7. B

Vyrovnání platby za zájmové kroužky - 2. pololetí, školní rok 2019/2020

V důsledku opatření MZ ČR (uzavření škol) nebylo možno zrealizovat průběh zájmových kroužků v plném rozsahu (únor - červen 2020). Žáci absolvovali do 10. 3. 2020 1/3 docházky do zájmových kroužků. Částka za neuskutečněné schůzky činí 130 Kč.

Varianty pro využití částky 130 Kč:

1. Pokud žák bude navštěvovat kroužek od 1. 9. 2020, doplatí pouze 70 Kč.

2. Pokud žák nebude navštěvovat kroužek od 1. 9. 2020, bude částka 130 Kč vrácena v průběhu září 2020 vedoucím kroužku.

3. Pokud žák ukončí školní docházku na naší škole, bude mu částka 130 Kč vyplacena při předání vysvědčení.

ANGLIČTINA A DĚJEPIS

Informace na odkaze https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

ČESKÝ JAZYK

Milí sedmáci, tento týden Vás čeká poslední várka úkolů :-). Děkuji všem, kteří byli pilní, svědomitě a pravidelně úkoly plnili i odesílali. Máte obrovskou pochvalu! Přeji Vám všem krásné a pohodové prázdniny, PR.

Literatura a sloh: 15. 6. - 21. 6. Čítanka strana 176 - 180. Přečti si text E. T. Mimozemšťan a zjistěte, jaký je konec příběhu. Můžete zhlédnout i film https://www.youtube.com/results?search_query=e.t.+mimozemstan+cel%C3%BD+film

Jazyk: Opakování VV a pravopisu

Učebnice strana 107 - 108 / cvičení 1 a 2 písemně do sešitu

Učebnice strana 54 / 2 a) písemně do sešitu

Pro zájemce zasílám přílohu se speciálními úkoly ;-).

MATEMATIKA A FYZIKA

V příloze

NĚMECKÝ JAZYK

Milí sedmáci, zadání posledního úkolu už znáte z minulého týdne: Na papír/čtvrtku A4 vytvořte stránku z obrázkového slovníku na téma školní pomůcky.
Jednotlivé pomůcky můžete kreslit, fotit... Stránku doplňte o 5 vět, kterými popíšete vaše
školní pomůcky- např.: Die Tasche ist rot. Mein Radiergummi ist klein.
Úkol vyfoťte a pošlete (do 19.6.) na jitka.pichlikova@email.cz.Děkuji všem, kteří se v této složité době zapojovali a snažili se úkoly posílat- jste šikovní!!!Přeji krásné prázdniny. J.P.

ZEMĚPIS

Zdravím všechny šikovné sedmáky. Tento týden se budeme naposledy v rámci opakování věnovat Severní Americe. Úkolem pro tento týden bude, abyste si vybrali jakoukoliv přírodní zajímavost, která se nachází v Severní Americe a zpracovali o ní krátký referát. Tou přírodní zajímavostí myslím například: národní park, jezero, řeku, pohoří, ostrov ... . Referát bude tentokrát v písemné podobě, to znamená, že by nejlépe měl být vypracovaný na papíře formátu A4. Referát bude obsahovat název dané přírodní zajímavosti, její popis, může zakreslit nebo si vytisknout mapku, na které bude znázorněno, kde se daná zajímavost nachází a také nějaký obrázek. Vypracované referáty mi, prosím, zasílejte na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované referáty! :)

PŘÍRODOPIS

Zdravím všechny šikovné sedmáky. Vím, že už je to hodně dávno, ale na začátku školního roku jsme společně probírali strunatce. Vaším úkolem pro tento týden bude, abyste nakreslili a popsali stavbu těla kopinatce. Nemusí to být žádný podrobný obrázek, ale je důležité, abyste zakreslili ty nejdůležitější znaky. Dále, prosím, vypište, jaké jsou tři podkmeny strunatců a vypište, prosím, sedm tříd obratlovců. Vypracovaný domácí úkol mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované domácí úkoly! :)

OV, RV a TV 7

Velmi šikovní sedmáci, všechny vás obdivuji za vaši práci! Došli jsme na konec téhle divné doby učení na dálku a já vám prozradím, že obě třídy splnily z mých úkolů největší počet, můžete na sebe být pyšní ;) Děkuji vám, že jste i těmto dvou předmětům věnovali tolik času a úsilí, moc si toho vážím.

Než se definitivně rozloučíme, přeji vám, aby letošní prázdniny byly poklidné, co se týká zdraví a zranění, ale řádně divoké, co se týká zážitků, které během nich zažijete. Opatrujte se, užívejte si a do dalšího ročníku nečerpejte energii, budete ji potřebovat víc, než kdy dřív ;)

Pro tento týden jsem pro vás z obou předmětů i z TV připravila online testíky, které můžete dělat na mobilu, tabletu nebo počítači, nezapomeňte na konci stisknout na "odeslat", ať vaše odpovědi mám ;)

VB

Testy najdete na následujících odkazech:

OV: https://forms.gle/BG6penuMZPSqqvxq9

RV: https://forms.gle/z3VxnVnrYnd1255f6

TV: https://forms.gle/rRjGMGt5Do2SQ8Hw5

zadání od 8.6.

ANGLICKÝ JAZYK A DĚJEPIS

Informace na odkaze: https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

ČESKÝ JAZYK

Literatura a sloh: 8. 6. - 14. 6. Zhlédněte video na https://edu.ceskatelevize.cz/predmet/cj-a-literatura?stupen=2-stupen-zs&tema=ceska-literatura&stranka=2 Praotec Čech a příchod Slovanů, zapište do sešitu zajímavosti ze života Slovanů, zjistěte informace o jejich obřadech.

Jazyk: Opakování vedlejších vět podmětných a předmětných

Učebnice strana 102 / cvičení 4 b písemně do sešitu, podtrhni PT a urči, v jakém jsou pádě

Učebnice strana 103 / cvičení 2 písemně do sešitu

MATEMATIKA A FYZIKA

V příloze

ZEMĚPIS

Zdravím všechny šikovné sedmáky :). I tento týden budeme pokračovat v tématu, které se týká opakování Severní Ameriky. Pomocí slepé mapy si procvičíte polohu jednotlivých států Severní Ameriky + se v procvičování objeví i státy Střední Ameriky. S podobným typem úkolu jste se již setkali :). Na konci procvičování se objeví, že jste dosáhli určitého štítu. Udělejte, prosím, screenshot nebo fotku obrazovky a zašlete mi to, prosím, na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované domácí úkoly! :) ODKAZ: https://www.umimefakta.cz/slepe-mapy-severni-amerika-staty-2-uroven/8587

PŘÍRODOPIS

Zdravím všechny šikovné sedmáky :) Tento týden si zopakujeme ryby obecně. K opakování jsem zvolila krátký testík o rybách, ve které si ověříte vaše znalosti o nich. Na konci testíku se objeví váš výsledek - udělejte, prosím, screenshot nebo fotku obrazovky. Snímek mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované domácí úkoly! :) ODKAZ: https://www.skolasnadhledem.cz/game/2097

NĚMECKÝ JAZYK

Milí sedmáci, tyto úkoly můžete splnit do 19.6.: 

1) Zopakujte si názvy školních pomůcek:  

https://youtu.be/UL50k1tSIgQ 

2) Na papír/čtvrtku A4 vytvořte stránku z obrázkového slovníku na téma školní pomůcky. Jednotlivé pomůcky můžete kreslit, fotit...:-) Stránku doplňte o 5 vět, kterými popíšete vaše školní pomůcky- např.: Die Tasche ist rot. Mein Radiergummi ist klein. Úkol vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz.

OV 7

Peníze

Říká se, že peníze hýbou světem. Vy víte, že Země se otáčí i bez nich, tak jak je tenhle výrok myšlený? Zjistíte to v tomto týdnu ;)

1. V dávných dobách peníze neexistovali a dneska už ve formě hmatatelné ustupují. Na jejich vývoj se podívejte v následujícím videu: https://www.youtube.com/watch?v=o_fLzJv6Q9g. Video vám pomůže odpovědět na nějaké následující otázky.

2. S jakou podobou peněz se dnes můžeme setkat?

3. Jakými způsoby můžeme něco zaplatit? A jaký je mezi nimi rozdíl?

4. Jakou funkci mají v dnešní době peníze?

"Kdo se honí za penězi, ten je nikdy nedohoní. Hleďte si práce, dělejte ji lépe než soused. Peníze za vámi přiběhnou samy." - Tomáš Baťa český podnikatel 1876 - 1932

Úkoly zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz.

RV 7

Pohlaví a rozmnožování

V minulém týdnu, jste se podívali na to, jak se liší tělo muže a ženy z vnějšku, tento týden se zaměříme na to, jak se jednotlivá pohlaví liší uvnitř a proč ;)

1. Pusť si video o tom, jak vypadá pohlavní ústrojí ženy: https://www.youtube.com/watch?v=HPQPYj-vmxs

2. Pusť si video o tom, jak vypadá pohlavní ústrojí muže: https://www.youtube.com/watch?v=shSJWZzoL90&t=22s

3. Napiš co se děje ve vaječnících a varlatech.

Menstruace a poluce jsou projevem tělesné zralosti a produkování pohlavních buněk.

Rozmnožování slouží všem organismům k vyváření nových jedinců. Pokud při pohlavním aktu dojde k ejakulaci v pochvě ženy, spermie hledají cestu k vajíčku a poté se většinou jedna z nich s vajíčkem spojí.

4. Co vznikne ze spojení vajíčka a spermie?

5. Zjisti, kolik DNÍ trvá těhotenství ženy.

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TV

Tabata

Vážení, jako jednu z posledních inspirací na pohyb pro vás mám jedno krásné krátké video. Nejde v něm o žádné krkolomnosti, ale jsou v něm jen základní jednoduché cviky nebo cvičební polohy, ovšem ve vysoké intenzitě! Doporučuji napřed shlédnout, pak se psychicky připravit a pak teprve se do toho pustit. ;)

Mimochodem ta frajerka, co to cvičí je neskutečná! Pro ty, kteří vůbec neuvažují o tom, že by cvičili, doporučuji se na to alespoň podívat, TA ŽENSKÁ JE ROBOT :D (o místě, kde cvičí radši ani nemluvím :-/)

Video zde: https://www.youtube.com/watch?v=iGZUw_fn0X0

zadání od 1.6.

ANGLICKÝ JAZYK A DĚJEPIS

Informace naleznete na odkazu: https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

ČESKÝ JAZYK

Literatura a sloh: 1. 6. - 7. 6. Čítanka strana 164 - 171. Přečti si aspoň jednu povídku Oty Pavla, napiš do sešitu její stručný obsah a zkus odhadnout, ve které době se příběh odehrává a napiš, co o tomto období víš.

Jazyk: Opakování vět dvojčlenných, jednočlenných a větných ekvivalentů, shoda přísudku s podmětem

Vymysli a napiš pět vět jednočlenných, pět vět dvojčlenných a pět větných ekvivalentů (pomůže ti učebnice strana 85 - 87).

Učebnice strana 99 / cvičení 2 písemně do sešitu.

MATEMATIKA A FYZIKA

V příloze

NĚMECKÝ JAZYK

Milí sedmáci, tento týden vás čekají 2 úkoly:

1) Přečtěte text v učebnici 39/12a) a napište odpověď na 6 otázek (první sloupeček) ze cvičení 12b)

2) Přeložte: její bratr, její sestra, jeho strýc, jeho teta

Úkoly vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz.KRÁSNÝ DEN DĚTÍ:-)

PŘÍRODOPIS

Zdravím všechny šikovné sedmáky. Tento týden si zopakujete vnější stavbu ryby. Prosím, aby každý z vás nakreslil a popsal vnější stavbu ryby. Hotové obrázky i s popisem mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše vypracované domácí úkoly :).

ZEMĚPIS

Zdravím všechny šikovné sedmáky :). Tento týden si zopakujete vaše znalosti o Severní Americe. V přiloženém odkazu najdete testík, který se týká Severní Ameriky. Po jeho dokončení se objeví váš výsledek. Pošlete mi, prosím, screenshot nebo fotku obrazovky, na které bude vidět váš dosažený výsledek. Těším se na vaše vypracované domácí úkoly :).ODKAZ: https://testi.cz/testy/amerika/severni-amerika/

RV 7

Dospívání

Dospíváme od chvíle, kdy jsme se narodili, ale nejvýznamnějším obdobím je puberta. Tehdy se z dětí stávají dospělí.

1. Vzpomeň si na to, jak jsme se o pubertě bavili v OV a napiš přibližně, v jakém věku nastupuje.

2. Přiřaď k sobě následující pojmy:

a) menstruace

b) poluce

c) erekce

d) vagína

e) penis

f) masturbace

g) onanie

h) sexualita

1) pochva, pohlavní orgán ženy

2) pyj, pohlavní orgán muže

3) soubor vlastností a jevů vyplívající z odlišnosti pohlaví

4) sebeukájení

5) pravidelné měsíční krvácení pohlavně zralé ženy

6) ztopoření, zvětšení, napřímení

7) noční samovolný výron semene

8) sebeukájení

3. Nakresli dvě postavy podle svého pohlaví, tak aby na nich byly zjevné tělesné změny po dospívání. To znamená, že jedna bude před a druhá po dospívání.

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

OV 7

Vlastnictví a majetek

Každý má právo vlastnit majetek. Ale vlastnictví nás zavazuje k tomu, že majetek nebudeme zneužívat na újmu práv druhých anebo v rozporu se zákonem. Nesmíme jím poškozovat lidské zdraví, přírodu ani životní prostředí.

1. Slovo "potřebuji" používáme často. Vytvoř dva sloupce a do jednoho napiš nebo nakresli, co opravdu potřebuješ a do druhého to, po čem jen toužíš. Můžou to být hmotné i nehmotné věci.

2. Ty potřeby, které jsou nezbytné pro zajištění života, nazýváme jako základní potřeby. Napiš, co všechno podle tebe k nim patří.

3. Vlastnit znamená mít něco jen pro sebe. Do vlastnictví zahrnujeme majetek a peníze. Zamysli se nad tím, jak můžeme různý majetek získat, a myšlenky sepiš.

4. Jaký je rozdíl mezi soukromým a veřejným majetkem?

5. Pokus se určit, co se uvádí jako nejcennější bohatství člověka.

Úkoly zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz.

TV

Dřep

Zamysli se nad tím, kolik dřepů v životě už jsi udělal/a? A umíš dělat dřepy? Neničíš si jejich cvičením nějak klouby? Posiluješ při jejich cvičení správné svaly? U každého cvičení je důležité znát správnou techniku. A dřep je král všech základních cvičení. Proto tento týden bude vaším úkolem nastudovat správnou techniku dřepu. A každý den odcvičit alespoň 15 kráááásných dřepů. V následujícím videu vám jeden týpek, který přesně ví o čem je řeč, krásně vysvětlí jak na to. Pro naši potřebu stačí dokoukat do času 5:15, ale samozřejmě klidně dokoukejte až do konce. https://www.youtube.com/watch?v=EXP6ciGhLoA&t=177s


zadání od 25.5.

ANGLICKÝ JAZYK A DĚJEPIS

Na odkaze https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

MATEMATIKA A FYZIKA

V příloze

ZEMĚPIS: 

Zdravím všechny šikovné sedmáky. Tento týden se v rámci opakování budeme věnovat Severní Americe. Proto prosím, aby každý z vás nakreslil a popsal 15 věcí, které se vám vybaví, když se řekne Severní Amerika - konkrétně Kanada a Spojené státy americké. Hotové úkoly mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše hotové úkoly:)

PŘÍRODOPIS: Zdravím všechny šikovné sedmáky. Tento týden se v rámci opakování budeme věnovat mořským rybám. Proto prosím, aby každý z vás vypsal co nejvíce druhů mořských ryb, které znáte. Následně napište, proč bychom měli do našeho jídelníčku zařazovat i mořské ryby. Hotové úkoly mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@senam.cz . Těším se na vaše úkoly :)

NĚMECKÝ JAZYK

Milí sedmáci, tento týden vás čekají 3 úkoly:

1) Ve videu si připomeňte použití slůvka GERN:https://youtu.be/V9F5xwlFopg

2) Přečtěte si rozhovor v učebnici -36/5 a poté napište pravdivé tvrzení ze cvičení b).

3) Přeložte: Já rád hraji fotbal, ale tenis hraji nejraději.Max rád hraje na klavír, ale na flétnu hraje nejraději.Barbara dělá ráda úkoly, ale sport dělá nejraději.

Vypracované cvičení 2) a 3) vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz. Děkuji. Mějte se hezky:-)

OV 7

Globální problémy planety

Jak již víte t minulého týdne, velmi vážné problémy planety Země nazýváme GLOBÁLNÍ PROBLÉMY. A můžeme je rozdělit na dvě skupiny:

a) Ekologické problémy - na ty jsme se koukli minulý týden a

b) Společenské problémy (životní úroveň, války, terorismus, civilizační choroby) - na ty se podíváme teď.

Počet obyvatel na planetě neustále roste, stejně tak se prohlubují rozdíly mezi tím, jak lidí žijí. Tomu se říká životní úroveň. Ve vyspělých zemích se žije v přepychu a často se plýtvá, zatímco v rozvojových (chudých) zemích lidé umírají v bídě hladem a na různé nemoci.

1. Zjisti, jaká organizace pomáhá lidem v rozvojových zemích k lepšímu životu.

2. Zjisti, jak konkrétně organizace pomáhá.

Stejně tak na světě neustále probíhají války a různé ozbrojené konflikty, případně teroristické útoky, při kterých umírají lidé.

3. Pokus se najít místo na zemi, kde probíhá nějaký válečný konflikt.

4. Vyhledej informace o nějakém teroristickém útoku. Napiš kdy, kde a jak se stal.

5. Co jsou to civilizační choroby?

Úkoly zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz.

RV 7

První pomoc

Lékárničku máme zkontrolovanou, doplněnou, tak teď se můžeme vrhnout na záchranu. Drobná poranění, se kterými se můžete setkat v době školního vyučování, výletů, exkurzí a i o prázdninách, byste měli umět ošetřit, případně vědět, kdy je třeba zavolat dospělého nebo rovnou lékaře.

Na webových stránkách Mladý zdravotník (https://mladyzdravotnik.cz/) vyhledej informace:

1. Jak ošetřit krvácení z nosu?

2. Jak ošetřit cizí těleso například střep v ráně?

3. Jak ošetřit popáleninu?

4. Jak ošetřit celkové přehřátí?

5. Vzpomeň na loňský Den zdraví a ošetřování krvácení, popálenin a zlomeniny na hřišti. Škoda, že nejsme ve škole a nemůžeme se znovu namaskovat, moc jsem se na to těšila L

TV

Martina Sáblíková (* 27. 5. 1987)

Ve středu oslaví 33. narozeniny další sportovní hvězda naší země. Žena, která kraluje ve sportu, který do jejího nástupu "na trůn" v České republice neměl téměř žádnou minulost, vhodné podmínky ani členskou základnu. Řeč je o rychlobruslařce Martině Sáblíkové, několikanásobné mistryni světa a Evropy, několikanásobné olympijské vítězce a medailistce, a držitelce několika světových rekordů. Kolik čeho vyhrála, neprozradím, to zjistíte sami.

"Popřejme jí" virtuálně k narozeninám, zhlédnutím videa: https://www.youtube.com/watch?v=cmhIjddsQ4s

ČESKÝ JAZYK

Literatura a sloh: 25. 5. - 31.5. Čítanka strana 152 - 157. Přečti text Škola Malého stromu, zapiš do sešitu stručný obsah a charakterizuj chlapcova dědečka.

Jazyk: Slova jednoznačná a mnohoznačná

Uveď synonyma ke slovům: hluk, bílý, vítr, slabý, běžet, pršet, chlapec, statečný, zlý, drahý

Uveď antonyma ke slovům: den, světlo, chytrost, rozsvítit, jasno, bohatství, nahoře, kupovat, velký, mládí

Tvořte věty s následujícími homonymy: býlí - bílí, nemýt - nemít, mýval - míval, výří - víří, pyl - pil

Urči druhy příslovečných VV:

1

1) Kde roste kapradí, bývá vlhko.

2) Když šel do školy, potkal Mirka.

3)Jak si usteleš, tak si lehneš.

4)Kudy neprojede auto, projede kolo.

5) Sotva zavřu oči, prožívám to znovu.

2

1) Mohli odejít, kdy se jim zachtělo.

2) Vypadal jinak, než se ho představovala.

3)Chodí si, kudy chce.

4) Co se ti dva hádali, třetí odešel.

5) Koupali jsme se, kde byla teplá voda.

3

1) Návštěva přijde, kdy ji neočekáváte.

2)Četl jsem, dokud jsem neusnul.

3) Půjdu tam, kde je hodně jahod.

4) Utíkal, až se mu hlava třásla.

5) Kam jsi to položil, tam to hledej.

4

1) Jen otevřel dveře, přiběhl k němu pes.

2) Odkud přicházely vlny, postavili hráz.

3)Než se uzdravíš, na všechno zapomeneš.

4)Jiřík šel, kam ho nohy nesly.

5)Cítil se, jako by ho vodou polil.

5

1)Kdykoli se vraceli z hub, vesele si povídali.

2) Zamířil tam, kde rostlo kapradí.

3) Dělal svou práci, jak nejlépe dovedl.

4) Kam nechodí slunce, tam chodí lékař.

5)Práce ustala, jakmile zazněla siréna.



zadání od 18.5.

ANGLIČTINA A DĚJEPIS

Veškeré informace naleznete na blogu: https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

ČESKÝ JAZYK

Zdravím pracovité sedmáky :-). Děkuji za Vaše práce a posílám Vám úkoly na nový týden. Ty mi prosím zasílejte na e-mail: petra.rosic@seznam.cz. Přeji všem příjemný týden.


Literatura a sloh: 18. 5. - 24.5. Zhlédněte následující video https://edu.ceskatelevize.cz/predmet/cj-a-literatura?stupen=2-stupen-zs&tema=ceska-literatura_svetova-literatura&stranka=2 Karel Jaromír Erben: Jeho život a doba a zapište do sešitu všechny zajímavosti z Erbenova života a jeho dílo.

Jazyk: Souhrnné opakování pravopisu

Učebnice strana 55 - 56 / cvičení 5 - písemně do sešitu + úkoly pod textem b), c), d)

Urči druhy vedlejších vět (vedlejší věty podmětné a předmětné):

Říkali o něm, že je tajnůstkář.

Kdo ti řekl, že jsem zde.

Zdálo se, že to děti přestalo bavit.

Hajný řekl, abychom na něho počkali.

Bude se vám zdát, že je to úkol příliš těžký.

Říká se, že tu straší.

Lidé říkají, že tu straší.

Je směšné, že spolu nemluvíte.

Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.

Mamince není lhostejné, jak se chováš.

Vypravuje se, že se tam o půlnoci zjevuje strašidlo.

Jsem si jistý, že mi to poví.

Bylo zřejmé, že to Přemek vyhrál.

Není pravda, že to říká všem.

Právě jsme mluvili o tom, že pojedeme na hory.

OV 7

Globální problémy planety

V minulém týdnu, jsme se podívali na to, jak můžeme nejen přírodu, ale také památky chránit. V tomto a příštím týdnu se mrkneme na to, co se lidstvu svojí činností nedaří.

Velmi vážné problémy planety Země nazýváme GLOBÁLNÍ PROBLÉMY. Můžeme je rozdělit na dvě skupiny:

a) Ekologické problémy (globální oteplování, zmenšování ozonové vrstvy, ničení přírodního prostředí)

b) Společenské problémy.

1. Na následujícím odkazu si pusť video o globálním oteplování. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/globalni-oteplovani-jak-se-otepluje-nase-planeta-86662

2. Zjisti, jaké existují ekologičtější pohony aut, než je nafta a benzín.

3. Připomeň si ze zeměpisu 6. ročníku co je to ozonová vrstva a zjisti, kde na planetě se nachází její nejmenší vrstva, označovaná jako ozonová díra.

4. Proč je špatné kácení tropických deštných lesů?

5. Jakým dalším způsobem člověk ničí přírodní prostředí?

6. Jak může každý z nás přispět k ekologii?

Pro pilňáky  : Pro důkaz o globálním oteplování se podívej na ještě jedno video: https://www.youtube.com/watch?v=M29gPVyTrN4

Úkoly zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz.

RV 7

První pomoc

Moji drazí, ani nevíte, jak moc mě mrzí, že si společně nemůžeme užít následující téma, a tím je první pomoc. Ukázali bychom si spoooooustu užitečných věcí. První pomoc, kterou se učíte ve škole nebo pomocí různých letáčků se nazývá "laická", tu provádí lidé, kteří neabsolvovali žádný odborný kurz, většinou bez speciálního vybavení, jednoduchými, ale účinnými postupy. Pokud přijedou zdravotníci, tak ti už provádějí odbornou první pomoc a už na ní mají nějaké speciální nádobíčko. ;)

1. SPOLU S RODIČI zkontroluj obsah vaší domácí lékárničky podle následujícího seznamu:

Základní výbava

léky proti průjmu nebo živočišné uhlí

léky na snížení teploty a tlumení bolesti

léky na kašel a bolest v krku

kapky na výplach očí

nosní kapky

léky na popáleniny

léky na alergii

léky na bolest žaludku

specifické léky, které pravidelně užíváte

Zdravotnický materiál

teploměr

dezinfekční přípravek

elastické obinadlo

pletené hydrofilní obinadlo

náplasti - ideální jsou trhací

jednorázové rukavice

pinzeta

sterilní vata

sterilní obvazové čtverečky

škrtidlo

trojcípý šátek

2. Pochlub se, v jakém stavu je vaše domácí lékárnička. Napiš mi nedostatky nebo bonusy, které obsahuje.

3. Zjisti, co je to AED a k čemu slouží.

4. Zjisti, jak vypadá značka označení uložení AED. Přilož její obrázek.

5. Zjisti, jestli je možné ve Zbiroze sehnat AED.

6. Na práci s AED se koukni v tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=lOmEkweweyk

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

ZEMĚPIS:

Prosím, aby se každý žák pokusil prověřit své znalosti v přiložené křížovce. V ní si zopakujete vaše znalosti o Střední Americe :) Může se stát, že některou odpověď na zadanou otázku nebudete znát. Proto při vypracování můžete používat například internet. Výsledek vašeho testu si buď vyfoťte nebo udělejte screenshot obrazovky. Fotografii výsledku mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše domácí úkoly! :)

-ODKAZ: https://www.skolasnadhledem.cz/game/2235

NĚMECKÝ JAZYK

Milí sedmáci, tento týden si zopakujeme čas.

Odpovídejte:

Wann kommt er/sie? (Kdy přijde?)

Monika (3:00)- Monika kommt um drei Uhr.

Dora (7:00)-_______________________

Julian (9:00)-_______________________

Milan (10:00)-_______________________

Wie lange bleibt er/sie? (Jak dlouho zůstane?)

Maria (4 hod.)- Maria bleibt vier Stunden.

Hans (6 hod.)- ________________________

Maximilian (2 hod.)-_______________________

Robin (11 hod.)-________________________

Odpovědi vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz

PŘÍRODOPIS Prosím, aby se každý žák pokusil prověřit své znalosti v přiložené poznávačce. V ní si zopakujete vaše znalosti o sladkovodních rybách :) Může se stát, že některou rybu nebudete znát. Proto při vypracování můžete použít například internet. Výsledek vašeho testu si buď vyfoťte nebo udělejte screenshot obrazovky. Fotografii výsledku mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Těším se na vaše domácí úkoly! :)

-ODKAZ: https://www.priroda.cz/poznavacka.php?detail=20

TV

Cvičení na písničku

Zdravím všechny hýbající se školáky ;)

Tento týden, nechám veškerou aktivitu na vás, ale bude v tom háček ;)

Každý den si pusť nějakou oblíbenou písničku a zatancuj si na ni, jak sám/sama uznáš za vhodné. Můžeš kopírovat pohyby k videoklipu, pokud je to reálné.

Jako motivaci, přikládám jeden citát:

"Tancuj, jako kdyby tě nikdo neviděl.

Zpívej, jako kdyby tě nikdo neslyšel.

Miluj, jako kdyby to nemělo bolet.

Žij, jako kdyby nebylo zítřka."

Ashley Purdy, americký hudebník 1984

Od odvážných přijímám videa s tancem ;) Musíme si současnou situaci zpříjemnit ;)

Email: vaclavahrubcova@seznam.cz


zadání od 11.5.

ANGLIČTINA A DĚJEPIS

Veškeré informace naleznete na blogu: https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

ČESKÝ JAZYK

Milí sedmáci, po týdnu Vás opět zdravím, tentokrát si připomeneme učivo o příslovcích. Vaše práce mi zasílejte na mail: petra.rosic@seznam.cz. Děkuji a přeji mnoho zdaru :-).

Literatura a sloh: 11. 5. - 15.5. Čítanka strana 144 - 148. Přečti si text, zapiš do sešitu stručný obsah a vyjádři svými, co pro Jodyho poník znamenal.

Jazyk: Opakování příslovcí, stupňování a pravopis

Učebnice strana 48 / cvičení 6 písemně do sešitu

Učebnice strana 49 / cvičení 1 písemně do sešitu

MATEMATIKA A FYZIKA

V příloze

NĚMECKÝ JAZYK Milí sedmáci, tento týden vás čekají 2 úkoly. 

1) Zopakujte si slovní zásobu: https://youtu.be/QOd7Wq_ddhQ 

2) Vyhledejte mezi těmito slovy protiklady, vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz. unsympathisch, dick, schnell, sympathisch, praktisch, weiß, schwarz, groß, alt, nett, klein, jung, langsam, unpraktisch, dünn, frech 

ZEMĚPIS Prosím, aby se každý žák pokusil vypracovat následující cvičení. V odkazu zasílám mapu Severní a Střední Ameriky, ve které jsou znázorněny jednotlivé státy. Vaším úkolem je kliknout na stát, který vám vybere náhodný generátor. Je samozřejmé, že polohu všech států nebudete možná znát, proto při vypracování úkolu můžete státy vyhledávat například na internetu. Na konci se objeví vaše skóre. Udělejte, prosím, screenshot nebo fotku obrazovky, na které je vaše skóre. Fotografii mi zašlete, prosím, na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz 

- ODKAZ: https://online.seterra.com/cs/vgp/3015 


PŘÍRODOPIS Prosím, aby se každý žák pokusil vyplnit testík, který se týká obojživelníků. Testík obsahuje celkem 9 otázek, které se týkají obojživelníků. Na konci testíku se objeví vaše skóre. Screenshot nebo fotku obrazovky s vaším skóre mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .
- ODKAZ: https://www.skolasnadhledem.cz/game/2104

OV 7

Zdravím největší makáče 2. stupně! Jste šikovní J

Kulturní bohatství, UNESCO

Tento týden se podíváme na kulturní bohatství. To znamená, že po našich předcích jsme zdědili výtvory a hodnoty, které existují po staletí a pomáhají nám poznat naši minulost. Podle významu kulturního bohatství jsou vytvořeny různé seznamy.

1. Zjisti, co znamená zkratka UNESCO.

2. Napiš jednu památku UNESCO v ČR.

3. Zjisti, co patří mezi kulturní památky.

4. Kterou kulturní památku v ČR pokládáš za nejkrásnější? Přilož její obrázek.

5. Vysvětli rozdíl mezi Národním parkem (NP) a Chráněnou krajinnou rezervací (CHKO).

6. Zjisti, kolik NP a kolik CHKO je na území ČR.

BONUS pro pilné: Napiš mi, kolik NP a CHKO už jsi navštívil/a.

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

RV 7

Bezpečnost silničního provozu

I vy, přesto, že ještě nemáte řidičské průkazy, se v některých situacích můžete se stát účastníkem silničního provozu. Jako cyklisté nebo chodci.

1. Podívej se na následující video a pak doplň věty.

https://www.youtube.com/watch?v=p-N7qPMR-DE

a) Když vyjedu na kole na silnici, musím mít: _____________, _____________,_____________.

b) Když jedu na kole s někým NESMÍME ______ _____________ __________.

c) Značka cyklostezky je _____________ (barva) a je na ní obrázek _____________.

2. Dej si ještě jedno video o chodci a znovu doplň věty:

https://www.youtube.com/watch?v=YJutGgSHRtY

a) Chodec není jen ten, kdo jde pěšky, ale také _____________.

b) Chodec může vstoupit do pruhu pro cyklisty, jen když _____________ _____________ _____________.

c) Silnici můžu přejít po vyznačeném místě, je-li od nás blíže než _______ ______.

d) Na komunikaci, kde není chodník, se chodí v _____________ (strana).

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TV

Kruhový trénink

Pro aktivní dříče jsem na tento týden připravila inspiraci na cvičení ve videu na následujícím odkazu.

Začněte krátkým rozehřátím, třeba výklusem. Zbytek pak zvládnete klidně v obýváku, ale venku by to bylo supeeer ;)

Přeji hodně sil ;)

https://www.youtube.com/watch?v=42ENvfbSf_w


INFORMACE PRO RODIČE

Balíček sešitů na příští školní rok pro VII.B (tedy budoucí VIII. B) bude stát 323 Kč po konečném nacenění.

Pokud máte o tuto sadu pro své dítě zájem, chtěla bych Vás poprosit o dodání určené částky do školy každé pondělí od 9:30 hodin do 12 hodin a to do 25.5. 2020.

Pokud Vám tato doba nevyhovuje, prosím, kontaktujte mne nejlépe na mail nebo telefonem (v žákovských knížkách dětí) a můžeme se domluvit individuálně.

ANGLIČTINA A DĚJEPIS

Informace k předmětům anglický jazyk a dějepis jsou dostupné na odkaze: https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

ČESKÝ JAZYK

Milí sedmáci, po týdnu Vás opět zdravím, jsem velmi ráda, že mnozí jste opravdu pilní a zodpovědně posíláte zadané úkoly. Máte obrovskou pochvalu:-). Mám pro Vás další úkoly, které mi prosím zasílejte na e-mail: petra.rosic@seznam.cz. Přeji Vám stálou chuť do práce a pěkný začátek května:-), Petra Rosičová.

Jazyk: 4.5. - 10.5. Opakování sloves

Učebnice strana 42 / cvičení 3a) zapište do domácího sešitu.

Učebnice strana 44 / cvičení 4 zapište do školního sešitu.

Určete u sloves, zda jsou v rodě trpném, činném?

Televize vysílá nový seriál.

Nové domy se u nás stále staví.

Obchod bude přes poledne uzavřen.

V tomto úseku dopravu řídí policisté.

Vymyslete dalších pět vět, které napište, a u slovesných tvarů určete jejich rod. Příklad: Maminka vaří oběd. - Č (činný).

Literatura a sloh: Přečtěte si v čítance text na straně 89 - 93 "Šup do pytle" a písemně vypracujte odpovědi na první tři otázky pod textem.

MATEMATIKA A FYZIKA

V příloze.

PŘÍRODOPIS

Prosím, aby se každý žák pokusil vyplnit poznávačku obojživelníků ČR. Celkem byste měli poznat 10 obojživelníků. Na konci poznávačky se objeví vaše skóre. Screenshot nebo fotku obrazovky s vaším skóre mi, prosím, zašlete na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .

-ODKAZ: https://www.poznavackaprirody.cz/play/6/cz_amphibians

ZEMĚPIS

Prosím, aby se každý žák pokusil vypracovat následující cvičení. V odkazu zasílám mapu Jižní Ameriky, ve které jsou znázorněná hlavní města. Vaším úkolem je přiřadit k jednotlivým bodům konkrétní hlavní město, která vám vybere náhodný generátor. Je samozřejmé, že všechna hlavní měst nebudete vědět, proto při vypracování úkolu můžete tato hlavní města vyhledávat například na internetu. Na konci se objeví vaše skóre. Udělejte, prosím, screenshot nebo fotku obrazovky, na které je vaše skóre a zašlete mi ji na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .

-ODKAZ: https://online.seterra.com/cs/vgp/3017

NĚMECKÝ JAZYK

Zdravím pilné sedmáky, tento týden vás čekají 2 úkoly:

1) Zopakujte si otázku a odpověď (věk):

https://youtu.be/JH_5JJKjC8Q

2) Doplňte text, čísla v závorce značí věk:

THOMAS (8): Wie alt bist du?- Ich bin.....................................

MANUELA (20): Manuela, bist du achtzehn Jahre alt?- Nein, ich.....................................................

ERIK (14): Wie..........................................?- .....................................................Jahre alt.

HERR SCHÖLLER (60): ................................ist Herr Schöller?- Herr Schöller ist........................................

CORINE (10): Wie alt..............................du?- Ich...................................................................

OSKAR (5): Ist Oskar.............................................?- Ja, Oskar ist...................................................

Vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz

Ať se daří;-)!

RV 7

Násilí ve skupině (šikana)

"V každém z nás je agrese. Do vínku nám ji dala matka příroda. Nechybí-li nám v této výbavě také soucit, schopnost vcítění se do druhého, máme šanci, že nad námi agrese nebude mít navrch. Že nám například nebude dělat radost ubližovat druhým. " (Michal Kolář)

1. Vlastní mi slovy vysvětli slovo šikana.

2. Napiš, komu se může stát, že bude šikanován.

3. Napiš, v jaké skupině lidí se může šikana objevit.

4. Jaký je rozdíl mezi zjevnou a skrytou šikanou?

5. Poraď ostatním, jak se bránit šikaně.

6. Koukni na video: https://www.youtube.com/watch?v=puJkuBQPQc4

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

OV 7


Masmédia


Bylo by super, kdyby MASmédia měla něco společného s masem, ale bohužel to tak není.


Masmédia jsou takzvané hromadné sdělovací prostředky, které se zaměřují na šíření kultury a informací mezi velké množství lidí (masu). Poskytují nám oddych, uvolnění a zábavu, trávíme na nich volný čas.

1. Zjisti, co je považováno za masmédia.

2. Patří mezi ně i mobilní telefon?

3. Zamysli se, co může být na masmédiích špatné.

4. Vymysli, co je to masová komunikace. (Že by krkovice s kotletou pomlouvaly kýtu? ;) )

5. Vymysli, k čemu jsou nám masmédia dobrá v krizových situacích (i té současné).

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TV

Věra Čáslavská (*3. 5. 1942)

Olympijské hry, ke sportu neodmyslitelně patří a proto jsou olympijské příběhy a jejich osobnosti tím nejzajímavějším, co můžeme v souvislosti s OH znát. Mezi doposud nejúspěšnější olympijské sportovce všech dob patří další československá rodačka, kterou si tento týden připomeneme - gymnastka Věra Čáslavská. Na paní Věru si zavzpomínáme během krátkého videa také proto, že 3. 5. by oslavila 78. narozeniny.

https://www.televizeseznam.cz/video/sportovni-okamziky/caslavska-hrdinkou-naroda-1968-185342

P.S.: Mrkněte na to, co všechno po vás ve škole v gymnastice nechceme ;)


ANGLIČTINA A DĚJEPIS

Informace k předmětům anglický jazyk a dějepis jsou dostupné na odkaze: https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

ČEŠTINA

Zdravím všechny pracovité žáky! Dělá mi radost, že většina z Vás se pravidelně zapojuje do distanční výuky a někteří opravdu odevzdáváte moc pěkně zpracované úkoly. Uvidíte, že se Vám to příští rok zúročí. Mailová adresa pro Vaše práce je stála táž: petra.rosic@seznam.cz, pokud by někdo potřeboval s něčím poradit, může mi zavolat na mobil 776661976. Mějte hezké jarní dny :-), Petra Rosičová.

Jazyk: 27.4. - 1.5. Opakování číslovek

Učebnice strana 33 - 34 / cvičení 1a) vyberte z textu 8 číslovek a určete u nich druh. Napište do školního sešitu.

Učebnice strana 34 / cvičení 3a) písemně do domácího sešitu.

Literatura a sloh: Čítanka strana 94 - 95, přečtěte si text Rozum a štěstí a písemně se pokuste zodpovědět poslední otázku pod textem: Co podle Vás, člověk ještě potřebuje a proč?

MATEMATIKA A FYZIKA

V přílohách

NĚMČINA

Chválím pilné sedmáky, tento týden namalujte obrázek, na kterém budou 3 lidé a popište je. O každé postavě napište 3 věty (Vlevo je Jana. Janě je 7 let. Jana je malá.

ZEMĚPIS

Prosím, aby si každý žák procvičil na přiloženém odkazu určování polohy států Jižní Ameriky. Prosím, aby mi každý žák poslal screenshot nebo fotku obrazovky při plnění úkolu a napsal mi skóre výsledku. Úkol si samozřejmě můžete vyplnit několikrát a poslat mi nejlepší skóre. Vypracované úkoly mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . - odkaz: https://www.umimefakta.cz/slepe-mapy-jizni-amerika-1-uroven/4783 

https://www.umimefakta.cz/slepe-mapy-jizni-amerika-2-uroven/4801

PŘÍRODOPIS

Prosím, aby se každý žák pokusil vyplnit následující test (v odkazu). Po dokončení testu se objeví vaše skóre - udělejte, prosím, screenshot nebo fotku obrazovky a zašlete mi to na emailovou adresu: karolinatlasklaova@seznam.cz . - odkaz: https://www.skolasnadhledem.cz/game/2105 

Zde je ještě odkaz, kde si můžete vyzkoušet, jak poznáte naše zástupce plazů. Na konci se opět objeví vaše skóre. Opět, prosím, udělejte screenshot nebo fotku obrazovky a rovněž mi to zašlete na emailovou adresu:karolinatlaskalova@seznam.cz . - odkaz: https://www.priroda.cz/poznavacka.php?detail=23

OV

Společenská a kulturní zařízení

Volný čas můžeme trávit různým způsobem. Například se můžeme vydat, jak se říká "za kulturou". S ní se setkáváme ve společenských a kulturních zařízeních, tak označujeme například divadlo, galerii, knihovnu, muzeum, koncertní sály, kina a tak dále.

1. Vzpomeň si, v jakých kulturních zařízeních už jsi byl/a.

2. Ke každému zařízení z odpovědi 1 připoj, jaký typ kultury jsi tam prožil/a, co jsi tam viděl/a.

3. Napiš mi název nějakého významného divadla.

4. Napiš mi název nějakého významného muzea.

5. Máš nějaký kulturní zájmový kroužek? Jaký?

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

RV

Nebezpečné situace

Lidský život není poskládán jen z příjemných a radostných zážitků. Občas se setkáváme s nepříjemnými nástrahami. Někdy se setkáme s lidmi a situacemi pro nás nebezpečnými :-(. Někdy se jedná jen o ošklivé oslovení, pošťuchování nebo dokonce rvačky.

1. Vymysli dvě situace, ve kterých se objevuje nebezpečí ohrožující zdraví, či dokonce život.

2. Vysvětli slovo agrese.

3. Vlastními slovy vysvětli větu: "Kdo proti násilí nic nepodnikne, přispívá k jeho šíření.

4. Z knih, filmů, pohádek, seriálů či jiných příběhů vyber dvojici, která podle tebe znázorňuje pravé přátelství!

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TV

Po vzoru olympijských sportovců, si tento týden dáme olympijskou abecedu.

Napiš si na papír svoje jméno svisle (klidně i s příjmením) a pak ke každému písmenku přiřaď příslušné cviky s daným počtem opakování podle přiloženého rozpisu. Tím vznikne tvůj tréninkový plán na tento týden.

A teď hurá do toho ;) 

Vážení rodiče, pokud máte zájem o zvýhodněnou sadu sešitů viz příloha, kontaktujte třídního učitele.

ANGLICKÝ JAZYK A DĚJEPIS:

Úkoly a informace k předmětům anglický jazyk a dějepis jsou dostupné na odkaze https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/.

ČESKÝ JAZYK:

Děkuji všem zodpovědným žákům, kteří mi pravidelně zasílají úkoly. Ty, kteří ještě "mlčí", bych požádala, aby mi své vypracované úkoly co nejdříve poslali na e-mail petra.rosic@seznam.cz. Pokud Vám nebude něco jasné, ráda Vás uslyším i telefonicky na čísle 776661976 ve všední den od 11 do 13 hodin :-).

Jazyk: Opakování přídavných jmen

Učebnice strana 21 / cvičení 1a). Vyberte 5 přídavných jmen a pokračujte podle zadání. Zapište do školního sešitu.

Učebnice strana 23 / cvičení 7c) napište do domácího sešitu.

Uveďte co nejvíce přídavných jmen u slov: Jaké mohou být?

Vlasy -

Tráva -

Nos -

Jazyk: 20.4. - 24.4. Opakování zájmen

Učebnice strana 25 - 26 / cvičení 1a) vyberte z textu 7 zájmen a určete jejich druh.

Učebnice strana 28 / cvičení 10 do domácího sešitu.

Žáci s IVP vypracují polovinu každého úkolu. 

Pro milovníky VV zasílám v příloze souvětí na určování VV. Máte k tomu i řešení, ale byla bych ráda, kdybyste to nejprve zkusili sami. :-)

Literatura: Přečtěte si text v čítance na straně 135 - 143 Rozdělat oheň a zapište do sešitu na literaturu stručný obsah povídky. Pokuste popsat, jaký byl vztah mezi člověkem a psem.

MATEMATIKA:

V přílohách

PŘÍRODOPIS A ZEMĚPIS:

ZEMĚPIS: Prosím, aby každý žák zakreslil a popsal do slepé mapy Jižní Ameriky, kudy prochází pohoří Andy. Následně prosím vypište, které státy patří mezi tzv. Andské státy. U těchto vybraných států prosím vypište hlavní města. Hotové práce mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . 

PŘÍRODOPIS: Prosím, aby si každý žák vybral nějakého zástupce třídy plazů. Tohoto zástupce nakreslil, napsal jeho rodové i druhové jméno a zapsal do jaké skupiny plazů patří. Zbylé skupiny plazů také prosím vypište a uveďte ke každé z nich alespoň dva zástupce. Hotové práce mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz .

OV 7

Kultura a umění

S kulturou se ve svém životě setkáváme na každém kroku. Za kulturu můžeme považovat vše co člověk vytvořil, ale také to jak se chová a co si předává přes generace.

1. Zjisti, co je to hmotná kultura.

2. Zjisti, co je to duchovní kultura.

3. Zamysli se, jestli je po celém světě stejná nebo se někde liší.

Umění je lidská činnosti, která má za cíl vytvořit umělecké dílo. Umělecké dílo má vyvolávat pocit krásy a budit různé dojmy. Má několik druhů: výtvarné, hudební, literární a tak dále.

4. Vyber na internetu nějaké umělecké dílo, které se ti líbí. Pošli mi jeho jméno a jméno autora.

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz


RV 7

Drogy a zákon

Mnoho věcí souvisejících s drogami je trestným činem, odpověz proto na tyto otázky:

1. Napiš, od kolika let si můžeš koupit legální drogy v obchodě.

2. Porušuje zákon ten, který prodává legální drogy?

3. Porušuje zákon ten, který prodává legální drogy nezletilým?

4. Porušuje zákon ten, který prodává nelegální drogy?

5. Porušuje zákon ten, který prodává nelegální drogy nezletilým?

6. Porušuje zákon ten, který má u sebe legální drogy?

7. Porušuje zákon ten, který má u sebe nelegální drogy?

8. Co hrozí člověku, který porušuje zákon?

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz a pamatuj: KDYŽ ČLOVĚK BERE DROGY, NEJEN ŽE SI NIČÍ ZDRAVÍ, ALE DOSTÁVÁ SE I DO KONFLIKTU SE ZÁKONEM!

TV

Minulý týden (14. 4.) oslavil narozeniny úspěšný československý reprezentant v hodu diskem, stříbrný olympionik, mistr světa a mistr Evropy Imrich Bugár. Podívejte se na jeho životní příběh v tomto krátkém videu: https://www.youtube.com/watch?v=Iv2A5vcLrgg

NĚMECKÝ JAZYK

Moc chválím pilné sedmákyJ. 

Tento týden vás čekají tři úkoly - 1) a 2) vyfoť a pošli na jitka.pichlikova@email.cz :

1) 1) Přelož následující slova, pokud podtrhneš písmenko podle čísla v závorce (pořadí), vznikne tajenka:

tvoje babička (7.) - deine Oma

můj bratr (9.)

tvůj pes (3.)

tvoje sousedka (6.)

tvoje sestra (10.)

můj kamarád (5.)

můj dědeček (7.)

maje matka (6.)

můj táta (3.)

můj strýc (9.)

tvoje kamarádka (12.)

tvoje teta (10.)

 2) Napiš odpověď na otázky?

Was magst du?

Was magst du nicht?

Was spielst du gern?

Was spielst du nicht gern?

3) Zopakuj si abecedu:

https://youtu.be/pGga5_JpmSY 

Procvičování od 6.4. - 17.4. 2020 přejeme příjemné prožití Velikonoc

Úkoly a informace k předmětům anglický jazyk a dějepis jsou dostupné na odkaze https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/.

Literatura a sloh: Přečtěte si knihu dle vlastního výběru, popište prostředí, v němž se děj odehrává. Charakterizuj hlavního hrdinu / hrdinku a napiš mu / jí dopis. Stále trvá.

Jazyk: 6.4. - 10.4. Opakování psaní víceslovných vlastních názvů

Učebnice strana 19 / cvičení 2 a, b, c - do školního sešitu.

Napište alespoň tři víceslovné názvy obcí ve vašem či blízkém okolí.

Žáci s IVP vypracují polovinu každého úkolu.

Matematika a fyzika - v příloze

NĚMECKÝ JAZYK Sedmáci, děkuji za zaslané úkoly. 

Tento týden: 1) Vyplňte kvíz https://drive.google.com/open?id=1WwqgpqtWt8aof0wAuLYI8x6Nz_Vfrxbz4dgAEjewLSw 

2) Z následujících pojmů vyberte ty, které patří k Německu, vyfoťte a zašlete na jitka.pichlikova@email.cz: -Deutschland - Bern- Spätzle- Eintopf- Berlin- Großglockner- Ostsee- Rhein- Rügen- Vaduz- Müritz- Villach- Graz- Käsefondue- Zugspitze 

ZEMĚPIS: Prosím, aby každý žák zakreslil a popsal do slepé mapy EVROPY následující pojmy: ostrovy - Irsko, Velká Británie, Island, Sardinie a Sicílie a nížiny: Francouzská nížina, Severoněmecká nížina, Baltská nížina a Pádská nížina. A do slepé mapy ASIE následující pojmy: ostrovy: Cejlon, Sumatra, Jáva, Kalimantan (Borneo), Honšú, Hokkaidó a nížiny: Indoganžská nížina a Západosibiřská nížina. Hotové práce mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . 

PŘÍRODOPIS: Prosím, aby jste se podívali na následující odkaz: https://www.makov.cz/webkamera.html . Na tomto odkazu najdete krmítko, kam téměř celý den létají nejrůznější druhy ptáků a můžete zde vidět i jiné živočichy. Prosím, aby každý žák chvíli krmítko pozoroval. Následně, aby si vybral jednoho ptačího zástupce. Zvoleného ptáčka nakreslil a správně vybarvil. K uvedenému ptačímu druhu uvedl následující informace: rodové a druhové jméno, jestli je stálý nebo stěhovaný, čím živí a kde žije. Hotové práci mi můžete zasílat na emailovou adresu: karolinatlaskalova@seznam.cz . Ten, kdo by odkaz nemohl otevřít má stejný úkol, jen s tím rozdílem, že nakreslí a popíše ptáčka, které viděl například na svém krmítku nebo při procházce atd.

OV7

Ahoj makáči, obě třídy moc chválím ;)

O lidských právech už víme dost, je čas se zamyslet nad tím, jak je to s jejich porušováním. Porušování lidských práv může být považováno za trestný čin, a ten musí být potrestán soudem.

1) Zjisti kdo je to ombudsman.

2) Jak se jmenuje současný ombudsman?

3) Zjisti od kolika let je člověk za svoje činy trestně odpovědný (tzn., že může jít do vězení)?

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

RV 7

Léčba závislosti je dlouhodobá záležitost, ale ČR má systém léčby velmi kvalitní. Lze ji rozdělit do dvou základních okruhů:

1) Ambulantní léčba

- Vysvětli, co to znamená

2) Ústavní léčba

- Vysvětli, co to znamená

3) Napiš název jedné instituce, zabývají se léčbou závislostí.

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TV

Na začátku nouzového stavu v ČR, přesněji 13. 3. 2020 zemřela jedna z legend československého sportu. Dana Zátopková, olympijská vítězka v hodu oštěpem stála celý život po boku jiné československé, snad i světové, sportovní legendě, Emilu Zátopkovi - čtyřnásobnému olympijskému vítězi.

S úctou k paní Zátopkové, připomeňte si životní dráhu obou těchto sportovních hvězd zhlédnutím těchto krátkých videí. J

EZ: https://www.televizeseznam.cz/video/sportovni-okamziky/emil-zatopek-sokuje-svet-1952-185047

DZ: https://www.youtube.com/watch?v=logaIV5EzGk

Bonus: https://www.youtube.com/watch?v=7De-UU9qB9Q

Procvičování 31.3. - 6.4.2020

Anglický jazyk a dějepis: https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/ 

Literatura a sloh: Přečtěte si knihu dle vlastního výběru, popište prostředí, v němž se děj odehrává. Charakterizuj hlavního hrdinu / hrdinku a napiš mu / jí dopis. Žáci s IVP vypracují polovinu každého úkolu.

Jazyk: 30.3. - 3.4. Opakování tvarosloví podstatných jmen

Učebnice strana 7 - 8, přečtěte celý text, vyberte si z něj 10 podstatných jmen a určete u nich pád, číslo, rod a vzor. Napište do školního sešitu. 

Učebnice strana 10, vyberte 10 vět, doplňte vynechané jevy a napište do domácího sešitu. 

Hotové práce mi prosím pošlete na e- mail petra.rosic@seznam.cz. Kdybyste si nevěděli s něčím rady, kontaktujte mě na telefon 776661976. Děkuji, Petra Rosičová.

Fyzika a matematika: v příloze

ZEMĚPIS: Žáci do slepé mapy Evropy zakreslí a popíší následující pojmy: Atlantský oceán, Středozemní moře, Severní moře, Jaderské moře, Baltské moře a řeky: Dunaj, Dněpr, Labe, Rýn a Loira. Žáci do slepé mapy Asie zakreslí a popíší následující pojmy: Indický oceán, Tichý oceán, Severní ledový oceán, Arabské moře a Jihočínské moře a řeky: Ob, Lena, Indus a Ganga. Hotové práce nebo fotografie prací mi žáci nebo rodiče mohou zasílat na email: karolinatlaskalova@seznam.cz . 

PŘÍRODOPIS: Prosím, aby každý žák nakreslil a popsal stavbu ptačího vajíčka a stavbu ptačího pera. Hotové práce nebo fotografie prací mi mohou žáci nebo rodiče zasílat na email: karolinatlaskalova@seznam.cz 

Německý jazyk: Sedmáci, vyplňte přiložený pracovní list/ napište odpovědi na papír, vyfoťte a pošlete na jitka.pichlikova@email.cz

OV 7 

Na základě vzniku Všeobecné deklarace lidských práv byly v jednotlivých státech vytvořeny různé další dokumenty. V ČR byl přijat dokument nazývaný Listina základních práv a svobod. Vyhledej následující informace:

1. 1. Vychází z ............................... ............................... v ČR.

2. 2. Jsou v ní upraveny vztahy mezi ............................... a ...............................

3. 3.Nárok na práva a svobody, které jsou v ní obsaženy má ...............................

4. 4. Souvisí s ní předpis nazývaný ............................... ČR

5. 5. Je rozdělena do ................ částí, které se označují jako hlavy.

6. 6. Vypiš oblasti, kterých se hlavy týkají:

 Hlava 2: ...........................................................................................................

Hlava 3: ...........................................................................................................

Hlava 4: ...........................................................................................................

Hlava 5: ...........................................................................................................

Vyplň a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

RV 7

Závislost na různých návykových látkách i činnostech nevzniká ze dne na den, je to dlouhodobý proces, za kterým stojí mnoho důvodů. Závislost vzniká v několika různě závažných fázích.

1. 1. Z nabízených možností vyber ty, o kterých se domníváš, že by mohly zapříčinit vznik závislosti: a) domácí násilí; b) fungující rodina; c) hodně volnočasových aktivit; d) lhostejnost rodičů;  e) mnoho volného času; f) módní trendy; g) náboženství; h) nedostatečné sebevědomí; i) péče rodičů; j) přehnané sebevědomí; k) rodinná láska; l) rozpad vztahu; m) šikana; n) školní neúspěch; o) tlak skupiny; p) vedení party; q) závislí rodiče; r) zvědavost 

2. 2. Zde jsou vypsané fáze závislosti (zpřeházeně), pokus se přiřadit ke každé fázi, jednu část příběhu. 

FÁZE VÍKENDOVÉHO UŽÍVÁNÍ Část:

FÁZE EXPERIMENTÁLNÍ Část:

FÁZE ZÁVISLOSTI JAKO NORMÁLU Část:

FÁZE PRAVIDELNÉHO UŽÍVÁNÍ Část: 

Albert a jeho závislost 

Albert žil spokojené dětství, měl kamarády, které chodil navštěvovat a v jejich rodinách i občas přespával. Dobře se učil, doma byl šťastný. Jednou zaznamenal, že maminka není úplně ve své kůži a táta není doma. Za pár dní mu rodiče oznámili, že se budou rozvádět. Albert to velice těžce nesl.A

A) Protože doma houstla atmosféra, snažil se chodit často za kamarády, ale když viděl jejich spokojené rodiče, jen mu to náladu zhoršovalo. Postupem času se s nimi proto vídal méně a méně. Poznal kluka, který měl stejné pocity jako on sám a s ním se naopak vídal čím dál častěji. Táta s mámou měli spoustu starostí s rozvodem, tak si nevšimli, že Albert vyměnil kamarády. Když se jednou Albert opět sešel s Frantou, tak se jeho nový kamarád jmenoval, řekl mu Franta: "Sebral jsem mámě z krabičky cigaretu, zkusíme to?" Albert ve vzteku na své rodiče souhlasil.

B. B) Jak šel čas, kluci si z toho udělali tradici, jednou za pár dní Franta přinesl cigaretu, Albert zapalovač nebo sirky a zakouřili si. Postupně Franta nosil cigaretu pro každého z nich. Někdy přišel Albert domů později, než měl, mámě se vymluvil nebo se s ní pohádal a ráno občas dokonce zaspal do školy. V těch chvílích se těšil znovu na to, až slastně bude vydechovat kouř. V tomhle duchu ukončil základní školu. 

C. C) Na střední škole, se občas dostal k nějaké brigádě a tím i drobnějšímu obnosu peněz, proto byl schopen si cigarety koupit. Mezi novými spolužáky se rovnou zařadil mezi kuřáky. S novou partou měli zvyk zapálit si před vyučováním, o volných hodinách a samozřejmě i po škole. Jeho máma už delší dobu jeho zlozvyk tušila, ale pokaždé její rozmlouvání skončilo hádkou, po které si šel Albert znovu zapálit. 

D. D) V dospělosti se kouření stalo Albertovou vizitkou, byl schopen kouřit jednu cigaretu za druhou. Později mu došlo, že původní potěšení z kouření jako uklidňující činnosti odeznělo. Že kouří jen ze zvyku a naopak je neklidný, když zrovna nekouří a myslí jen na možnost znovu si zapálit. Začal se také zamýšlet nad tím, kolik těžce vydělaných peněz utratí za cigarety. Albert se několikrát pokoušel s kouřením přestat, ale nikdy tomu pokušení neodolal. Podařilo se mu alespoň omezit počet cigaret za den, tak aby se mohl alespoň věnovat svým dětem...

3. 3. Pro krátké opakování drog zkoukni video: https://www.youtube.com/watch?v=6oPtejnDJyg

Zpracuj a odešli na email vaclavahrubcova@seznam.cz

TV

Po technických problémech v minulém týdnu, snad tento týden úspěšně dopadnou výzvy o pekáč buchet a kliky.

A nezapomeňte: "Sílu najdeš v sýru!" :D

Aj a D na blogu: https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

ČJ: Děkuji všem, kteří mi poslali zadanou práci.

Čítanka: str. 130 - 134 Už zase skáču přes kaluže, doporučuji zhlédnout film https://www.csfd.cz/film/4984-uz-zase-skacu-pres-kaluze/prehled/, prosím stručný zápis do sešitu na literaturu Jazyk (mluvnice): Opakujte si vedlejší věty, které dosud známe, opakujte pravopis najdete na stránkách https://www.umimecesky.cz/.

M a F (přílohy)

N: V týdnu od 23.3.- 27.3. si nadále opakujte slovní zásobu, vypracujte přiložený pracovní list (přímo do vytištěného/na papír) a vyfotografovaný zašlete na jitka.pichlikova@email.cz. (v příloze )

ZEMĚPIS: Každý si do slepé mapy Evropy zakreslí hnědou barvou následující pohoří: Alpy, Karpaty, Pyreneje, Skandinávské pohoří, Apeniny, Pindos, Dinárské pohoří, Ural plus vyhledat nejvyšší bod Evropy. Do slepé mapy Asie zakreslí hnědou barvou následující pohoří: Himálaj, Kavkaz, Íránská vysočina, Pamír, Altaj, Tibetská náhorní plošina, Středosibiřská vysočina plus vyhledat nejvyšší bod Asie. (slepé mapy v příloze) 

PŘÍRODOPIS: Žáci na papír nakreslí a popíší, jak přešly rostliny z vody na souš. Do obrázku popíší, co se muselo stát, aby rostliny mohly začít osidlovat souš apod. Máme to popsané v sešitě, teď to jenom zakreslí a popíší na papír.

Občanská výchova

S námi probranými tématy vlastenectví a rasismu souvisí takzvaná Všeobecná deklarace lidských práv. 1. Zjisti co je to a které dokumenty se podle ní řídí. 2. Zjisti kdy vznikla a co za jejím vznikem mohlo být. 3. Co s ní měla společného Eleanor Rooseveltová? Krátce sepiš a zašli na email vaclavahrubcova@seznam.cz. Pokud to je možné, přilož úkol z minulého týdne. Rodinná výchova Doplň následující věty podle svého mínění: 

1. Myslím si, že drogy jsou .............................................. 2. Když slyším o mladých lidech, kteří berou drogy, tak .............................................. 3. Když vím o kamarádech, kteří berou drogy, tak .............................................. 4. Člověk (lidé) může být v pokušení brát drogy, když .............................................. 5. Bral/a bych drogy, kdybych .............................................. 6. Kdyby mi byla nabídnuta droga, tak .............................................. 7. Kdyby mému nejlepšímu kamarádovi byla nabídnuta droga, tak .............................................. 8. Učitelé, kteří vedou protidrogovou výchovu by měli .............................................. 9. Kdybych vedl protidrogovou výchovu, tak .............................................. 10. Rodiče dětí, které berou drogy by měli .............................................. Doplnění vět zašli na email vaclavahrubcova@seznam.cz. Pokud to je možné, přilož úkol z minulého týdne. 

Tělesná výchova Pro zájemce vkládám odkaz na taneční online výuku tělocviku, kde je nutné se zaregistrovat. https://ceskyinstituttance.cz/projekty/degezetko/

7. B

NĚMECKÝ JAZYK- PŘIDÁN 16.3.

- opakujte slovní zásobu a gramatiku na www.umimenemecky.cz (barvy, čísla, přít. čas sein/ haben)- projekt Mein Freund/ Meine Freundin (nejméně 8 vět- jmenuje se, bydlí, pochází, oblíbená barva, věk, má rád, dělá nejraději, jeho pes se jmenuje...) vyfotografujte a pošlete (pokud máte možnost) na jitka.pichlikova@email.cz

AJ a D: informace na odkazu: https://anglictina-dejepis-pro-zs-zbiroh.webnode.cz/

ČJ: opakování vedlejších vět, učebnice str. 103/ cv. 3 a 4, str.107/ cv.1,2.

Čítanka- přečíst str. 124 Bratři Lví srdce a do sešitu napsat stručný obsahSloh: Do sešitu na sloh napsat líčení na téma Jarní procházka

M: trojčlenka, přímá a nepřímá úměrnost

https://www.thatquiz.org/tq/classpage?01a2369abcf727d nebo

https://tinyurl.com/zbiroh7-b

F: opakování mechanických vlastností kapalin - práce s učebnicí

Z - opakují hranici mezi Evropou a Asií - procvičují přírodní poměry Evropy a Asie ; odkaz: https://www.umimefakta.cz/slepe-mapy   Evropa (řeky, moře, hory) a Asie ( hory, řeky)

- každý žák si připraví referát o vybraném zástupci ptáků - referát bude obsahovat: název zástupce, stručný popis, nějakou zajímavost, obrázky a zdroje! - vypracování: libovolně - prezentace, referát na čtvrtku ve wordu  

V případě potřeby informace  karolinatlaskalova@seznam.cz

Občanská výchova Zjisti, kdo rozhodl o uzavření škol, kvůli korona viru (klidně konkrétní jména) a kým je tvořena Bezpečnostní rada státu. Od pondělí zaznamenávej každodenní počet nakažených koronavirem v ČR. Zpracuj do tabulky na papír připravený k odevzdání.

Rodinná výchova Najdi na internetu nebo v tisku 1 případ/příběh o zneužívání návykových látek. Nejzajímavější informace z článku zpracuj jako referát. Nezapomeň uvést zdroj.

Tělesná výchova Na odkazu: https://volejbalprzno.estranky.cz/clanky/o-volejbalu/pravidla.html prostuduj stručná pravidla volejbalu.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky