Tenner Grid je velikost mřížky 10 × 5, 5 řádků a 10 sloupců. V každém řádku musí být vyplněna čísla 0 a čísla se mohou objevit pouze jednou.
2. Čísla lze opakovat ve sloupcích
Stejnou číslici můžete použít ve sloupci. Pouze v řádcích nelze opakovat čísla.
3. Čísla ve sloupcích se musí sečíst k daným částkám
Číslo v každém sloupci se musí sečíst k cílovým částkám vytištěným na konci každého sloupce. Ve výše uvedeném příkladu vidíme čísla 4, 7 a 5 ve druhém sloupci. Při cílové sumě 23 jsou chybějící 4. čísla samozřejmě ............. 7.
4. Čísla ve spojovacích buňkách musí být různá
Sousední čísla nesmějí být stejná.

Procenta

Umíme určit 1% z celku tak, že celek vydělíme 100. Budeme tedy umět určit i
jiný počet % z celku.
Např. urči 15% ze 60 - nejdříve určíme 1% ...........60 : 100 = 0,6
- 15% je 15x více..............15 ∙ 0,6 = 9
- stejným způsobem určíme i např. 40% ze 60

40 ∙ 0,6 = 24

Lze použít i trojčlenku - % jsou vždy přímá úměrnost

100%...........60

40%..............x

Prosím procenta přepsat do školního sešitu.


Urči: 5% z 3500

20% z 218

25% z 45

78% ze 150

Na procvičení:


  • Dva dělníci by provedli montáž skleníku za 54 hodin. O kolik hodin se zkrátí čas, jestliže bude pracovat 9 dělníků?
  • Tři trička stojí 702 Kč. Petr si koupil 7 triček. Kolik korun mu pokladní vrátila, jestliže platil dvoutisícikorunovou bankovkou?
  • Třináct dělníc zhotoví za jeden den 703 výrobků. Kolik výrobků zhotoví 17 dělnioc za 5 dní.


Prosím řešte do školních sešitů.

Budu ráda, když mi své výpočty pošlete e-mailem ( oliveriusovak@seznam.cz ) a já vám alespoň budu schopná s něčím poradit a uvidím vaši snahu. Zatím mám k dispozici pouze testy na Thatquiz, ale těch moc není. Testy uveřejněné do 31.3.2020 by měly být hotové do 1.4.2020. Po tomto datu testy zmizí.


Anglický jazyk a dějepis

https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/


Český jazyk 

Slovní druhy:

Náš tatínek přinesl tři malé pejsky. Byli chundelatí, strakatí a velice hladoví. Vrčeli na nás a my se báli, že pokoušou malé děti i nás.

Každý den se chovali líp a líp.

Nestrkali se u misky, vysoké schody sjížděli po chundelatých zádech a tlapky jim nevadili.

Cizí pomoc odmítali.

Za dva týdny nás spojilo ryzí přátelství a láska mezi člověkem a zvířetem.

Vyhledej podstatná jména a urči u nich rod číslo pád vzor

Doplň i/y:

Mezi strom- létal- datl-. Jestřáb- napadal- orl- a pěnkav-. Jel z Bratislav- do Břeclav-. Pochází z Ostrav-. Motýl- jsou jako drahokam-. Čáp- se vracejí do vs-. Ps- panáčkují. Lv- se vrhají na pum-.Chytali jsme ryb- na červ-. Kos- hnízdí ve křov-. Na pol- u skál- byly opřeny větrolam-. Hráli jsme s Francouz-, Španěl-, Němc-, Rus- a fotbal-sty z Opav-.Holub- létal- před sokol- k l-dským ob-dl-m.

Vyber a urči přídavná jména

.......................................... .................................................. ....................................................


  • Ciz- člověk, ciz- lidé, drz- kluk, drz- chlapci, r-z- zlato, prav- včel- med, zdrav- r-b- tuk, pronikav- jestřáb- hlas, rozlehl- smrkov- les, třepotav- motýl- let, tatínkov- boty, nov- spolužáci, holub- vejce, otcov-m- kniham-, četl Štorchov- Lovce mamutů, Štochov- Lovc- mamutů l-čí život pravěkých l-dí.
  • Strýc v-sl-šel Karlov- prosb-. Bude řídit strýcov- koně. To budou sousedov- kluci koukat. Karel vzal ze strýcov- ruky otěže a mlaskl. Nic. Koně znali jen strýcov- povely. Strýc práskl b-čem a koně se rozletěl-. Milanov- slepice a Jardov- hus- zíral-.
  • Doplň zájmeno JÁ:


M- se to zdá, rozzlobil m-, seděl vedle m- , dával m- rady, aby m- koně neutekli, M- neposlouchali, m- ani nev-děli, dokonce m- ani nesl-šel-. M- je to jedno, m- se to netýká. Znáš m- a víš o m-, že se m- to bude líbit. Důvěřuj m-. Nenuť m-, abych to v-zradil. M- to nedělá vrásky. Tatínek o m- vypravuje vtip-.


  • Doplň i/y:

O m-ch pocitech, tv-m- v-sledky, m- bratři, k m-m učebnicím, se sv-m- n ázory.

i/í:

s vaš-m učitelem, pod vaš- střechou, na naš- zahrádce, s vaš-m- ps-, ve vaš- skříni, viděl naš- zahradu, šel s naš- učitelkou, o vaš- důvěře, o vaš-ch zásluhách.

Znám j- dobře, můžeš se na n- spolehnout. Dovolte m-, abych j- mohl vyprovodit. Podal m- ruku a pomohl m- vstát. Radost zářila z m-ch i tv-ch očí. Jednal jsem s tv-m- zástupc- a vyhověl- m-m podmínkám. Co pro n- máte? Vidíš j-? Půjdeme s n-.

Urči druhy číslovek:

Dvě...... ..........., mnohokrát........... ..............., třetí...... ..............., dvoje...... ...........

Číslovku 5 dej do všech druhů a urči:

....................................................................... ................................................................

...................................................................... ..................................................................

Dej do správného tvaru:

Házel (oba)................ rukama, jel se (tři)..................kamarády, majetek byl (oba) ......................bratrů, stůl se ( čtyři)..........................nohami, bez (oba)...................... sester, se (dva)....................bratry, bez (dva až tři)..................................................jídel,


mluví ply---ě německy, choval se pohosti---ě, účastnil se povi---ě, přicházel de---ě, všestra---ě vzdělaný, čas---ě ráno, svítilo krás---ě sluníčko, souhr---ě řekni výsledky,

Ochra---ě zbarvený kožich, úči---ě zapůsobila, jednat humá---ě, spočítej souhr---ě.

Rozhodni, zda se píše slovo dohromady nebo zvlášť ( pojmenuj jev, kdy se slov o píše dohromady.....................................................................................):


Chlapec jel na kole a (v tom-vtom) ........................... mu tam vjelo auto. Já ( v tom-vtom)....................... nevidím nic divného. Vylezl na (horu-nahoru) Říp. Vrátil se ( na čisto-načisto) změněný. Buďte (z ticha-zticha). (na horu-nahoru) do 7.patra se šlo špatně. ( Z ticha-zticha) lesa se ozvalo zachrochtání prasete.

Vystupňuj:

Jemně ..................................................... ....................................................

Lépe ...................................................... ........................................................

Vysoko .................................................. ......................................................

Soukromě ............................................. .......................................................

Dobře ...................................................... ..................................................

Špatně ...................................................... .................................................

Urči druh vedlejší věty:

  • Zastavili jsme před domem, abychom si ho prohlédli. ...........................................
  • Poradíme se, jak umýt okna. ....................................................................................
  • Lekla se, až málem omdlela. ......................................................................................
  • Kam půjdu, to nevím. .......................................................................................
  • Šel tam, kde se svítilo. ........................................................................................
  • Kdy se vrátí, to nám neřekl. ...........................................................................
  • Kdo nám měl říci, kdy se vrátí? ........................................................................
  • Kdo dřív přijde, ten dřív mele. .........................................................................
  • Není takový, že by vás udal. ............................................................................
  • Odešla, protože se nechtěla s vámi bavit. .......................................................
  • Vařila borůvkové knedlíky, aby jim udělala radost. .........................................
  • Napiš to tak, aby nebylo vidět co. ......................................................................
  • Hráč se domluví, co budou tolerovat. ................................................................
  • Otáčí karty tak dlouho, až najdou shodu. .......................................................
  • Určitě vám poradí, jak dál. .........................................................................
  • Loupežníci vyběhli z houští, aby ho okradl. .................................................
  • Loupežníci řvali tak hlasitě, že se jich začali lidé bát. .....................................
  • Kdo neuskočil, bal dopaden. ........................................................................
  • Když se nasvačil, pokračoval v cestě. ............................................................
  • Mlčela, protože neznala podrobnosti. ................................................
  • Odpověděli hned, co dostali mou zprávu. ......................................................
  • Jakmile dorazili, hlásili se u vrátného. ..............................................................
  • Když dopsala úkol, měla dobrý pocit. ...............................................................
  • Je nutné říct, že jí nešlo rozebrat souvětí. .....................................................
  • Sotva se zešeřilo, vyšel z domu. ......................................................................
  • Není mi známo, kdy se omluvil. ......................................................................
  • Karolínka říkala, že ho nezná. ..............................................................................
  • Děti nedávaly pozor, protože si chtěly hrát. ....................................................
  • Zdálo se , že nedávají pozor. .............................................................................
  • Tatínek je, jako by ho vyměnil. .........................................................................

Zeměpis

Každý si do slepé mapy Evropy zakreslí hnědou barvou následující pohoří: Alpy, Karpaty, Pyreneje, Skandinávské pohoří, Apeniny, Pindos, Dinárské pohoří, Ural plus vyhledat nejvyšší bod Evropy.Do slepé mapy Asie zakreslí hnědou barvou následující pohoří: Himálaj, Kavkaz, Íránská vysočina, Pamír, Altaj, Tibetská náhorní plošina, Středosibiřská vysočina plus vyhledat nejvyšší bod Asie.

Německý jazyk

V týdnu od 23.3.- 27.3. si nadále opakujte slovní zásobu, vypracujte přiložený pracovní list (přímo do vytištěného/na papír) a vyfotografovaný zašlete na jitka.pichlikova@email.cz.


7. A

Učivo k opakování: do 20.3.

NĚMECKÝ JAZYK - PŘIDÁN 16.3.

- opakujte slovní zásobu a gramatiku na www.umimenemecky.cz (barvy, čísla, přít. čas sein/ haben)- projekt Mein Freund/ Meine Freundin (nejméně 8 vět- jmenuje se, bydlí, pochází, oblíbená barva, věk, má rád, dělá nejraději, jeho pes se jmenuje...) vyfotografujte a pošlete (pokud máte možnost) na jitka.pichlikova@email.cz

Český jazyk: viz přílohy

Anglický jazyk + dějepis:

https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

Zeměpis:

opakovat hranici mezi Evropou a Asií

- procvičovat přírodní poměry Evropy a Asie ; odkaz: https://www.umimefakta.cz/slepe-mapy

Evropa (řeky, moře, hory) a Asie ( hory, řeky) 

V případě potřeby mě kontaktujte na mail: karolinatlaskalova@seznam.cz

Přírodopis:

  • Opakovat výtrusné rostliny - mechorosty
  • Zopakovat životní cyklus mechorostů
  • Zopakovat zástupce mechů

Učebnice strana 8

Fyzika:

opakování mechanických vlastností kapalin - práce s učebnicí

Matematika:

trojčlenka, přímá a nepřímá úměrnost

https://www.thatquiz.org/tq/classpage?01a15678cde71b4 nebo

https://tinyurl.com/zbiroh7-a

Občanská výchova

Zjisti, kdo rozhodl o uzavření škol, kvůli korona viru (klidně konkrétní jména) a

kým je tvořena Bezpečnostní rada státu.

Od pondělí zaznamenávej každodenní počet nakažených koronavirem v ČR.

Zpracuj do tabulky na papír připravený k odevzdání.

Rodinná výchova

Najdi na internetu nebo v tisku 1 případ/příběh o zneužívání návykových látek.

Nejzajímavější informace z článku zpracuj jako referát. Nezapomeň uvést zdroj.

Tělesná výchova

Na odkazu: https://volejbalprzno.estranky.cz/clanky/o-

volejbalu/pravidla.html prostuduj stručná pravidla volejbalu.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky